سازمان ملل: غرب به دوران جنگ سرد بازگشته است

دبیرکل سازمان ملل با تایید اینکه غرب به دوران جنگ سرد عقب‌گرد کرده است، خواستار مکانیسم‌های مقابله با تهدید جنگ شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «آنتونیو گوترش» با تایید اینکه غرب به دوران جنگ سرد با روسیه بازگشته است خواستار مکانیسم‌هایی شد تا سازمان ملل بتواند با تهدید جنگ مقابله کند.

بر اساس گزارش الجزیره، دبیرکل سازمان ملل در خصوص تحولات اوکراین گفت: «من نگرانی خود را در مورد خطرات درگیری مسلحانه به دلیل بحران اوکراین ابراز می‌کنم. اختلافات بر سر بحران اوکراین باید از طریق مسالمت آمیز حل شود و ثبات در جهان را تهدید نکند.»

او با اشاره به اتفاقاتی که در سرتاسر جهان می‌افتد، اعلام کرد هر چند هفته یک بار درگیری جدیدی در جهان رخ می‌دهد. حتی خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی در جهان تقریباً از کنترل خارج شده است.

چندی پیش نیز گوترش نسبت به تشدید تنش‌ها بر سر اوکراین ابراز نگرانی عمیق و اعلام کرده بود که حتی نمی‌توان احتمال درگیری ویرانگر در اوکراین را پذیرفت.

چند ماه است که کشورهای غربی و ناتو با فضاسازی رسانه‌ای علیه روسیه، مسکو را به حمله قریب الوقوع به کی‌یف متهم می‌کنند و حضور خود در شرق اروپا را افزایش داده اند. این در حالی است که مسکو از این افزایش حضور ابراز نگرانی و تاکید کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

در همین راستا مسکو طرح امنیتی خود را اواخر سال گذشته میلادی به ناتو داد. این طرح برای کاهش تنش‌ها در اوکراین فراهم شده است با این وجود آمریکا این طرح را نپذیرفته و آن را رد کرده است. پس از این اتفاق مقامات روس اعلام کردند روابط مسکو و واشنگتن در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =