صدور مجوز برای ایجاد پهنه‌ و پارک‌های علم و فناوری تسهیل می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در وزارت علوم تلاش می‌کنیم که در این زمینه، مجوزهای لازم را به دانشگاه‌ها برای ایجاد پهنه‌ها و پارک‌های علم و فناوری صادر کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به همراه محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن بازدید از محصولات فناورانه ناحیه نوآوری شریف، از چند شرکت دانش بنیان بازدید کردند.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های شهردار تهران، این است که تلاش کنیم هویت شهر تهران را بر اساس فناوری و نوآوری تعریف کنیم، گفت: این اقدامی که دانشگاه صنعتی شریف انجام داده و ناحیه نوآوری را در بطن جامعه و در منطقه‌ای که شهروندان زندگی می‌کنند، راه اندازی کرده، به این معنا است که نوع نگاه جدیدی به شهرسازی و مدیریت شهری شده است.

وزیر علوم با بیان اینکه فناوری و نوآوری باید بخشی از بدنه شهری تمام شهرها به‌ویژه کلان‌شهر تهران باشد، افزود: ما در وزارت علوم تلاش می‌کنیم که در این زمینه، مجوزهای لازم را به دانشگاه‌ها برای ایجاد پهنه‌ها و پارک‌های علم و فناوری صادر کنیم. خوشبختانه با از سرگیری آموزش حضوری، آن چشمه زاینده‌ای که باید برای ایده‌ها وجود می‌داشت، دوباره شکل گرفته است.

زلفی‌گل اظهار امیدواری کرد: از این به بعد، شتابدهنده‌هایی که در کارخانه نوآوری شریف وجود دارند، می‌توانند فعال‌تر باشند و خروجی آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تبدیل شود که بیایند و در مناطق اطراف دانشگاه‌ها مستقر شده و زندگی عادی مردم در کنار شرکت‌های دانشگاهی و دانش‌بنیان شکل بگیرد و به مرور این فرهنگ، در جامعه ما تسری پیدا کند تا تولید و حرکت‌های دانش‌بنیان، خود را در امور مختلف زندگی مردم نشان دهد.

یک مدل جدید توسعه شهری

سورنا ستاری در این بازدید، با بیان اینکه در طول این سال‌ها، بازدیدهای متعددی از ناحیه نوآوری شریف داشته، گفت: ناحیه نوآوری شریف، یک مدل جدید از توسعه است که نشان می‌دهد دانشگاه می‌تواند سرمنشا تغییراتی در جامعه باشد و یک مدل جدید توسعه شهری است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اعلام اینکه اساتید زیادی از دانشگاه‌های مختلف کشور، مشغول فعالیت در ناحیه نوآوری شریف هستند، افزود: تمام شرکت‌ها و مراکز نوآوری این ناحیه، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسعه پیدا کرده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه تمام آزمایشگاه‌ها و مراکزی که در این ناحیه فعال است، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسعه پیدا کرده است، گفت: همین الگو را می‌توان یک مدل جدید توسعه شهری به حساب آورد که یک مدل برای توسعه دانش‌بنیان دانشگاه‌ها است که قابلیت تکثیر در سایر دانشگاه‌های کشور را دارد.

ستاری با اعلام اینکه این ابتکار تنها در انحصار دانشگاه صنعتی شریف نیست و سایر دانشگاه‌ها نیز در این عرصه فعال هستند، افزود: ما حتی در دانشگاه‌های شهرستان هم این فعالیت‌ها را داریم و امیدوار هستیم که با حمایت‌های دکتر زلفی‌گل که نشان داد حامی این جریان‌ها است، در آینده، اتفاق‌های بهتری در این حوزه رخ دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =