امروز، آخرین مهلت ثبت‌نام در دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور

مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) امروز جمعه ۲۰ اسفند به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) از طریق سایت سازمان سنجش از سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شده است و امروز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ پایان می پذیرد.

پیش از این سازمان سنجش در اطلاعیه ای اعلام کرده بود که ثبت نام در این آزمون فعلا متوقف شده است.

متقاضیان دارای شرایط، می توانند در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) ثبت‌نام و شرکت کنند.

هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) شرکت‌ کند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و داوطلبان می توانند با مطالعه دفترچه و پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون، اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام اقدام کنند.

آزمون دوره های فراگیر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای پذیرش دانشجو ویژه مهرماه ۱۴۰۱در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی و هنر ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ در ۱۸۶ رشته محل برگزار خواهد شد. ظرفیت پذیرش این آزمون ۲۶ هزار و ۷۲۲ نفر است.  

 ۶ رشته جدید شامل زبان شناسی اجتماعی، ژئومورفولوژی نظری، روانشناسی شناختی، مدیریت دولتی (مدیریت منابع انسانی)، مدیریت صنعتی (تولید و عملیات) و شیمی کاربردی به دفترچه راهنمای بیست و دومین دوره آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور اضافه شده است.  

نـکات مـهم‌ درباره تاثیر معدل در دوره های فراگیر ارشد

 با توجه به تأثیر ۲۰ درصدی معدل دوره‌ کارشناسی، اکیداً توصیه می شود که متقاضیان، معدل دوره کارشناسی خود را با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه با دقت درج کنند.

معدل کارشناسی تراز شده و میانگین وزنی آنها تأثیر ۲۰ درصدی در نمره کل متقاضیان خواهد داشت.

متقاضیانی که در زمان دریافت کارت شرکت در آزمون (۲۱ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۱) در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شوند، باید در مرحله پرینت کارت با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات کارت، نسبت به اصلاح و درج معدل کارشناسی خود اقدام کنند.

متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند.

در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند؛ پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این باره، به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان (این موضوع برای متقاضیانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است) تاکید می‌شود علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنند تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری بجای عکس داوطلب ارسال نشود.

در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

گفتنی است اطلاعات تکمیلی و نحوه برگزاری کلاس های مهرماه ۱۴۰۱ از طریق پرتال دانشگاه پیام نور اطلاع رسانی می‌شود.

انتهاب پیام/

کد خبر: 1132910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =