آخرین تحولات فلسطین /  ۱۵۰ زخمی و بازداشت قریب به ۴۵۰ نفر در پی حمله به مسجد الاقصی

گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه برای پاسخگویی احتمالی به هرگونه جنایت اشغالگران اسرائیلی علیه مسجد مبارک الاقصی به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز جمعه اقدامات وحشیانه خود علیه مسجدالاقصی را تشدید کردند. آنها در حملاتی که به مسجدالاقصی انجام دادند بیش از ۱۵۰ نفر را زخمی و قریب به ۴۵۰ تَن دیگر را بازداشت کردند.

عملیات شهادت طلبانه یک دختر نوجوان فلسطینی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از عملیات شهادت طلبانه یک دختر نوجوان فلسطینی در حیفا در اراضی اشغالی خبر دادند.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی بر اثر این عملیات ضدصهیونیستی این دختر جوان فلسطینی، یک صهیونیست زخمی شده است.

یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: یک شهرک نشین ۴۷ ساله به دست دختر ۱۵ ساله فلسطینی زخمی شده است.

رسانه‌های صهیونیستی تلاش دارند این حمله را به یک حادثه جنایی تقلیل دهند.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ما دهها حمله تدارک دیده شده از سوی فلسطینی‌ها را طی دو هفته گذشته خنثی کردیم.

روزنامه الاخبار لبنان امروز جمعه به نقل از برخی منابع نظامی در مقاومت فلسطین اعلام کرد که گروه‌های مقاومت نیروهای خود را برای پاسخ به ادامه جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه مسجد الاقصی یا جنین به حالت آماده‌باش کامل درآوردند.

بیشتر بخوانید

تعدی به مسجد الاقصی موجب انفجار اوضاع در جهان و منطقه می‌شود

گروه‌های فلسطینی چند ساعت پس از جلسه خود در دفتر یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه از اعلام بسیج عمومی و آماده‌باش کامل نیروهای خود خبر دادند.

این گروه‌ها به شاخه‌های نظامی خود نیز که در چارچوب اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فعالیت می‌کنند، دستور آماده‌باش داده‌اند.

گروه‌های مقاومت همچنین در کنار اتاق مشترک نظامی، یک اتاق مشترک سیاسی را به منظور پیگیری تحولات جاری در اراضی اشغالی و ایجاد هماهنگی‌های لازم تشکیل داده‌اند.

در همین راستا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس پیرامون تحولات جاری در قدس و حمله اشغالگران اسرائیلی به مسجد الاقصی تاکید کرد: ما تحت هر شرایطی از مسجد الاقصی دفاع خواهیم کرد و اشغالگران در قدس و مسجد الاقصی هیچ جایی ندارند.

هنیه اظهار داشت که در برابر عربده‌کشی و تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی تنها دو گزینه وجود دارد: یا ادامه اشغالگری و جنایات دشمن و قربانی کردن صهیونیست‌ها در داخل مسجد الاقصی یا حضور فلسطینیان در این مسجد به منظور تثبیت وجهه اسلامی قدس و مسجد الاقصی.

وی اظهار داشت که این ما ملت فلسطین و امت اسلامی هستیم که در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنیم و تحت هر شرایطی از مسجد الاقصی دفاع خواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه تاکید کرد که هر چقدر هم که زمان بگذرد، بالاخره در نبرد اراده و هویت بر دشمن پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1136739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =