هدف دانشگاه آزاد اسلامی تقویت کارآفرینی است

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تشکیلات و ساختار بی‌نظیر در رویداد گام دو انقلاب به دنبال این است تا دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه مردم را داشته و هدف تقویت کارآفرینی در بین مردم و ارائه بیش از پیش امکانات است تا اینکه با اقبال و استقبال مردم مواجه شویم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در اغلب دانشگاه‌های کشور به دانشجویان مهارت لازم برای فعالیت آموزشی یا پژوهشی داده نمی‌شود و این ضعف در دانشجویان تحصیلات تکمیلی مشهودتر است. در این وضعیت در سال‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایجاد بستر تجربی برای جذب فناوری و تولید دانش فنی است.

وحید ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره  برگزاری رویداد گام دوم انقلاب و اهداف این اقدام گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و دیگر اقدامات تغییر نگرش برخی از افراد درباره اقدامات در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: برای مثال شاید در برخی مواقع دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی از بیان فارغ التحصیلی در این دانشگاه امتناع دارد. این نگرش به این دلیل بروز کرده که در سیستم آموزش دانشگاه آزاد اسلامی در سنوات گذشته نواقص بروز کرده است. برای مثال برخی از افراد در جامعه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی را متناسب با پرداخت شهریه و اخذ مدرک غیرکاربرد می‌دانند.

دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال حل مساله است

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شاید اخذ مدرک توانمندی‌های جدید و تقویت توانایی‌ها را برای فرد به‌دنبال نداشته است، تاکید کرد: هم‌اکنون در سیستم آموزش دانشگاه آزاد اسلامی مهارت‌آموزی و کارآفرینی از اهمیت برخوردار است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر مسیر به دانشگاه کارآفرین و دانشگاه حل مساله تغییر کرده تا بتواند هدف خود را در مسیر تعالی قرار دهد.

ضرغامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای مردم طراحی شده، خروجی و عملکرد آن توسط مردم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این دانشگاه می‌توان اقدامات در دانشگاه‌های دیگر کشور را در مسیر خود هدایت کرد.

به گفته قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از برندینگ باید به نحوی تصمیم‌گیر و اقدام کرد تا مردم به این دانشگاه تمایل داشته و در اولویت انتخاباتشان در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های کشور باشد.

هدف دانشگاه آزاد اسلامی تقویت کارآفرینی

ضرغامی افزود: این دانشگاه با تشکیلات و ساختار بی‌نظیر در رویداد گام دو انقلاب به دنبال این هستیم تا دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه مردم را داشته و هدف تقویت کارآفرینی در بین مردم و ارائه بیش از پیش امکانات است تا اینکه با اقبال و استقبال مردم مواجه شویم.

وی ادامه داد: رویکرد و اقدامات جدید انتخاب و تلاش شده تا بتوان بیش از پیش فعالیت‌ها را در اولویت اقدامات قرار داد. هدف ایجاد شغل و دغدغه‌مندی نسبت به خواسته‌های مردم است تا دانشگاه آزاد اسلامی با یک برند جدید در بکارگیری از ظرفیت‌های مختلف کارآفرینی، صنایع حاکمیت و مجلس بتواند مشارکت مناسب داشته باشد تا بعدها از توان آنها در مسیر تحول بیش از پیش استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1131594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =