۲۵ کانون دانشجویی ثبت‌شده در استان بوشهر فعالیت می‌کنند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه  آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ دارای عملکرد مثبتی بوده است و حدود ۲۵ کانون دانشجویی ثبت‌شده در این استان فعالیت دارند.

باقر گرگین معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز به برنامه های اجرا شده فرهنگی در سال ۱۴۰۰ و چشم انداز فرهنگی واحد در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در رویداد ملی کرسی های آزاد اندیشی درخشان بوده است. ١۵٢ تیم در قالب گروه‌های مختلف در محورهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این مسابقات حضور داشتند که نسبت به تعداد جمعیت دانشجویی استان، عدد در خور و قابل توجهی است. از دیگر فعالیت‌های فرهنگی واحد می‌توان به افزایش کمی و کیفی نشریات دانشجویی اشاره کرد.

وی درخصوص عملکرد کانون های فرهنگی واحد بوشهر بیان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی های مناسب، ایجاد محیطی انگیزشی و حضور دانشجویان علاقمند، استان بوشهر جزء استان‌های برتر کشوری در حوزه نشریات دانشجویی بوده و اکنون ٢٢ نشریه در این استان فعال است. همچنین استان بوشهر توانسته استانداردهای مورد نظر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد را در این بخش به نحو احسن رعایت کند و با جمع بندی‌های صورت گرفته، جزء ٣ استان برتر کشور شده و مورد تقدیر قرار گیرد.

گرگین درباره رشد کانون‌های دانشجویی در سال ١۴٠٠ گفت: استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ دارای عملکرد مثبتی بوده تا پایان امسال، ۲۵ کانون دانشجویی ثبت‌شده در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد، ۱۶ کانون در رشته‌های علوم انسانی و هنر، معماری و پرستاری فعال هستند که در ارزیابی استانی مرحله نخست جشنواره رشد، تعداد ۹ کانون حدنصاب بالای ۱۰۰ را کسب کرده‌اند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به اجرای طرح ماندگار فرهنگی اظهار کرد: در این طرح سه کارگروه با تمرکز بر بررسی و استخراج مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل شده که با رویکرد روش‌های تدریس خلاقانه و مبتنی بر راهبرد سند تعالی دانشگاه اسلامی در حال فعالیت هستند.

وی درباره برنامه‌های جهادی و اردوی راهیان نور دریایی یادآور شد: واحد بوشهر موفق شد در شرایط ویژه‌ی کرونایی، با همت دانشجویان بسیجی دانشگاه و با حضور حداکثری دانشجویان، این اردوی جهادی را برگزار کنند. همچنین اردوی راهیان نور دریایی در این استان در حال برگزاری است و میزبانی نزدیک به ٢٠٠٠ استاد و عضو هیئت علمی را از تمام دانشگاه‌ها در سراسر کشور را عهده دار است. 
 
گرگین درخصوص فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشگاه آزاد بوشهر گفت: نباید از فعالیت های مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به سادگی گذشت چرا که در سنوات اخیر و با غیرحضوری شدن دانشگاه و شیوع کرونا، مشکلات رفتاری بسیاری برای دانشجویان و خانواده‌های آنها ایجاد شده است که این مرکز با بهره‌گیری از استادان گروه‌های آموزشی مختلف، به ویژه گروه روانشناسی، مشاوره‌های روانشناختی بسیاری در زمینه های مختلف به مددجویان و دانشجویان ارائه داد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در خصوص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی انجام شده برای سال تحصیلی ١۴٠١، به راه اندازی کلینیک روانشناختی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اشاره کرد، گفت: این مجموعه با انجام فعالیت های برون دانشگاهی به دنبال برندسازی بیشتر، مسئله محوری در فعالیت‌های دانشگاهی و همچنین درآمدزایی خواهد بود. 

وی در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب‌های تخصصی بیان کرد: طرح تدبر به صورت آزمایشی در واحد بوشهر و با هدف گسترش تأثیرگذاری استادان، در نهضت جهاد فرهنگی اساتید اجرا می‌شود؛ به این معنا که به دنبال این هستیم تا کارهای فرهنگی را در قالب کلاس‌های تخصصی و توسط اساتید برجسته گسترش دهیم. همچنین گسترش فعالیت‌های کمیته تعامل دانشگاه و خانواده و کمیته تعامل دانشجو و دانشگاه نیز از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در سال 1401 خواهد بود.

خبرنگار: فاطمه مرادی

انتهای پیام/

کد خبر: 1132001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =