دولت مصمم است اقشار کم درآمد هم صاحب خانه شوند

قاسمی خاطرنشان کرد: دولت مصمم است با منابعی که در بودجه پیش بینی شده،نیازهای حوزه مسکن را برطرف کند تا اقشار کم درامد نیز صاحب خانه شوند. تسهیلات خوبی هم برای این کار پیش بینی شده است.

به گزارش گروه اقتصاد ایسکانیوز،  رستم قاسمی عصر امروز در مراسم کلنگ زنی ۴۸۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اظهارکرد: معتقدیم اگر قرار است سالانه یک میلیون مسکن بسازیم باید در هر دوره احداث دو میلیون واحدمسکونی را آغاز کنیم تا بتوانیم در مدت ۴ سال، ۴ میلیون واحد مسکونی را ساخته و تحویل مردم دهیم.

بیشتر بخوانید

قیمت روز آپارتمان در تهران جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان های شمالی در اجرای طرح هایی مانند نهضت ملی مسکن با کمبود زمین مواجه هستند، گفت: در خیلی از استان ها چنین مشکلاتی نداریم اما در شمال کشور از جمله گلستان، درگیر کمبود زمین هستیم.

وی با قدردانی از تلاش مدیران استان گلستان در راستای اجرای طرح نهصت ملی مسکن خاطرنشان کرد: به رغم مشکلاتی که در تامین زمین وجود دارد اما در سال نخست برای ۲۶ هزار واحدمسکونی زمین تامین شده که بیش از تعهد سال اول این طرح است.

قاسمی تاکید کرد: برای اینکه اهداف طرح نهضت ملی مسکن محقق شود باید خیلی زود برای ۲ میلیون واحد مسکونی زمین موردنیاز را تامین کنیم و کار ساخت آنها در اسرع وقت آغاز شود.

وی با بیان اینکه قرار است در مدت ۴ سال در استان گلستان بیش ۹۰ هزار واحد مسکونی احداث شود، گفت: برای این کار نیازمند احداث شهرک های جدید هستیم که در گلستان چند محدوده برای ایجاد این شهرک ها پیش بینی شده است. فرآیند تغییر کاربری این اراضی باید در شورای برنامه ریزی استان خیلی زود انجام شود تا در شورای عالی معماری و شهرسازی آن را مصوب کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن جزو نیازهای ضروری مردم است، ادامه داد: میزان اجاره در استان‌های شمالی به شدت بالاست و تامین مسکن نیز در این شرایط کاری سخت خواهد بود. اگر برای فاقدین مسکن نتوانیم در طرح نهضت ملی مسکن بسازیم شاید دیگر نتوانیم در شمال کشور برای صاحب خانه شدن این افراد کاری کنیم.

وی خطاب به جوانان و فاقدین مسکن در استان گلستان گفت: هرچند برنامه ریزی ساخت ۹۰ هزار واحدمسکونی انجام شده اما هیچ محدودیتی برای ثبت نام نداریم و این افراد تا پایان سال فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: دولت مصمم است با منابعی که در بودجه پیش بینی شده،نیازهای حوزه مسکن را برطرف کند تا اقشار کم درامد نیز صاحب خانه شوند. تسهیلات خوبی هم برای این کار پیش بینی شده که شامل تخفیف صدور پروانه، نظام مهندسی و غیره است.

وی ابراز امیدواری کرد با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور قیمت زمین و مسکن و میزان اجاره ها تغییر یافته و کاهش پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه ساخت ۲۶ هزار واحدمسکونی در استان گلستان زمینه اشتغال و فعال شدن صنایع متعددی را فراهم خواهد کرد و کشور تبدیل به کارگاه بزرگ ساخت و ساز می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =