گلایه‌های مردم سی سخت از وعده‌های عملی نشده / کمک دولت در حد تبلیغات صورت گرفته نبود

یکی از زلزله‌زدگان شهر سی سخت گفت: عده کمی از مردم به منازل خود بازگشته‌اند و آن عده‌ای هم که بازگشته‌اند منازلشان به صورت کامل ساخته نشده است. به‌طور کلی باید بگویم کمکی که دولت به ما کرد در حد تبلیغاتی که صورت گرفت، نبود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، شب ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ بود که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری کشور در آن زمان اعلام کرد که این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. خوشبختانه، این حادثه تلفات جانی نداشت ولی ده‌ها مصدوم بر جای گذاشت و به صدها واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

با وجود گذشت ۴۱۵ روز از وقوع زلزله شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اما وضعیت ساخت مسکن همچنان دغدغه اصلی زلزله‌زدگان شهر سی سخت و زلزله زدگان این شهرستان است.

سی سخت

در همین رابطه، یکی از مردم زلزله‌زده شهر سی سخت به خبرنگار ایسکانیوز گفت: دولت برای ساخت هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان وام به ما داد که با این میزان امکان ساخت مسکن وجود ندارد و ما مجبور شدیم بخشی از هزینه را خودمان تامین کنیم.

یکی دیگر از زلزله‌زدگان شهر سی سخت نیز عنوان کرد: کمکی که دولت برای ساخت منازلمان به ما کرد کافی نبود و مجبور شدیم بخشی از هزینه را از جیب خود پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: دولت وعده‌های زیادی به ما داد که عملی نشد؛ هنوز ۱۰ خانوار از مردم شهر وارد منازل مسکونی خود نشده بودند که در رسانه‌ها عنوان شد ۷۰ درصد مردم وارد منازل مسکونی خود شدند این در صورتی است که اگر شما در حال حاضر هم در شهر بروید مشاهده خواهید کرد که عده کمی به منازل خود بازگشته‌اند و آن عده‌ای هم که بازگشته‌اند منازلشان به صورت کامل ساخته نشده است. به‌طور کلی باید بگویم کمکی که دولت به ما کرد در حد تبلیغاتی که صورت گرفت، نبود.

سی سخت

وی در خصوص اعطای وام توسط دولت نیز عنوان کرد: دولت وام‌هایی به ما داد اما این وام کفاف تامین مخارجمان را نمی‌داد، به عنوان نمونه به بنده ۳۰ میلیون تومان تعلق گرفت که ماهی ۴۲۴ هزار تومان بابت آن قسط پرداخت می‌کنم و ۱۵ میلیون تومان هم وام بلاعوض دریافت کردم همچنین باید ۳۰ کیسه سیمان نیز داده می‌شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و مجبور شدم از بازار آزاد خریداری کنم همچنین قرار بود ۳۰ میلیون تومان وام برای خرید کالای خانه دریافت کنیم که به برخی داده شد و بیشتر افراد هیچ وامی در این زمینه دریافت نکردند.

به افرادی هم که منازلشان به صورت کامل تخریب شده بود ۱۸۰ میلیون تومان وام و مقداری هم وام بلاعوض داده شد، اما ۱۸۰ میلیون تومان در زمان حاضر پول زیادی نیست و کفاف تامین ساخت خانه را نمی‌دهد، برخی از هم‌شهریانمان عنوان می‌کنند که با این پول حتی نتوانسته‌اند برای بازسازی منزل خود میلگرد تهیه کنند؛ با تورمی که در سال گذشته با آن روبرو بودیم چطور می‌شود با این هزینه‌ها زندگی کرد.

سی سخت

وی در پایان عنوان کرد: ما در یک منطقه سردسیر زندگی می‌کنیم و جا داشت که دولت کمک بیشتری به ما داشته باشد اما متاسفانه این طور نبود؛ همچنین از سال ۶۸ به این طرف تا کنون چندین زلزله در این شهر رخ داده و باید نگاه ویژه‌ای در زمینه محکم‌سازی منازل به آن داشت تا با حجم گسترده‌ای از تخریب ها روبرو نشویم اما این گونه نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =