اختصاص تسهیلات ویژه برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از تسهیلات ویژه برای کمک به تسهیل در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی خبرداد و گفت: دانشگاه‌ها در صورت تمایل می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با میلاد مولود کعبه امام علی علیه السلام با حضور مسئولان کشوری و استانی، پروژه‌های خوابگاه متأهلی دانشجویان دانشگاه یزد و خوابگاه دختران «زلیخا کلانکی» پردیس مهریز این دانشگاه افتتاح شد.

مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در حاشیه این افتتاح با توجه به این مهم که برای احداث این پروژه‌ها اعتباری نزدیک به ۳۶۵ میلیارد ریال از محل کمک خیرین هزینه شده است تاکید کرد: خیرین ایثارگرانی هستند که از دارایی خود ایثار می‌کنند و در راه امنیت خاطر و رفاه فرزندان این مرز و بوم تلاش دارند و به حق، تقدیر و احترام فراوان به مقام بخشندگی این بزرگواران نیک اندیش به جا بوده و قطعاً پاسخگوی ایثار ایشان نخواهد بود.

گنجی این حرکت خیرین را بسیار خداپسندانه دانست و خاطرنشان کرد: مساعدت‌های خیرین در طرح‌هایی که تا کنون به همت صندوق رفاه دانشجویان برای ارتقای وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی در سرتاسر کشور برگزار شده است بسیار حائز اهمیت و قابل توجه بوده و به صورت مکمل در کنار اعتباری که خود دانشگاه‌ها هزینه کرده‌اند و همچنین مساعدت‌های مالی صندوق رفاه، بخش اعظمی از کارهای عمرانی و ارتقای رتبه ساختمان خوابگاه‌ها را پوشش داده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین به افزایش ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی در برنامه ریزی دوساله صندوق تاکید کرد و گفت: ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی افزایش یافته و ۸۲ بلوک خوابگاهی در ۶۱ دانشگاه با ظرفیت ۱۵ هزار نفر نسبت به زمان پیش از کرونا اضافه شده است و این ظرفیت طی ۲ سال آینده دوبرابر خواهد شد.

گنجی در خصوص فراهم کردن تسهیلات لازم برای ساخت خوابگاه‌های جدید یادآوری کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای کمک به تسهیل در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته است که دانشگاه‌ها در صورت تمایل می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =