فرصت سرمایه‌گذاری گسترده در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از فرصت سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان صندوق فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و فرصت سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیاردی ۵ صندوق در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز خبر داد و گفت: برنامه بر این است این فرصت سرمایه گذاری را تا روز برگزاری رویداد به چند برابر افزایش دهیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال نمایش نیستیم، گفت: ما در جریان رویداد ملی گام دوم به دنبال یک نقطه بهم رسانی هستیم، فرآیندی که به یاری خدا همه ساله برگزار می‌شود تا محلی برای ارزیابی اقدامات باشد و بستری برای جریان‌سازی ایجاد کند.

وی شناسایی و نظام‌مند شدن ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را هدف دیگر این رویداد توصیف کرد و افزود: اینکه چه میزان ظرفیت‌های آزمایشگاهی و زیرساخت برای ارائه به مردم و جامعه داریم و اینکه چقدر دانشگاه می‌تواند از این ظرفیت‌ها در مسیر درآمدزایی بهره بگیرد باید مبنا قرار گیرد تا آزمایشگاه‌ها و دیگر زیرساخت‌ها قاعده‌مند شوند. این رویداد فرصتی برای دیده شدن در قاعده ملی است. 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی شناسنامه‌دار کردن شرکت‌ها برای حضور در رویداد گام دوم و ارائه سبدی متنوع از شرکت‌هایی که با دانشگاه همکاری می‌کنند را ضروری دانست و تاکید کرد: ایده‌ها باید شناسنامه دار، پخته، متناسب با ویژگی های هر منطقه و آماده برای عملیاتی شدن باشد.

وی از لزوم راه اندازی پنل مدیریتی حوزه فناوری برای سنجش ظرفیت های حوزه فناورانه تاکید کرد و گفت: هر استان و واحد مستقل حداقل بین ۳ تا ۵ صنعت بزرگ و خوشنام استان را به رویداد دعوت کند و هر صنعت نیز نظام موضوعات خود را ارائه نماید. همچنین تمام دانشگاه باید خود را در این رویداد عرضه کند.

دهقانی فیروزآبادی پررنگ شدن محورهای کارافرینی و کسب و کار در دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و افزود: تمام وزات خانه ها، نمایندگان مجلس و سران قوا به این رویداد دعوت می شوند و این فرصت بزرگ ملی قطعا برای کسب و کارهای بزرگ و صنایع خوشنام جذابیت دارد.

وی رکن اصلی برگزاری باشکوه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی را توجه لازم به مختصات رسانه دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بنا به دلایلی برونداد لازم را نداشته و افکارعمومی از ظرفیت های این دانشگاه بی خبر هستند. امروز دانشگاه آزاد اسلامی به بزگرترین دغدغه مردم که همان اشتغال و توسعه فضای کسب و کار در کشور است می اندیشد. قطع به یقین امروز خط مقدم اقتصاد مقاومتی و توجه به منویات رهبرمعظم انقلاب توسعه و ایجاد اشتغال است و دانشگاه آزاد نیز در این مسیر گام برمی دارد. دانشگاه آزاد ظرفیت های لازم را ایجاد کرده تا برای فرزندان این سرزمین ایجاد اشتغال کند. اگر مردم از فضای حقیقی دانشگاه آزاد اسلامی مطلع شوند و از برنامه های این دانشگاه برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان این دانشگاه اطلاع پیدا کنند قطعا فرزندان شان را برای تحصیل به این دانشگاه می فرستند، چراکه دیگر دغدغه اشتغال پس از تحصیل آن ها را نخواهند داشت.

دهقانی فیروزآبادی از فرصت سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان صندوق فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و فرصت سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیاردی ۵ صندوق در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز خبر داد و گفت: برنامه بر این است این فرصت سرمایه گذاری را تا روز برگزاری رویداد به چند برابر افزایش دهیم.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به روسای استان ها گفت: اگر دوسال دیگر دانشگاه را با همین ادبیات فناورانه تبیین کنیم دانشگاه آزاد ری برندینگ خواهد شد و ۴۰درصد از افرادی که دانشگاه های دیگر را برای تحصیل انتخاب می کنند دانشگاه آزاد را برای تحصیل برمی گزینند. تمام اقدامات حول محور گسترش آموزش و جذب دانشجو می باشد و این هدف اصلی است. باید به جای رفتار منفعلانه، کاملا فعالانه در عرصه حاضر باشیم.

وی افزود: ۴۰ درصد شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری کشور با دانشگاه آزاد نسبت مستقیم دارند و از اساتید و یا دانشجویان دانشگاه آزاد می باشند. شناسایی فعال این افراد و دعوت از آن ها برای حضور در دانشگاه آزاد اسلامی باید در دستور کار قرار گیرد. باید به دنبال دانشجویان با ایده های نو باشیم و در این عرصه باید تعامل فعالانه را اولویت قرار دهیم. امروز ۹۰ درصد مشکلات در حوزه فناوری با تدوین آیین نامه ها در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری حل شده است

ضرغامی: حضور جوانان به ویژه در حوزه فناوری تحول آفرین است

در این نشست  ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری  و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک روز جوان عنوان کرد: معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی یکی از جوانگراترین معاونت ها در سطح دانشگاه آزاد اسلامی و حتی دانشگاه های کل کشور است. آنچه مسلم است اینکه حضور جوانان به ویژه در حوزه فناوری تحول آفرین است.

بهزادی پور: ۶هزار تیم در سامانه رویداد ملی گام دوم ثبت نام کرده اند

 قباد بهزادی پور مدیرکل سراهای نوآوری نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد حوزه خود در رویداد ملی گام دوم گفت: سامانه در حال دریافت دستاوردها و اطلاعات از سطح استان ها است و تاکنون نزدیک به شش هزار تیم در سامانه ثبت نام کرده اند. تا ۲۸ اسفندماه سامانه باز خواهد بود و از آن تاریخ به بعد، فرآیند داوری آغاز خواهد شد.

وی افزود:  یک مدل شناسنامه طراحی شده و به واحدها ارسال خواهد شد، تیم های برگزیده این شناسنامه را باید بعد از تکمیل به دبیرخانه ارسال کنند تا در غرفه های رویداد ملی گام دوم، شناسنامه ها عرضه شود. در انتهای فروردین مجددا به مدت یک هفته سامانه باز خواهد شد تا صنایع خلاق اطلاعات خود را ثبت کنند. هر دانشجویی که بتواند یک محصول را در صنایع خلاق و فرهنگی ارائه کند، می تواند در این سامانه ثبت نام کند. در اردیبهشت ماه نیز برای سه هزار تیمی که انتخاب می شوند، چهار دوره توانمندسازی برگزار خواهد شد تا در زمان برگزاری رویداد توانمندی برقراری ارتباط با صنایع و شرکت های بیرونی را داشته باشند.

محمدی: حرکت استان ها در راستای رویداد، باشکوه و تحول آفرین است

 عبداله محمدی مدیرکل پژوهش و شبکه آزمایشگاهی نیز این جلسه را سومین جلسه با روسای استان ها است و فرآیند برگزاری رویداد عنوان کرد و گفت: سعی می کنیم مواردی که استان ها عنوان می کنند را آسیب شناسی کرده و در فضای شفاف روندها را اصلاح نماییم.

وی افزود: تجربه نخست دانشگاه آزاد اسلامی است که در این سطح یک کار بزرگ را آغاز می کند. حرکتی که در استان ها در راستای رویداد شکل گرفته، حرکت بسیار باشکوه و تحول آفرین است. رویداد ملی گام دوم با هدف تغییر مسیر در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و بسترها و آموزش های لازم را نیز دراین راستا فراهم می کنیم. امکانات، اسپانسرها و مختصات آموزشی همه مهیا شده تا اعضای دانشگاه آزاد اسلامی بستر لازم را برای تحرک در راستای برگزاری باشکوه رویداد ملی گام دوم بردارند.

 عسکری غلامزاده: برترین ها در رویداد ملی گام دوم برای سرمایه گذاران معرفی می شوند

عسکری غلامزاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری نیز رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد را به مثابه دوی امدادی دانست و گفت: دبیرخانه اختصاصی رویداد در صندوق پژوهش و فناوری تاسیس شده و ۹ قدم در این راستا برداشته شده که از جمله آن ها دعوت به مشارکت صندوق ها و شرکت ها به حضور در رویداد، ارسال تفاهم نامه نحوه همکاری، برگزاری جلسات مفاهمه، ایجاد کسنرسیوم با صندوق پژوهش و فناوری ستارگان صندوق و مابقی صندوق ها که دانشگاه در آن ها سهام دار است، ایجاد پاویون های مالی و ایجاد زون مالی و دعوت از نهادهای مالی در این رویداد بخشی از این اقدامات می باشد.

وی افزود: قرار است با کمک تورلیدرها ۳۰ شرکت خلاق و ۳۰ استارت اپ و طرح برتر را  به سرمایه گذارانی که در رویداد هستند را در قالب تور معرفی و تبیین کنیم. همچنین برای پیگیری و نظارت بر انعقاد قراردادها حین و پس از رویداد ۹ تیپ تفاهمنامه ارائه شده که تمام ظرفیت ها را بین سرمایه دار و سرمایه گذار پوشش می دهد.

ملک نیا: زیرساخت ها برای ارتباط با صنعت آماده شده است

در ادامه این جلسه دکتر لاله ملک نیا مدیرکل ارتباط با صنعت، جامعه و دانشگاه تصریح کرد: در این اداره کل دبیرخانه حمایت مالی شکل گرفته است و تاکنون ۵ جلسه نیز به صورت وبینار با معاونین پژوهشی برگزار کرده ایم.  طی دوسال گذشته زیرساخت ها برای ارتباط با صنعت آماده شده و کار ما برای رویداد از این حیث راحت تر است.

وی همچنین تصریح کرد: با مذاکرات موثری که صورت گرفته بسیاری از صنایع متوسط با حمایت و سرمایه گذاری بیش از ۵۰ میلیون تومان را در رویداد ملی گام دوم خواهیم داشت.

در این نشست روسا و نمایندگان استانی نیز به تبیین اقدامات خود در مسیر برگزاری باشکوه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.


رئیس استان اصفهان: ۱۱۸۸ ایده احصا شده است

نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از حضور صنایع بزرگ استان در رویداد خبر داد و گفت: ۶ چالش فناوری تخصصی، ۸ استارت آپ ویکند و ۳۵ ایده آرا در حوزه های تخصصی برگزار شده که در این میان ۱۱۸۸ ایده دریافت شده و ۱۰۱ ایده منتخب فناورانه احصا شده است.

نماینده استان تهران: همراه اول ۱۰۰۰میلیارد در حوزه استارت آپ ها سرمایه گذاری کرده است

افشاری نماینده دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز از  برگزاری جلسات با روسای واحدهای استانی و روسای دانشکده ها، مدیران مراکز رشد و مدیران باشگاه پژوهشگران جوان خبر داد و گفت: تشکیل شورای راهبردی رویداد گام دوم در استان تهران و برگزاری دو جلسه با کلیه معاونین پژوهشی واحدهای استان نیز صورت گرفته استا. ستان تهران توان تامین یک سوم محتوای رویداد را دارد و این اتفاق به یاری خدا خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: همراه اول ۱۰۰۰میلیارد در حوزه استارت آپ در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران سرمایه گذاری کرده که بخشی از این ظرفیت سرمایه گذاری در رویداد رونمایی می شود. همچنین رایزنی هایی نیز با وزارت نفت صورت گرفته است.

رئیس استان البرز: ۳۲۴ محتوا بدستمان رسیده است

 کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز در این نشست از برخی ظرفیت های این استان سخن گفت و افزود: وجود ۶۶ مرکز آموزش عالی، ۲۵ شهرک صنعتی، ۳ پارک علم و فناوری در استان سبب شده تا استان البرز قطب علم و فناوری کشور باشد.

وی افزود: اقدامات مناسبی برای بهره گیری از این ظرفیت ها برای حضور در رویداد ملی گام دوم صورت گرفته است. با اقدامات صورت گرفته تاکنون ۲۱ رویداد برگزار شده و خروجی آن جهت ارائه به رویداد ۳۲۴ محتوا می باشد که این تعداد را جهت ارائه به رویداد به ۴۰۰ مورد خواهیم رساند.

رئیس استان بوشهر: ۲۸ ایده مورد تایید قرار گرفته است

حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست از فعالیت ۴۸ هسته و شرکت دانش بنیان در استان خبر داد و گفت: از مجموعه ایده آراهای برگزار شده ۲۸ ایده مورد تایید قرار گرفته است. همچنین انعقاد قرارداد در حوزه کشاورزی و خرما، تولید دستگاه پوز، طراحی سایت فروش و محصولات شرکت های دانش بنیان استان در دستور کار قرار گرفته است.


واحد علوم و تحقیقات: تاکنون ۳۱۰ ایده احصا شده است

نماینده واحد علوم و تحقیقات در این نشست گفت: دبیرخانه اجرایی رویداد در واحد علوم و تحقیقات با هدف هماهنگی با ۱۲ دانشکده این واحد دانشگاهی ایجاد شده است. تاکنون ۳۱۰ ایده به دبیرخانه اجرایی رویداد واحد علوم و تحقیقات رسیده است. همچنین دستگاه زباله سوز پلاسما، دستگاه های پلاسمای سرد برای درمان زخم های بدخیم، دستگاه های تسویه پساب و آب نیز بخشی از محصولاتی است که در رویداد با هدف رفع نیاز صنایع ارائه خواهد شد.

رئیس استان چهارمحال و بختیاری: دو مرکز تحقیقاتی ما به سطح دو و یک ارتقا پیدا کرده اند

رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز تصریح کرد: طی دوماه گذشته از  صنایع مختلف بازدیدهایی صورت گرفته که از میان طرح های ارائه شده ۵ طرح مورد موافقت قرار گرفته و به امضا رسیده است. رویداد به اقدامات ما شتاب بیشتری داده و طی این مدت دو مرکز تحقیقاتی ما به سطح دو و یک ارتقا پیدا کرده اند

رئیس واحد نجف آباد: ماموریت گرایی بازیگران زیست بوم فناوری در دستور کار قرار گرفته است

نعیمی رئیس واحد نجف آباد گفت: از نظر کمی واحد نجف آباد دو برابر بیش از خواسته های مد نظر کمیته برگزاری رویداد را احصا کرده و ماموریت گرایی بازیگران زیست بوم فناوری در دستور کار قرار گرفته است. واحد نجف آباد با ۳۶۷ عضو هیئت علمی و ۱۲ دانشکده از ظرفیت های یدیگر اطلاعی ندارند که برای رفع این مشکل ۷۶ گروه تشکیل شد که بین ۲ تا ۳ عضو هیئت علمی در هر گروه حضور دارند که این شناخت از ظرفیت ها به برکت رویداد ملی گام دوم صورت گرفته است.

رئیس استان یزد: بنیاد برکت به ایده های برتر ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می کند

دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز گفت: در رسانه ملی بازتاب خوبی از اقدامات استان در حوزه برگزاری رویداد صورت گرفته و بعد از ماه مبارک رمضان هم ۴۰ شب برنامه استانی برای تبیین رویداد ملی گام دوم خواهیم داشت. تاکنون ۵۰۰ ایده احصا شده و بنیاد برکت به ایده های برتر ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت خواهد کرد.

هاشمی رئیس استان خراسان جنوبی: تاکنون ۱۲۰ ایده احصا شده است

هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های استان خاطرنشان کرد: ما  بر روی کشاورزی، محیط زیست، تولید و فرآوری گیاهان دارویی و معدن متمرکز هستیم. ۱۶ رویداد در استان پیش بینی شده و تاکنون ۱۲۰ ایده احصا شده است. در حوزه سنگ های زینتی و صنایع تبدیلی نیز توجه جدی شده و در رویداد حضور پررنگ خواهند داشت.

نماینده استان قم: ۳۲ گروه و هسته پژوهشی تشکیل شده است

نجفی نماینده استان قم نیز از احصا ۱۲۰ ایده سخن گفت و افزود: تاکنون ۵۰ ایده مورد تایید قرار گرفته و ۳۲ گروه و هسته پژوهشی نیز تشکیل شده است. قطع به یقین استان قم حضور پررنگی در رویداد ملی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133622

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =