"آرامش و امنیت مردم" خط قرمز نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید " پوریا نظری" گفت: فلسفه حضور و وجود نیروی انتظامی تأمین نظم، امنیت و آرامش مردم است، به هر حال تأمین این نظم و امنیت نیز هزینه دارد، به همین جهت ناجا پذیرفته که خادم مردم باشد و از همه ظرفیت های خود در این راه استفاده کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران در استان کرمانشاه، شهید نظری بامداد جمعه ۱۳ اسفند در حوالی چهار راه‌ آتش‌نشانی شهر کرمانشاه و در درگیری با سارقان مسلح به شهادت رسید.

پیکر شهید " پوریا نظری" ظهر دیروز پس از طی تشریفات و احترام نظامی، بر روی دستان مردم شهید پرور و قدرشناس کرمانشاهی تشییع و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

در این مراسم که از مقابل مسجد جامع شهر کرمانشاه آغاز و تا میدان آزادی ادامه یافت، مسئولان استان از جمله استاندار، فرمانده انتظامی، رییس کل دادگستری، فرماندهان سپاه و ارتش و جمعی از خانواده معظم شهداء نیز حضور داشتند.

سرتیپ دوم علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در حاشیه مراسم تشییع پیکر این شهید مدافع امنیت طی گفت‌وگویی با خبرنگار ایسکانیوز ضمن عرض تسلیت و تبریک شهادت مظلومانه یکی از مجاهدین فی‌سبیل‌الله در حوزه تأمین نظم و امنیت اظهار کرد: فلسفه حضور و وجود نیروی انتظامی تأمین نظم، امنیت و آرامش مردم است، به هر حال تأمین این نظم و امنیت نیز هزینه دارد، به همین جهت ناجا پذیرفته که خادم مردم باشد و از همه ظرفیت های خود در این راه استفاده کند و هزینه آن را هم پرداخت کند، حتی به قیمت تقدیم جانمان که سند این حرف هم شهدایی هستند که در راه امنیت مردم، جان خود را فدا کرده و می‌کنند.

وی اضافه کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز ما است و هیچگاه تسلیم نخواهیم شد و حتما اقدام ما در چارچوب قانون و در راستای مقابله و مبارزه با ناامنی‌ها، اشرار، سارقان و متعرضین به جان و مال مردم قاطعانه تر خواهد بود.

جاویدان تصریح کرد: به طور حتم مسببان این اتفاق در آینده‌ای نزدیک دستگیر و به سزای عمل خود خواهند رسید و ناجا مقتدرانه با تمام وجود به تامین نظم و امنیت خواهد پرداخت و در این مسیر نیز کوتاه نخواهد آمد.

وی در خصوص لزوم اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیز گفت: امروز در مجلس شورای اسلامی پیرامون این موضوع بحث و بررسی در حال انجام است و در مسیر و فرآیند کارشناسی می باشد که ان شاءالله امیدواریم اصلاح آن هرچه زودتر صورت پذیرد.

اینجا محل جولان خودنمایی‌ها و تظاهر به اوباشی گری نیست

بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این گفت‌وگو ضمن عرض تسلیت به خانواده این شهید، گفت: قطعا کسانی که لباس سبز خدمت را در نیروهای مسلح بر تن دارند حتما در کارنامه خود گذشت از جان را برای امنیت و آرامش مردم قرار داده‌اند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مأمورین ما همیشه به عنوان جان بر کف در خدمت امنیت و آرامش مردم هستند و همه این عزیزان سربازان ولایت هستند و از خودگذشته اما برای امنیت پایدار بالاخره باید این هزینه‌ها را هم داد؛ این هزینه ها انسان هایی هستند که از وجودشان می گذرند که مردم آرامش داشته باشند.

وی ادامه داد: اما این موضوع نبایستی به این گونه باشد که احساس کنند اینجا محل جولان یکسری از خودنمایی‌ها و تظاهر به اوباشی گری است و با آن ها برخورد بشود.

امیری مقدم در پایان، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید با این موضوعات به شدت برخورد کند و اجازه دست به سلاح بردن این افراد که جسارت این کار را به خود می‌دهند، را ندهد و ما نیز حتما در شورای تأمین این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
 

دستگاه قضا اجازه انجام این قانون‌شکنی ها را نخواهد داد

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز ضمن تسلیت شهادت شهید "پوریا نظری" افزود: واقعیت این است که این حرکات که خلاف نظم و امنیت است به هیچ عنوان ما در انجام وظیفه اصلی شرعی و قانونی خود در راه استقرار نظم و امنیت کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: بزودی حتما این فرد شرور گرفتار چنگال قدرتمند قانون خواهد شد و مطابق قانون مجازات خواهد شد، دستگاه قضا و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی نیز اجازه این قانون شکنی ها و رفتار خشن را به خاطیان نخواهد داد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

کد خبر: 1132346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =