فراگیری زبان فارسی برای دانشجویان غیرایرانی در اولویت قرار گیرد/ تأثیرپذیری دانشجویان بین‌المللی از فرهنگی ایرانی

 معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان غیرایرانی باید مطابق با قانون اساسی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی زبان فارسی را فرا بگیرند و اقدامات سختگیرانه برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی انجام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در سال‌های اخیر بر اساس تلاش‌های انجام شده و ارتباط با کشورهای منطقه جذب دانشجو به رشد ۵ برابری در دانشگاه آزاد اسلامی رسیده است و این نوید تحول در جذب دانشجوی خارجی است. البته تا قبل از سال تحصیلی فعلی، حدود ۴۰ هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کردند، که حدود ۱۰ هزار دانشجو خارجی مقیم و ۳۰ هزار دانشجویان غیر مقیم هستند و به واسطه پذیرش در این دانشگاه در ایران زندگی می‌کنند.

علاءالدین بروجردی، معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: جامعه دانشگاه آزاد اسلامی در بخش بین‌الملل از لحاظ کمی و کیفی به دنبال ارتقا است.  با توجه به اینکه این دانشجویان باید مطابق با قانون اساسی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به زبان فارسی فراگیری در دانشگاه‌های  آزاد اسلامی شکل بگیرد و اقدامات سختگیرانه برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی انجام می‌شود.

وی افزود: در کشور ما دانشجویان غیرایرانی با توانمندی قابل توجهی در درک مفاهیم زبان فارسی باید بتوانند در کلاس‌های درس حاضر شوند. شورای ویژه هماهنگی آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی به دستور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل و سعی شده هماهنگی بین واحدها با آموزش زبان بوجود آید.

به گفته وی البته واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی چنین فعالیت‌هایی را در دستور کار قرار داده و تعدادی از دانشجویان می‌توانند از این طریق تحت آموزش قرار بگیرند. درضمن ظرفیت بنیاد سعدی و رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را شاهد هستیم.

بروجردی گفت: کیفیت تحصیلی دانشجویان خارجی مورد توجه قرار می‌گیرد. این دانشجویان به عنوان محصلان در  دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ کیفیت کلاس‌ها و آموزش‌ها به ویژه در رشته پزشکی و مهندسی سطح علمی و تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی از پس تربیت علمی این دانشجویان بر می‌آید. نحوه تاثیرپذیری فرهنگی در مدت اقامت این دانشجویان در کشور را فرا می‌گیرند.

آموزش‌های حضوری در انتظار دانشجویان

به گفته وی در دوسال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا بسیاری از آموزش‌ها به شکل مجازی و حضوری انجام شده است. بی‌شک از این پس آموزش‌ها حضوری است و  امیدواریم پاندمی کرونا ریشه کن شده و میزان حضور دانشجویان غیرایرانی افزایش یابد.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: هدف این است که  یک دانشجوی خارجی بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه جمهوری اسلامی ایران یک دید مثبت نسبت به ملت ایران و نحوه رفتار در جامعه دانشگاهی داشته باشد.

وی افزود: فعالیت گسترده در واحد بین‌الملل در بخش فرهنگی با حساسیت برنامه‌ریزی می‌شود. در صورت از سرگیری آموزش‌های حضوری، اردوهای دانشجویی، برنامه‌های تفریحی، برنامه‌های جانبی و غیردرسی از اقدامات مهم محسوب می‌شود.

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه این افراد شهریه را به شکل ارز پرداخت می‌کنند و طبیعتا باید خدمات به شکل ویژه دریافت کنند، افزود: برای مثال این افراد باید از خوابگاه‌های تک نفره یا حداکثر سه نفره برخوردار باشند. برای دانشجویان خارجی باید شرایط متفاوت را ارائه داد، چون خدمات باید متناسب با شهریه پرداختی‌ها باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132728

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =