بورس بی تغییر ماند/  بازار مشتقه و صندوق‌ها عقب کشیدند

بازار بورس در هفته جاری نه صعود چشمگیری داشت و نه نزول قابل توجهی در واقع این بازار هفته‌ای پرنوسان را پشت سر گذاشت و بیشتر از هر چیز دیگری در جایگاه خود درجا زد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در حالی که ارزش معاملات بورس در هفته جاری ۲۴.۵ درصد افزایش داشت و از ۲۹۹ هزار و ۶۴۷ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۳۷۱ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال در هفته جاری رسید حجم کل معاملات کاهش ۱۳.۷ درصدی را تجربه کرد و از ۴۴ هزار و ۹۳۷ میلیون سهم در هفته گذشته به ۳۹ هزار و ۶۳ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

بیشتر بخوانید:

بورس صعودی ماند / رشد ۷ هزار واحدی شاخص کل

در این هفته ارزش معاملات در بازار اول سهام ۲۰.۱۹ درصد افزایش یافت و از ۹۸ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال به ۱۱۸ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال رسید.

بازار دوم سهام هم با ۸.۹۹ درصد افزایش از ۱۰۶ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال به ۱۱۵ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال رسید. ارزش معاملات در بازار بدهی  ۴۱۰.۶۹ درصد افزایش یافت و از ۱۱ هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۵۶ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

این در حالی است که ارزش معاملات در بازار مشتقه ۹.۱۰ درصد کاهش یافت و از ۲۹۳ هزار میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۶۶ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله هم با کاهش ۳.۵۸ درصدی از ۸۳ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال تا ۸۰ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال کاهش یافت.

حرکت ناهمسان شاخص کل و شاخص هم وزن

در حالی که شاخص کل  بورس در هفته جاری   با  ۰.۲۴ درصد کاهش از یک میلیون  و ۳۴۸  هزار واحد  در هفته گذشته به یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد در هفته جاری رسید شاخص کل با معیار هم وزن توانست  ۰.۳ درصد افزایش یابد و با ۱۰۷ واحد افزایش از ۳۴۲ هزار و ۶۹۰ واحد در هفته گذشته به ۳۴۲  هزار و ۷۹۷ واحد در هفته جاری برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =