نگاهی به پرخرج‌ترین تیم‌های لیگ قهرمانان اروپا

پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی بیشترین هزینه‌کرد را در بین تیم‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا داشته‌اند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، به نقل از بی‌ساکر، فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از سه‌شنبه در قاره سبز شروع می‌شود. تمام تیم‌های بزرگ در این فصل تقویت و آماده رقابت در معتبرترین تورنمنت فوتبالی اروپا شده‌اند. در میان تمام تیم‌هایی که این فصل در لیگ قهرمانان اروپا بازی خواهند کرد، بیشترین سرمایه‌گذاری را پاری‌سن‌ژرمن با ۳۴۵ میلیون یورو داشته است. در مجموع ۳۲ تیم شرکت‌کننده امسال ۲۴۱۷ میلیون یورو را صرف خرید بازیکن کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

سوئیت فوق لاکچری با نمای برج میلاد در اختیار رونالدو + عکس

انگیزه بی‌ حد و حصر  پاری‌سن‌ژرمن برای کسب اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان با ۳۴۵.۵ میلیون یورو هزینه در تابستان نشان داده شد. منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی، ۲۳۹ میلیون یورو هزینه کرده است که ۱۶ درصد از تمام هزینه‌های ۳۲ تیم حاضر در این فصل لیگ قهرمانان است.

منچسترسیتی (۲۳۹ میلیون یورو)، آرسنال (۲۳۴ میلیون یورو)، منچستریونایتد (۲۰۶ میلیون یورو)، لایپزیگ (۱۵۷ میلیون یورو)، بایرن‌مونیخ (۱۵۵ میلیون یورو)، نیوکاسل (۱۴۵ میلیون یورو)، رئال مادرید (۱۲۸.۵ میلیون یورو)، میلان (۱۱۲.۵ میلیون یورو) و ناپولی (۸۵ میلیون یورو) در رده‌های بعدی پرخرج‌ترین تیم‌های لیگ قهرمانان در تابستان هستند.

هیچ تیمی به اندازه پاری‌سن‌ژرمن پول خرج نکرده است. هدایت این تیم را لوئیس انریکه بر عهده دارد که قبلاً با بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است. تنها حضور پاری‌سن‌ژرمن در فینال سال ۲۰۲۰ بود که با یک گل از بایرن‌مونیخ شکست خورد و دستش از قهرمانی کوتاه ماند.

جدای از حفظ کیلیان ام‌باپه، پاری‌سن‌ژرمن با کولو موانی (۹۵ میلیون یورو)، مانوئل اوگارته (۶۰ میلیون یورو)، عثمان دمبله (۵۰ میلیون یورو)، لوکاس هرناندس (۴۵ میلیون یورو) و بردلی بارکولا (۴۵ میلیون یورو) تیمش را تقویت کرده است. لی کانگ این با ۲۲ میلیون یورو، هوگو اکیتیکه و گونچالو راموس که به صورت قرضی و مارکو آسنسیو که به عنوان بازیکن آزاد به پاری‌سن‌ژرمن رفته‌اند، در این آمار حساب نشده‌اند.

پس از پاری‌سن‌ژرمن، منچسترسیتی ۲۳۹.۱ میلیون یورو برای خرید چهار بازیکن جدید هزینه کرده است. سیتی توانست یوسکو گواردیول، گران‌ترین مدافع میانی تاریخ، را با ۹۰ میلیون یورو از لایپزیگ بخرد. جرمی دوکو و متئوس نونس هر کدام ۶۰ میلیون یورو و متئو کواچیچ با ۲۹.۱ میلیون یورو راهی سیتی شدند.

پاری‌سن‌ژرمن در گروه مرگ لیگ قهرمانان همراه با بوروسیادورتموند، میلان و نیوکاسل برای صعود تلاش خواهد کرد.

بیشترین هزینه‌کرد در بین تیم‌های لیگ قهرمانان:

پاری‌سن‌ژرمن (۳۴۵ میلیون یورو)
منچسترسیتی (۲۳۹.۱ میلیون)
آرسنال (۲۳۴.۹۴ میلیون)
منچستریونایتد (۲۰۶.۷)
لایپزیگ (۱۵۷)
بایرن‌مونیخ (۱۵۵)
نیوکاسل (۱۴۵.۲)
رئال مادرید (۱۲۸.۵)
میلان (۱۱۲.۵)
ناپولی (۸۵)

انتهای پیام/

کد خبر: 1198623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =