تشکل‌های دانشجویی بازوی مستحکم دانشگاه‌ها هستند/ ضرورت توجه به کرسی‌های آزاداندیشی

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: تشکل های دانشجویی بازوی قوی و مستحکم دانشگاه ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همواره در کنار تشکل های دانشجویی و نخبگان است، گفت: تشکل های دانشجویی بازوی مستحکم دانشگاه ها هستند.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر با شیوع بیماری کرونا و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه ها، اندکی فاصله میان تشکل ها و مسئولان ایجاد شده است، افزود: با این حال برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها تعطیل نشده و حتی نسبت به دوران قبل از کرونا، افزایش داشته است.

حسنی با بیان اینکه حدود 350 از اساتید دانشگاه های استان اردبیل در بحث کلاس های اندیشه تمدن ساز مشارکت داشته و مباحثات علمی مختلف انجام می دهند، تصریح کرد: توجه به مباحث دانشگاه آرمانی و خانواده آرمانی نیز که توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل پیشنهاد شده بود، در دستور کار قرار گرفته و اولین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب توسط دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد و برای خانواده آرمانی نیز برنامه ریزی های لازم در حال انجام است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل با اشاره به برگزاری کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل در سال آینده، گفت: در همین راستا همایش ملی شهدای استان با محوریت ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت سال آینده با مشارکت دانشگاه های استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل، ازدواج دانشجویی، ارتباط با نخبگان دانشجویی، ارتباط با هیات های مذهبی دانشجویی و فعالیت در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را همواره در دستور کار خود قرار داده است، افزود: تشکل های دانشجویی نیز به عنوان بازوان محکم برای توسعه برنامه های فکری، فرهنگی و مذهبی دانشگاه ها همراه ما هستند.
حسنی به ضرورت توسعه مباحث دینی و ترویج مباحث اسلامی تاکید کرد و گفت: در گام اول انقلاب جوانانی همچون شهید مرحمت بالازاده تا پیرمردانی 80 ساله به میدان آمدند و نظام و انقلاب پیروز شدند، امروز بعد از گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری برای گام دوم انقلاب هدف گذاری کرده اند و اصل این هدف نیز متوجه جوانان نخبه و تحصیل کرده است.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های استان اردبیل با اشاره به موضوع جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری، گفت: نباید اجازه دهیم دشمنان اسلام و انقلاب بعد از 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دستاوردهای انقلاب را زیر پا گذاشته و طاغوت را بزرگنمایی کنند، بلکه با لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری و توجه جدی به جهاد تبیین، دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تبیین و به اطلاع جهانیان برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه یک دبیر تشکل دانشجویی یا مسئول کانون و انجمن دانشجویی می تواند به تنهایی یک گروه را رهبری کرده و کارهای بزرگی انجام دهد، ادامه داد: اکنون به عنوان سربازان ولایت وظیفه داریم منویات مقام معظم رهبری را اجرایی و کاربردی کرده و در جهت حرکت بیشتر به سمت گام دوم انقلاب گام برداریم.

حسنی به ضرورت افزایش برگزاری کرسی های آزاداندیشی توسط تشکل ها، انجمن ها، هیات ها و بسیج دانشجویی با حمایت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: در این خصوص در حوزه اساتید در استان اردبیل به خوبی پیش رفته ایم، ولی در حوزه دانشجویی نیازمند تقویت هستیم.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل همچنین با اشاره به اقدامات این دفتر در خصوص ازدواج دانشجویی، خاطرنشان کرد: در این خصوص علاوه بر ارائه تسهیلات به کلیه دانشجویان، اولین خوابگاه دانشجویی متاهلی خیرساز استان در دانشگاه محقق اردبیلی به بهره برداری رسیده، دومین خوابگاه دانشجویی متاهلی خیرساز در دست ساخت بوده و برنامه ریزی های لازم برای ساخت سومین و چهارمین خوابگاه دانشجویی متاهلی در این دانشگاه توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام شده است.

خبرنگار: علی انوار

انتهای پیام /

کد خبر: 1130045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =