خطیب‌زاده: از ابتکار صلح رییس شورای عالی یمن استقبال می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طرحی که صنعا با حسن نیت مطرح کرده حاوی پیام محکمی درباره اراده قاطع نسبت به پایان جنگ، رفع محاصره ظالمانه از مردم و حل و فصل سیاسی بحران یمن است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سعید خطیب زاده با استقبال از ابتکار صلح رییس شورای عالی یمن اظهار داشت: طرحی که صنعا با حسن نیت مطرح کرده است حاوی پیام محکمی درباره اراده قاطع نسبت به پایان جنگ، رفع محاصره ظالمانه از مردم و حل و فصل سیاسی بحران یمن است و در صورت تعامل جدی و مثبت با آن می تواند بستر مناسبی را در جهت پایان دادن به جنگ جاری فراهم آورد. 

خطیب زاده تاکید کرد: امیدواریم‌ در آستانه ماه مبارک رمضان با اولویت دادن به مسائل انسانی و پیشبرد تبادل زندانیان شاهد توقف درگیری ها و آشتی ملی در کشور یمن باشیم.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: "تعامل مثبت با ابتکار عمل مطرح شده از سوی مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و پاسخ مثبت به آتش بس و رفع محاصره و اخراج نیروهای بیگانه از یمن دریچه اساسی برای ورود به صلح است. "

وی افزود: سخن از راه حل های سیاسی در فضایی آرام و بدور از هرگونه فشار نظامی یا انسانی صورت خواهد گرفت.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

با وجود گذشت هفت سال از آغاز این تجاوزگری همه جانبه، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ضمن دفاع از ملت خود، توانسته‌اند ضربات سنگینی به ائتلاف متجاوز و وابستگان آنها وارد کنند و اهداف متجاوزان سعودی و اماراتی را در عمق خاک این دو کشور هدف حملات خود قرار دهند و با وجود محاصره کامل، توان تسلیحاتی بویژه موشکی و پهپادی خود را با تکیه بر توان داخلی گسترش دهند.

کد خبر: 1134766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =