برنامه‌ریزی داعش برای ترور ماکرون

روزنامه لبنانی الأخبار نوشت، گروه تروریستی داعش برای ترور ماکرون رئیس جمهور فرانسه، نخست وزیر سابق لبنان و رئیس جریان ملی آزاد این کشور برنامه‌ریزی کرده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، روزنامه الأخبار نزدیک به حزب الله لبنان نوشت، گروه تروریستی داعش برای ترور امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در جریان سفرش به لبنان پس از انفجار بندر بیروت در تابستان سال ۲۰۲۰ و نیز ترور سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان و جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد این کشور برنامه‌ریزی کرده بود.

بیشتر بخوانید

انگیزه‌های ۴ میانجی‌گر جهانی برای صلح در اوکراین چیست؟

به نوشته الأخبار، این اطلاعات در چارچوب پرونده اطلاعاتی کاملی که در حال حاضر در اختیار فرانسه قرار دارد، آمده است و دستگاه قضایی لبنان درباره آن تحقیقاتی را انجام داده است.

طبق اطلاعات این پرونده، کسانی که برای ترورها برنامه‌ریزی کرده بودند، یک گروه ۱۸ نفره با نام گروهک "کفتون" بودند.

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت، تعدادی از شهروندان سوری از اعضای این گروه بودند، گفتگوها با گروه تروریستی داعش انجام شد و این داعش بود که به آنها برای ترور ماکرون، حریری و باسیل چراغ سبز نشان داده بود.

الأخبار در ادامه نوشت، اعضای این گروهک متهم به قتل برخی نظامیان لبنانی نیز هستند و در حال حاضر در زندان رومیه در بازداشت به سر می‌برند.

این روزنامه نزدیک به حزب‌الله لبنان نوشت، دستگاه قضایی لبنان از موضوع سوءقصد به جان ماکرون در پرونده چشم پوشی کرده و در حال بازجویی از متهمان درباره دیگر اتهامات است.

منبع:ایسنا

کد خبر: 1133565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =