کرسی‌های آزاداندیشی باعث ترویج مطالبه‌گری در میان دانشجویان می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل گفت: کرسی‌های آزاداندیشی منجر به ترویج مطالبه‌گری در میان دانشجویان می‌شود.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین رویداد کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی، همزمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل طی چهل روز برگزار شد. محمد تقی معصومی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسکانیوز گفت: دومین رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از ۱۱ بهمن تا ۱۵ اسفند سالجاری برگزار شد و در این مدت ۳۶ تیم دانشجویی به صورت مرحله‌ای به رقابت پرداختند که در پایان به ازای هر ۸تیم شرکت کننده، یک تیم به مرحله کشوری راه یافت.

وی افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی در چهار محور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی برگزار شد که دانشجویان در بیش از ۳۰ موضوع به انتخاب خود در این کرسی‌ها به تبادل اندیشه پرداختند. البته بیشترین شرکت کننده در محور اجتماعی بود. تعداد ۳۵ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه در این دوره از کرسی‌های آزاد اندیشی مسئولیت داوری، مشاور و کارشناس مجری کرسی‌ها را برعهده داشتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: موضوع کرسی‌های آزاد اندیشی در جامعه کمتر مورد توجه بود که به لطف تاکید مقام معظم رهبری در اولویت قرار گرفت و دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۳۹۹ با جدیت وارد این مقوله شد که با تقدیر مقام معظم رهبری همراه بوده است. برگزاری این گونه کرسی‌ها منجر به ترویج مطالبه‌گری شده و به دانشجویان جرات انتقاد کردن و انتقاد پذیری داده و همچنین باعث ارتقای فرهنگ مطالعه شده است.

معصومی تصریح کرد: در این رویداد ۳۶ تیم از تمامی مقاطع تحصیلی شرکت کردند که ۲۶ تیم از اردبیل و از هر واحد دیگر  دو تیم وارد این عرصه شده بودند. قبل از برگزاری کرسی‌ها جلسات و کارگاه‌های توجیهی حضوری و غیرحضوری برگزار شد که باعث ارتقای سطح کرسی ها نسبت به سال قبل شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل تصریح کرد: در محور اجتماعی گروه‌های باریش و شهید سلیمانی در محور فرهنگی گروه پله پله تا دنیای نوین، در محور سیاسی  گروه شهید پستی و در محور اقتصادی گروه شهرسازان جوان به مرحله کشوری راه یافتند.

خبرنگار: شیوا نوری

انتهای پیام/

کد خبر: 1133798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =