جهاد تبیین، ماموریت اصلی هیئت‌های دانشجویی

هیئت‌های دانشجویی یکی از تشکل‌هایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی(ع) هرسال با آن‌ها در اربعین حسینی دیدار می‌کنند. این موضوع نشان دهنده اهمیت این تشکل و جریان سازی آن است.  در اربعین سال ۱۳۹۹ رهبر انقلاب در مراسم دیدار هیئات مذهبی، نقشه راهی برای این تشکل‌ها تعیین کردند و ماموریت جهاد تببین را به این گروه دادند.

عرفان یحیایی دبیر هئیت دانشجویی حضرت فاطمه الزهرا(س) دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در موضوع اقدامات انجام شده استان تهران در موضوع جهاد تبیین گفت: دانشجویان مومن انقلابی گوش به فرمان و مطیع رهبری هستند و در این موضوع نیز از جوانان دهه های ۴۰ و ۵۰ الگو گیری می‌کنند.آنان تا امام راحل(ره) کلامی را مطرح می‌کرد با تمام وجود فرمان ایشان را انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: جهاد تببین هم موضوعی است که به عنوان دستور به هیئات دانشجویی مطرح شده و باید محور اصلی فعالیت‌ها قرار گیرد.
یحیایی تشریح کرد: به لطف خدا و همت هم قطاران، اقدامات خوبی در خصوص جهاد تبیین انجام شده است. این اقدامات از برگزاری اردو معرفی مشهد مقدس توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ها شروع شد و تمامی هیئت‌های دانشجویی کشور جهت اجرای دستور رهبری هم پیمان شدند و با تشکیل قرارگاه های استانی به صورت متمرکز با انجام فعالیت هایی مثل تولید محتوا، سخنرانی های هدفمند و محتوایی، مداحی های مفهومی، مسابقات، برگزاری وبینار ها و اقدامات دیگر در راستای اجرای جهاد تببین حرکت کردند.

وی افزود: هیئت های دانشجویی دانشگاه آزاد استان تهران نیز  با انجام این کار ها حتی در محدودیت های کرونایی این دستور رهبری را اطاعت کردند.

لزوم حضور هیئات دانشجویی در شوراهای فرهنگی 

یحیایی در پاسخ به سوال خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ی معضلات فعالیت هیئات دانشجویی در این دوران، گفت: به لطف اهل بیت (ع) مشکلات زیادی برای هیئات پیش نمی آید، اگر هم مشکلی باشد از آن جا که فعالیت ها در این تشکل ‌به صورت دلی و خالصانه هست،مشکلات فورا حل می‌شود.
دبیر هیئت دانشجویی فاطمه الزهرا () در پایان خاطر نشان کرد: تخصیص فضای مناسب جهت اسکان و فعالیت‌ها و حضور این تشکل در جلسات شورای فرهنگی از دغدغه های هیئات دانشجویی استان تهران هست که ان شاءالله با انجام این کار توسط مسئولین اقدامات بهتری در راستای حفظ و تبیین شعائر دینی و انقلابی انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =