تداوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مهم‌تر از مبلغ آن است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرده که در سال ۱۴۰۱ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ادامه یابد برخی از بازنشستگان کشوری ابهام داشتند که این رقم کم است، اما باید به این نکته توجه کرد که تداوم اجرای همسان‌سازی حقوق اهمیت دارد. 

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست خبری با رسانه ها، با اشاره به با بازپس گرفتن لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت، گفت: دولت اراده‌ای برای تحقق این امر مهم ندارد. 

وی افزود: یکی از دغدغه‌های بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی این بود که آیا قانون همسان‌سازی بازنشستگی در انتهای سال ۱۴۰۰ پایان می‌پذیرد؟ در ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مصوب شد. 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون برنامه، قانونی ویترینی، یعنی همه آن را مشاهده و باید آن را اجرا کنند، ادامه داد: کمیسیون تلفیق برای رفع این دغدغه تصویب کرده که در سال ۱۴۰۱ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ادامه یابد و مبلغی نیز برای تحقق این امر پیش بینی شد که برخی از بازنشستگان کشوری ابهام داشتند که این رقم کم است، اما باید به این نکته توجه کرد که تداوم اجرای همسان‌سازی حقوق اهمیت دارد. 

حاجی بابایی با بیان اینکه منابعی پیش بینی شده که دولت بتواند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد، تصریح کرد: همسان‌سازی افرادی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، از محل اعتباری حدود ۹۰ همت پیش‌بینی شده برای این سازمان انجام می‌پذیرد. همچنین حدود ۱۵ همت برای همسان‌سازی بازنشستگان لشگری و کشوری پیش بینی شده است. امیدواریم بازنشستگان در سال آینده از فواید همسان‌سازی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
 

منبع: ایلنا

کد خبر: 1130083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پیمان IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 0
      بدون پول همسان سازی حرف مفت است