محدودیت‌های کرونایی سفر در نوروز ۱۴۰۱

حسین قاسمی گفت: ملاک این است که افراد واکسن زده باشند و بیمار نباشند، در این صورت می‌توانند با خودروهای شخصی و یا حمل و نقل عمومی به استان‌های کشور سفر کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، چیزی تا شروع تعطیلات نوروز نمانده و سوال پرتکرار مردم این است که امسال می‌توانند سفر کنند یا خیر؟ و آیا محدودیت‌های کرونایی مانند نوروز دو سال گذشته پابرجا است؟ در این گزارش سعی داریم که به این سوالات پاسخ بدهیم.

بیشتر بخوانید

امکان استفاده از ظرفیت مدارس برای نوروز ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است

ملاک واکسن است

حسین قاسمی دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اعمال محدودیت‌ها برای سفرهای نوروزی گفت: ملاک این است که افراد واکسن زده باشند و بیمار نباشند، در این صورت می‌توانند با خودروهای شخصی و یا حمل و نقل عمومی به استان‌های کشور سفر کنند.

او تاکید کرد: محدودیت‌ها در پنج حوزه کارکنان، اصناف، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و ترددها است، اما این محدودیت‌ها به شکل گذشته و به مانند آبان سال ۹۹ که محدودیت‌های سختگیرانه‌ای داشتیم، نیست‌ و متناسب با بحث مدیریت هوشمند در بستر سامانه و واکسیناسیون تغییرات اعمال می‌شود.

سردار سیدتیمور حسینی، جانشین پلیس راهور ناجا هم درخصوص چگونگی سفرهای نوروزی اظهار کرد: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا افرادی که سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند برای سفر به دیگر شهرها در نوروز هیچ محدودیتی ندارند؛ حتی اگر شهرها در شرایط قرمز کرونایی باشند. براساس همین مصوبه افرادی‌که سه دوز واکسن را تزریق نکرده باشند با محدودیت تردد مواجه هستند.

روزانه یک میلیون تومان جریمه برای واکسن نزده‌ها

جانشین پلیس راهور ناجا در پاسخ به این پرسش که آیا باید پلاک خودروی شخصی برای سفر نوروزی در سامانه‌ای ثبت شود یا نه، گفت: افرادی که دوزهای واکسن کرونا را تزریق کرده و می‌خواهند برای نوروز عازم شهرهای دیگر شوند، نیازی نیست مشخصات خود یا پلاک خودروی شخصی را در سامانه‌ای ثبت کنند.

او خاطرنشان کرد: دوربین‌های هوشمند جاده‌ای شماره پلاک خودروها را ثبت می‌کنند و اگر مالک خودرو سه دوز واکسن را تزریق نکرده باشد، تردد و سفرش غیرمجاز تلقی می‌شود و روزانه یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.

نگاه دقیق و بررسی‌های آماری همه‌گیری کرونا در سراسر کشور نشان می‌دهد از اواسط هفته جاری روند نزولی بیماری در برخی استان‌ها آغاز شده و در شرایط فعلی هم این روند ادامه دارد که به گفته کارشناسان این روند نشانه‌های دقیقی از نزولی شدن روند بیماری قبل از نوروز ۱۴۰۱ است.

اجرای طرح ترافیک نوروزی از ۲۴ اسفند

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور هم گفت: پیشنهاد پلیس برای زمان اجرای طرح ترافیک نوروزی از ۲۴ اسفند تا پایان ۱۴ فروردین است همچنین همه عملیات‌های عمرانی از ۲۰ اسفندماه متوقف می‌شود.

کدام شهرها قرمز هستند؟

بر اساس آخرین وضعیت رنگبندی شهرستان‌ها، در حال حاضر  ۱۴۸ شهر در وضعیت قرمز، ۱۹۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۰۱ شهر در وضعیت زرد و سه شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

محدودیت‌های کرونایی سفر در نوروز ۱۴۰۱

محدودیت‌های کرونایی سفر در نوروز ۱۴۰۱

انتهای پیام /

کد خبر: 1132246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =