حضور۹۵ درصد دانش آموزان در مدارس/ اغلب دانش‌آموزن خسته و کم‌حوصله هستند

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ۲ دخترانه با بیان اینکه در وضعیت کنونی ۹۵ درصد دانش آموزان به شکل حضوری تحت تعلیم قرار می‌گیرند، گفت: در وضعیت کنونی اغلب دانش‌آموزان خسته و کم حوصله هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  بر اساس تصمیمات ستاد مقابله با کرونا سال تحصیلی جاری از ۱۴ فروردین به شکل حضوری برگزار شد. این تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا باید توجه به اینکه بخش قابل توجهی از افراد در کشور سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده و میزان مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی هم کاهش یافته است می تواند تصمیم مناسبی برای ارتقای کیفیت آموزش و تعاملات دانش آموزان باشد.  دانش آموزان در دوسال اخیر تحت آموزش های مجازی قرار گرفته و نحوه تعاملشان با فضای جدید جای تامل دارد.  

برخی از والدین تمایلی به‌حضور فرزندشان در کلاس‌های درس ندارند

مهناز سادات فرزانه، مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ۲ دخترانه درباره میزان استقبال دانش آموزان از آموزش های حضوری به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: میزان همراهی و حضور در مدرسه مناسب است. آمار دانش آموزان غایب متعادل با تعدادی است که در یک روز در کلاس‌های حضوری غایب هستند. در این میان برخی از والدین هنوز تمایلی به حضور فرزندان در کلاس‌های درسی ندارند و  آموزش‌ها صد درصد حضوری است.

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ۲ دخترانه با بیان اینکه هنوز به مرحله محک زدن معلومات دانش آموزن نرسیدیم، افزود: حضور و تعامل دانش آموزان با کلاس‌های مدرسه مناسب است. تعدادی از دانش آموزان بر این باور هستند که آموزش‌های حضوری اولویت داشته و مدرسه توانسته آموزش‌ها را به شکل مناسب پوشش دهد. برای مثال دانش آموزان در پایه دوازدهم از دی ماه در اردوهای مطالعاتی شرکت کرده و روزانه از صبح تا ساعت ۲۰ در مدرسه حاضر هستند. در پایه‌های دهم و یازدهم استقبال از کلاس‌های اندک بود و دانش آموزان خواستار استفاده از کلاس‌های حضور بودند و در دو هفته اخیر هم استقبال از مدارس مناسب بوده است.

همراهی کردن با دانش آموزان مورد توجه قرار بگیرد

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ۲ دخترانه با بیان اینکه مدارا و همراهی کردن با دانش آموزان باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان شرایط مناسب تعلیم و تربیت برای دانش آموزان ایجاد کرد، ادامه داد: هنوز برخی از والدین از ابتلای فرزندانشان به بیماری نگران هستند و تمایلی به حضور فرزندشان در مدرسه ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که دانش آموزان مبتلا به نقص ایمنی یا دیگر بیماری‌ها از حضور در مدرسه ممانعت می‌کنند، گفت: این مقوله بیشتر به دلیل نگرانی والدین بروز کرده است. برخی از دانش آموزان از سلامت کامل برخوردار هستند، اما والدین ترجیح می‌دهند که در زمان باقی مانده از سال تحصیلی از ظرفیت معلمان بهره‌مند شده یا خودشان به فرزندشان آموزش داده تا از فرزندشان حمایت کنند.

۹۵ درصد دانش آموزان در مدرسه حضور دارند

فرزانه ادامه داد: نمی‌توان دانش آموزان را ملزم به حضور در کلاس درس کرد، بلکه باید بتوان خانواده‌ها را به آموزش‌های حضوری مجاب کرد. در وضعیت کنونی ۹۵ درصد دانش آموزان به شکل حضوری تحت تعلیم قرار می‌گیرند.

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ۲ دخترانه درباره تعاملات دانش آموزان بعد از گذشت دو سال از فضای کلاس‌های آموزشی گفت: در وضعیت کنونی اغلب دانش آموزان خسته و کم حوصله هستند. برای مثال قبل از شیوع کرونا دانش آموزان با حضور در حیاط مدرسه جنب و جوش داشتند، اما هم‌ اکنون جنب و جوشی ندارند و از حضور در کنار یکدیگر لذت می‌برند.

به گفته فرزانه در پایه دوازدهم این چالش‌های قبل‌تر حل شده است. باید به دیگر دانش آموزان هم فرصت داد تا از این چالش هم عبور کنند.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1136083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =