برگزاری کلاس‌های رفع اشکال برای دانش آموزان ضروری است/ اغلب دانش آموزان در درس ریاضی مشکل دارند

مدیر دبستان پسرانه سما ارومیه با بیان اینکه دانش آموزان در دروس ریاضی باید بیش از پیش رفع اشکال کنند، گفت: در صورت بروز افت درسی، دروس انتزایی بیش از پیش نیازمند برگزاری دوره هستند. نباید برخی دروس را قربانی سایر درس‌ها کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس تصمیمات ستاد مقابله با کرونا از ۱۴ فروردین سالجاری تمامی کلاس‌ها به شکل حضوری برگزار شده است.  دانش آموزانی در مقطع دبستان تحصیلات خود را به شکل مجازی آغاز و به رغم تلاش‌های انجام شده هنوز پیش زمینه ذهنی مناسبی از کلاس، مدرسه، همکلاسی و ... ندارند. دوره ابتدایی به عنوان یکی از دوران سرنوشت‌ساز تحصیلی افراد محسوب شده و باید در این دوران معلمان و والدین بیش از پیش به نیازهای روحی، روانی، آموزشی و تربیتی دانش آموزان بها دهند.

مرتضی فکری، مدیر دبستان پسرانه سما ارومیه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند حضور دانش آموزان در کلاس‌های حضور گفت: بازگشایی مدارس قبل از عید انجام شد و دو تا سه هفته قبل از شیوع امیکرون در شهرها بیش از  ۸۰ درصد کلاس ها به شکل حضوری برگزار شد. دانش آموزان قبل از عید آماده بوده و پس زمینه ذهنی از حضور در مدرسه هم داشتند. اغلب اولیای دانش آموزان هم خواستار بازگشایی مدارس به شکل حضوری بودند.

وی درباره تمهیدات برای حضور دانش آموزان در مدرسه افزود: در فروردین و اردیبهشت  هوا مناسب است و پنجره کلاس‌ها باز و تهویه مناسب هم در کلاس‌ها وجود دارد. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده  ۹۵ درصد دانش آموزن در کلاس‌های درس حضور دارند.

رفع اشکال دانش آموزان از اهمیت برخوردار است

مدیر دبستان پسرانه سما ارومیه درباره وضعیت یادگیری دانش آموزان ادامه داد: معلمان بار علمی مناسب داشته و از طریق سامانه شاد  رفع اشکال‌ها به شکل مناسب انجام شده است. در شرایط کنونی رفع اشکال برای دانش آموزان مناسب است و در دوران مجازی در صورت بروز سوالات می‌توان به رفع اشکال و سوالات پرداخت. برای مثال کلاس‌های علوم برای تمامی پایه‌ها در آزمایشگاه برگزار شده و در آنجا اقدامات مناسب انجام  واز فضای موجود بهره‌مند می‌شوند.

بازگشایی مدارس با برنامه‌های تنظیمی مناسب طراحی شده است

فکری گفت: در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا و آموزش‌های مجازی تعاملات دانش آموزان کاهش یافته و بازگشایی با برنامه‌های تنظیمی مناسب طراحی شده است، چون قبل‌تر حتی دانش آموزان همکلاسی‌های خود را نمی‌شناختند. اغلب  دانش آموزان  به دلیل آموزش‌های مجازی از طریق صدا یکدیگر را می‌شناسند و شور وهیجان مناسبی بین دانش آموزان ایجادشده است.

دانش آموزان در صورت بروز مشکلات به مشاوره مراجعه کنند

 این مدیر مدرسه ادامه داد: دانش آموزان در صورت بروز هر گونه نارسایی از بعد علمی و شخصیتی به مشاوره ارجاء داده می‌شوند تا بتوان مشکلات را برطرف کرد. البته در دوران کرونا هم مشاوره‌های مجازی انجام می‌شد. هم‌اکنون در صورت بروز مشکلات با ارجاء به مشاور و برگزاری جلسات برای اولیا موارد و پیشنهادات را در تصمیم گیری‌ها ارائه می‌دهیم. باید مشاوره مدرسه قوی  و پیگیر باشد تا بتوان موارد استرسی و نیاز به راهنمایی را به شکل مناسب انجام داد.

نباید برخی دروس را قربانی دیگر درس‌ها کرد

 وی با بیان اینکه دانش آموزان در دروس ریاضی باید بیش از پیش کار کنند، گفت: در صورت بروز افت درسی دروس انتزایی بیش از پیش نیازمند برگزاری دوره هستند. نباید برخی دروس را قربانی سایر درس‌ها کرد. برای مثال کارهای اجتماعی و هوش اجتماعی برای جلوگیری از تربیت دانش آموز تک بعدی مورد توجه قرار گرفته است. باید دانست تمامی دوره از اهمیت برخوردار است، اما  در دوره ابتدایی باید به دانش آموزان سرمشق داد تا در پایه‌های بالاتر به شکل تخصصی علایق خود را شناسایی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =