شگفتی بزرگ و بازگشت دراماتیک در لیگ قهرمانان اروپا

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با دو بازی دیدنی آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته با برگزاری دو دیدار حساس برگزار شد. دیدارهایی که در نهایت به خلق یک شگفتی بزرگ و یک بازگشت دراماتیک منجر شد.

شگفتی بزرگ

از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران تیم های بایرن مونیخ و ویارئال در حالی بازی برگشت خود را آغاز کردند که دیدار رفت را شاگردان امری با نتیجه یک بر صفر پیروز شده بودند و همین کافی بود تا نیمه اول بازی دیشب را از سوی باواریایی‌ها کاملا هجومی ببینیم. بازیکنان بایرن مونیخ در این نیمه علیرغم فشار زیادی که روی دروازه حریف آوردند به گل نرسیدند.

با شروع نیمه دوم حملات بایرن میزبان ادامه پیدا کرد و سرانجام در دقیقه ۵۰ این لواندوفسکی بود که خودش و تیمش را به گل اول رساند. هجوم دامنه دار باواریایی‌ها برای رسیدن به دومین گل ادامه داشت تا اینکه ویارئال روی یک ضد حمله بسیار سریع توسط ساموئل چاکوئزه به گل رسید. حالا در مجموع بازی رفت و برگشت این زردپوشان اسپانیایی بودند که دو بر یک پیروز بودند.

دقایق پایانی برای بایرن مونیخ خیلی زود به اتمام رسید و آنها در کمال ناباوری موفق به بازگشت نشدند تا در مقابل چشمان هزاران هوادار خود در ورزشگاه آلیانز آرنا از لیگ قهرمانان کنار بروند.

شگفتی بزرگ و بازگشت دراماتیک در لیگ قهرمانان اروپا

پس از این بازی سرمربی بایرن مونیخ با ابراز ناراحتی از نتیجه به خبرنگاران گفت: رسیدن به نیمه نهایی چمپیونزلیگ همیشه کمترین هدف است. ما نتوانستیم به این هدف برسیم. توماس باید آن موقعیت را گل می‌کرد. در کل اتفاقات این بازی برایمان خیلی تلخ بود.

توماس مولر نیز بعد از بازی گفت: بسیار تلخ و ناراحت کننده است که با وجود ارائه عملکردی خوب در طول مسابقه امشب، در دقایق پایانی دروازه بایرن مونیخ باز شد. نمی‌دانم چه بگویم.

بازگشت روی بازگشت

همزمان با این دیدار نیز در اسپانیا رئال مادرید میزبان چلسی بود. رئالی‌ها که بازی رفت را در خانه حریف ۳ بر یک پیروز شده بودند، فکرش را نمی‌کردند کارشان برای صعود به وقت‌های اضافه کشیده شود.

نیمه اول تقریبا در اختیار چلسی بود و رئال مادرید که در لاک دفاعی فرو رفته بود نتوانست کار خاصی انجام دهد. این نیمه یک گل داشت که توسط میسون مونت به ثمر رسید. آنها در نیمه دوم نیز خیلی سریع به گل دوم رسیدند. این مرتبه آنتونیو رودیگر بود که تیم انگلیسی را به آغوش هم فرستاد.

با این حال عطش بازیکنان چلسی فروکش نکرد و آنها در دقیقه ۶۱ سومین گل خود را هم وارد دروازه کورتوا کردند اما این مرتبه توسط VAR پذیرفته نشد اما این اتفاق هم باعث ناامیدی‌شان نشد و آنها در دقیقه ۷۵ موفق شدند به گل سوم برسند.

در حالی که همه برای جشن صعود چلسی آماده می‌شدند این کارلو آنچلوتی بود که با دو تعویض ورق را برگرداند. مندی و کاسیمیرو از زمین خارج شدند و رودریگو و کاماوینگا به زمین آمدند. ۵ دقیقه بعد یعنی در هشتادمین دقیقه رئال به گل رسید. سانتر بیرون پای استثنایی لوکا مودریچ را رودیگوی تازه وارد با یک بغل پا به تور چسباند تا همه چیز برابر شود.

کار به وقت اضافه کشید و پس از گذشت ۶ دقیقه این کریم بنزما بود که با یک ضربه سر روی سانتر بیرون پای وینیسیوس توپ را به تور دروازه چلسی چسباند تا نام تیم صعودکننده عوض شود.

شگفتی بزرگ و بازگشت دراماتیک در لیگ قهرمانان اروپا

پس از پایان این دیدار جذاب، لوکا مودریچ که از عوامل اصلی بازگرداندن نتیجه مقابل چلسی بود، پس از بازی با انتشار پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت:" تسلیم شدن گزینه ما نیست"

کارلو آنچلوتی سرمربی رئال نیز در خصوص این بازی گفت: این جادوی رئال مادرید است. پس از گل سوم به جای تسلیم شدن، ۱۰۰ درصد انرژی‌مان را گذاشتیم. در ذات رئال است که هرگز پا پس نکشد و تا ثانیه پایانی مبارزه کند.

هادی شاه‌مرادی

کد خبر: 1136508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =