فعالیت ۴۲۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران/ مجازی شدن آموزش‌ها تاثیری بر فعالیت دانشجویان نداشت

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از فعالیت ۴۲۰ نشریه دانشجویی، ۱۲۰ انجمن و کانون علمی، ۶۲ واحد تشکل اسلامی و ۴۵ کانون فرهنگی در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هادی بهرامی احسان در نشست خبری درباره برنامه‌های آتی این معاونت که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد:  ماموریت اصلی دانشگاه حرکت‌ در مرزهای دانش است؛ اما این نهاد سهم قابل توجهی در توسعه فرهنگ در جامعه دارد. دانشگاه مدل عالی و مطلوب از نمایش آرمان‌های جامعه است. به عنوان مثال اگر شاخص‌هایی برای رشد یافتگی در جامعه تعریف کنیم بهترین مکانی که می‌تواند این شاخص‌ها را منعکس کند دانشگاه است. بهترین بستر برای بازنمایی فضیلت اخلاقی، جامعه دانشگاهی است. 

وی ادامه داد: مسئولیت ما در دانشگاه دشوار خواهد شد زیرا دانشگاه در تراز آرمان‌ها مطرح می‌شود در قله قرار می‌گیرد به همین منظور رفتارهای معمولی چندتن قابل‌توجهی نیست و توقع می‌رود بهترین‌ها و باشکوه‌ترین‌ها در دانشگاه بروز و ظهور کند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: در باقی مسیر انقلاب دانشگاه باید به عنوان نیروی خط مقدم انجام‌ وظیفه و ایفای نقش کند و امیدواریم این اقدام با مشارکت‌ اعضای هیئت علمی و دانشجویان محقق می‌شود.

وی افزود: اگر قرار است فضیلت‌های اخلاقی از آرمان‌شهر دانشگاه به محیط اجتماعی منتقل شود، رسانه‌ها نقش پررنگی در این زمینه دارند. سال گذشته دانشگاه تهران شاهد فعالیت‌های بسیار زیادی بود. اگر چه به نظر می‌رسد فرآیند آموزش با مجازی شدن از حرارت حضور دانشجویان محروم مانده، اما دانشجویان در بخش فرهنگی و اجتماعی گرمی و حرارت ویژه‌ای را ایجاد کرده‌اند. بیش از ۱۲۰ فعالیت از یک تشکل در دانشگاه تجربه کرده‌ایم. در حال حاضر ۴۲۰ نشریه دانشجویی فعال، ۱۲۰ انجمن علمی کانون علمی، ۶۲ واحد تشکل اسلامی و ۴۵ کانون فرهنگی در دانشگاه تهران فعال هستند. 

بهرامی احسان بیان کرد: جنب و جوش در بخش دانشجویی به صورت نامحسوس انجام شده است. در ۳ ماه گذشته، ۵ برنامه بزرگ به اجرا درآمد که از جمله آن میتوان به اختتامیه دانشگاه اخلاق مدار اشاره کرد. هر هفته جلسه هیئت نظارت برگزار می‌شود و در بسیاری از موارد ۱۷ تا ۲۰ برنامه برای دانشجویان به تصویب می‌رسد. بیش از هزار برنامه به صورت دانشکده‌ای و دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار شده است.

وی اضافه کرد: کرسی های آزاداندیشی از ماه گذشته در دانشگاه تهران آغاز شد و فردا سومین برنامه آن اجرایی خواهد شد. برنامه ما در بخش استادی در سال آینده گسترش می‌یابد. بخش دانشجویی کرسی‌های آزاد اندیشی کلید خورده است امیدواریم از سال آینده این برنامه در حوزه دانشجویی اجرایی شود. تشکل‌های سیاسی تاکنون ۴۱۳ برنامه داشتند وضعیت ابتدای سال ۱۴۰۰ تا الان نیز ۷۰۰ برنامه اجرا کرده اند همچنین در هفته گذشته ۱۰ برنامه داشتند. لازم به ذکر است که انجمن های علمی و ۴۰۰ و نامه و ۲۰ نشریه به صورت الکترونیکی چاپ شده است

انتهای پیام/

کد خبر: 1132681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =