تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی جهان / پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران؛ استقلال دوم شد

براساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی جهان در آستانه شهرآورد تهران جایگاه تیم‌های پرسپولیس و استقلال در آسیا و جهان مشخص شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۲۴ اسفند) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس با حضور تماشاگران

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۱۳ امتیاز و با یک پله سقوط نسبت به رده بندی پیشین در رتبه پنجم قاره کهن ایستاد و در سطح جهانی با ۷ پله سقوط در رتبه ۱۰۳ جای گرفت.

تیم فوتبال استقلال با ۱۵۶۳ امتیاز دومین تیم برتر باشگاهی ایران است و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته قبل در رتبه ۸ آسیا باقی ماند و با ۲ پله صعود نسبت به رده بندی قبلی در رتبه ۱۶۲ جهان ایستاد.

تیم فوتبال سپاهان با ۱۵۰۹ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است و در رتبه ۱۸ آسیا جای گرفته است. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی با ۱۴ پله صعود نسبت به رده بندی هفته گذشته در رتبه ۲۷۵ جای گرفته اند.

در این رده بندی تیم‌های فوتبال فولاد، گل گهر و تراکتور به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران جای گرفته اند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۲ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن همچنان با ۱۶۹۲ امتیاز همچنان صدرنشین است. پس از این تیم، الهلال عربستان سعودی با ۱۶۶۵ امتیاز کماکان در رتبه دوم جای دارد. تیم اولسان هیوندای با ۱۶۲۱ امتیاز به رتبه سوم قاره کهن صعود کرده و السد نیز هم امتیاز با پرسپولیس بالاتر از نماینده کشورمان در رتبه چهارم ایستاده است.

در رده‌بندی جهانی هم تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییر کرده است.
بایرن مونیخ پس از ۲ هفته غیبت با ۲۰۳۱ به صدر جدول برگشته و لیورپول با ۲۰۲۵ امتیاز و یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته دوم است. پس از سرخپوشان انگلیسی، تیم منچسترسیتی با ۲۰۱۴ امتیاز همچنان در رتبه سوم قرار گرفته است. رئال مادرید ۱۹۸۷ امتیازی مانند هفته گذشته در رتبه چهارم ایستاده است. چلسی هم با ۱۹۷۸ امتیاز در رتبه پنجم برترین تیم‌های باشگاهی جهان قرار دارد.

پورتو با مهدی طارمی در رتبه ۱۵ قرار دارد. لورکوزن، تیم سردار آزمون، به رتبه ۲۷ سقوط کرده و فاینورد هم با علیرضا جهانبخش به رتبه ۶۰ رسیده است.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

بایرن مونیخ
لیورپول
منچسترسیتی
رئال مادرید
چلسی
آژاکس
اینتر میلان
یوونتوس
بارسلونا
پاری سن ژرمن

کد خبر: 1133725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =