رشد ۳ برابری برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در استان گلستان

رئیس شورای معاونین فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان ضمن تشریح جزئیات دومین رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی استان گلستان، گفت: شاهد رشد ۳۰۰ درصدی تعداد کرسی‌های برگزارشده در سال جاری بودیم که اجرای آن جز با تلاش پیگیرانه و کار جهادی ممکن نبود.

حجت الاسلام‌ والمسلمین سیدرضا موسوی، رئیس شورای معاونین فرهنگی دانشجویی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در ارتباط با برگزاری دومین رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی در این استان گفت: این رویداد با شرکت ۸۷ تیم از همه واحدهای دانشکاه آزاد اسلامی استان گلستان، در چهار محور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برگزار شد که هر کدام از محورهای رویداد شامل ۲۰ گزاره با ۵۶ مسابقه در مرحله مقدماتی و ۱۴ مسابقه در مرحله نهایی بود.

به گفته موسوی انتخاب گزاره ها، اولویت‌ها و موافق و منتقد بودن، از سوی خود اعضای گروه‌ها بود که البته گاهی، شاید در برگزاری کمتر از ده درصد از کرسی‌ها مجبور به مشخص‌کردن جبهه موافق و منتقد با قرعه‌کشی می‌شدیم.

وی افزود: هر کرسی آزاداندیشی، شامل دو تیم ۴ نفره از دانشجویان با موضع موافق و منتقد، نسبت به یک گزاره برگزار و همچنین هر کرسی توسط یک کارشناس مجری اداره شد. کمیته داوری نیز متشکل از سه عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان، با دقت به داوری پرداختند و تلاش کردیم همزمان با آغاز ثبت‌نام تیم‌ها از مهرماه، بیش‌از ۲۰ جلسه توجیهی و کارگاه‌های توانمندسازی در حوزه‌های مختلف مانند فن بیان و مهارت مناظره برای دانشجویان شرکت‌کننده، اساتید داور و عوامل اجرایی، برگزار کنیم و مقرر شد که استادان مشاور در کنار تیم‌ها حضور فعال داشته باشند.

رشد 3 برابری برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در استان گلستان

موسوی اظهار کرد: مراحل مقدماتی کرسی‌های آزاداندیشی در روزهای ۱۷، ۱۹ و ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ به‌ترتیب در واحدهای آزادشهر، گنبد و علی آباد برگزار شد و مرحله نهایی آن در دو روز دوم و شانزدهم اسفند در واحد گرگان به پایان رسید. همچنین پیش‌بینی می‌شود مرحله کشوری مسابقات از نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱، به‌صورت مجازی آغاز شود. البته بنظرم داوری‌ها در آن مرحله، مخصوصا به‌شکل مجازی بسیار سخت خواهد بود و پیشنهاد می‌کنم از داوران سایر استانها استفاده شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با اشاره به تاثیر کرسی‌های آزاد اندیشی بر شخصیت دانشجویان گفت: کرسی‌ها بی‌تردید مهم‌ترین و مؤثرترین فعالیت فرهنگی است که در شخصیت دانشجویان  اثر تربیتی و اخلاقی نسبتا فوری دارد و در اندیشه، زبان، رفتار، و خلاصه زندگی او اثربخش است. به همین خاطر هیچ محدودیتی جز رعایت اخلاق، مستندگویی، پذیرش رأی مخالف و رعایت اصول و قواعد رقابت‌ها وجود نداشت زیرا اگر سانسور باشد، نمی‌توان نام آن را کرسی آزاداندیشی گذاشت‌.

رشد 3 برابری برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در استان گلستان

سیدرضا موسوی در پایان تاکید کرد: شاهد رشد ۳۰۰ درصدی تعداد کرسی‌های برگزارشده، در سال جاری بودیم که اجرای آن جز با تلاش پیگیرانه و کار جهادی ممکن نبود. بیشترین شرکت‌کنندگان در محور اجتماعی با ۳۶ گروه و پس از آن، محور فرهنگی با ۲۷ گروه بود که بنظر بنده همگانی و همه فهم بودن گزاره‌های اجتماعی و فرهنگی، از آن‌ها بیشتر استقبال می‌شود. البته اوج‌گیری ویروس امیکرون بعضی از تیم‌ها را دچار مشکلاتی کرد که با همکاری دانشجویان و همکاران محترم خللی به روند مسابقات وارد نشد و لازم می‌دانم به‌این جهت از همه همکاران خود و اساتید محترم تشکر کنم.

خبرنگار: حسن دانش

انتهای پیام /

کد خبر: 1132472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =