مراسم «روز بزرگداشت شهدا» در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

مراسم «روز بزرگداشت شهدا» در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم «روز بزرگداشت شهدا» که امروز بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در نمازخانه سازمان مرکزی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: یکی از انگاره‌های خداوند که به مبارزه فکری بشری می‌آید، آیه شریفه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» است که خداوند می‌فرماید اینگونه نیاندیشید که شهدا و کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند، اموات هستند، بلکه آنها زنده‌اند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌‏شوند.

دکتر طهرانچی ادامه داد: این آیه شریفه مربوط به دوره زمانی نیست، بنابراین برای شهید تفاوت نسل و زمان وجود ندارد. به همین دلیل در اردوهای راهیان نور شاهد این هستیم که جوانان با شهدا ارتباط قلبی برقرار می‌کنند، چرا که شهید برای آنها جز تاریخ نیست و حیّ و حاضر است و امام حسین (ع) اوج این مطلب است.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در روز عاشورا و اربعین حسینی شاهد آن بودیم، گواه رابطه با یک امام حیّ و زنده است و ادای احترام و درک شهید نیز علامت زنده بودن انسان هاست، چرا که از سید الشهدا(ع) تا حمزه سید الشهدا(ع) و شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جهاد علمی، شهدای مقاومت، شهدا مدافع حرم و حاج قاسم سلیمانی سید شهیدان مدافع حرم همگی زنده هستند. اگر شهدا را درک نکنیم، یعنی ما زنده نیستیم و قلب ما دچار خدشه شده است. 

وی با اشاره به هراس جبهه باطل و استبکارجهانی از شهید و شهادت گفت: دشمنان ما از زنده بودن شهید می‌ترسند و استکبار با همه خباثت خود زنده بودن شهید را درک کرده‌اند و این یک واقعیت است که باید در برابر آن سرتعظیم فرو آورد و دلها را با آن زنده کرد. 

دکتر طهرانچی در پایان گفت: روز شهید، روزی است که به طور خاص می‌خواهیم با شهدا ارتباط برقرار کرده و از این راه زنده بودن خود را درک کنیم. انسان به دنبال سعادت و زنده بودن است و راهی جز شهادت برای زنده بودن و سعادت نیست. از شهدا مدد می جوییم و می خواهیم که دعاگوی ما باشند.

در ابتدای این مراسم نیز مهندس احمد صالحی آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از فعالیت های این مرکز ارائه کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توفیق میزبانی 306 شهید گمنام را در واحدهای دانشگاهی دارد و تاکنون 127 مزار برای شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی 372 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد، 74 نفر از شهدای مدافع حرم هستند. 

انتهای خبر/

کد خبر: 1133361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =