لیست مراکز معاینه فنی تهران

براساس جدول زمانبندی اعلام شده از سوی شهرداری تهران، ساعت کاری مراکز معاینه فنی در ایام رمضان ۱۴۰۱ در روزهای شنبه لغایت پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ صبح شروع شده و تا ساعت ۱۶ یا ۱۷ نیز ادامه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از روز چهارشنبه مورخ ۲۴ فروردین‌ماه، ساعت کاری مراکز معاینه فنی حداقل یک ساعت افزایش می‌یابد و مراکز تا ساعت ۱۸ و واحدهای سیار تا ساعت ۱۹ فعال هستند. از روز ۲۷ فروردین‌ماه نیز دو مرکز آبشناسان و الغدیر تا ساعت ۲۲ خدمات ارائه می‌کنند.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده است تا برای جلوگیری از ازدحام، تنها خودروهایی که طبق ماه، چهار سال از تولید آن‌ها می‌گذرد به مراکز مراجعه کنند. در ضمن شهروندان به سامانه مدت انتظار در سایت ستاد معاینه فنی مراجعه نموده تا بتوانند خلوت‌ترین مرکز را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی

همچنین از مالکان درخواست شده تا پیش از مراجعه نسبت به کنترل قسمت‌هایی از خودرو که به صورت چشمی توسط راننده قابل بررسی است، مانند سلامت چراغ‌های اخطار، کمربند ایمنی، برف‌پاک‌کن و شیشه‌شور اقدام کنند تا توقف در مراکز به حداقل برسد.

تغییر ساعت کاری مراکز در ماه رمضان

فروردین ۱۴۰۱: همزمان با شروع ماه رمضان، ساعت کاری مراکز معاینه فنی تهران نیز ویژه این ایام، اعلام شده است:

براساس جدول زمانبندی اعلام شده از سوی شهرداری تهران، ساعت کاری مراکز معاینه فنی در ایام رمضان ۱۴۰۱ در روزهای شنبه لغایت پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ صبح شروع شده و تا ساعت ۱۶ یا ۱۷ نیز ادامه دارد. در روزهای جمعه نیز اکثر مراکز فنی تهران در ایام رمضان، تعطیل هستند اما برخی از مراکز معاینه فنی تهران، تا ساعت ۱۴ خدمات‌دهی دارند.

برای گرفتن معاینه برتر به کجا برویم؟

آذر ۱۴۰۰: آقای مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران، با اشاره به صدور ۷۹۵ هزار گواهی معاینه فنی در مراکز تهران (از ابتدای ۱۴۰۰ تا تاریخ ۱۵ آذرماه)، خبر داده که از این تعداد فقط ۱۵۹ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر بوده است. به عبارت بهتر، فقط ۲۰% خودروهای مراجعه کننده به مراکز فنی تهران، موفق به دریافت معاینه فنی برتر شده‌اند.

آقای مقدم همچنین گفته که در تهران، در حال حاضر ۹ مرکز فنی منتخب (بیهقی، سراج، آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، چمران و خاوران) امکان صدور گواهی معاینه فنی برتر را در صورت تمایل متقاضیان دارند. ضمن اینکه هزینه آزمون معاینه فنی برتر، مشابه هزینه معاینه فنی معمولی است و تفاوت این دو معاینه، فقط در نوع آزمون آلایندگی است. متقاضیان در صورت اخذ معاینه برتر، می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی برای طرح ترافیک تهران نیز استفاده کنند.

آمار مراجعه به مراکز فنی تهران

مهر ۱۴۰۰: آمارهای جدید منتشر شده از میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی تهران نشان می‌دهد که در نیمه اول سال ۱۴۰۰، بیش از ۸۱۷ هزار خودروی سبک به مراکز مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ کاهش ۶ درصدی داشته است. میزان مراجعات خودروهای سنگین نیز با افت شدید ۴۰ درصدی همراه بوده و به حدود ۴۸۰۰ دستگاه رسیده است.

بزرگترین مرکز معاینه فنی خاورمیانه

خرداد ۱۴۰۰: بزودی دو مرکز معاینه فنی جدید در استان تهران احداث می‌شود. آقای مقدم (مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران) با اعلام این خبر گفته که یکی از این مراکز، در غرب تهران و توسط بخش خصوصی، ساخته خواهد شد و احتمالا تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

اما دومین مرکز، که تحت عنوان پروژه «آسمان آبی تهران» شناخته می‌شود، قرار است در شرقی‌ترین نقطه استان تهران و در انتهای بزرگراه شهید زین‌الدین احداث شود. پروژه آسمان آبی، ظرفیت مراجعه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار خودرو را در سال دارد و به همین دلیل نیز از آن، به عنوان بزرگترین مرکز معاینه فنی خاورمیانه، یاد می‌کنند. البته ساخت این مرکز جدید، هنوز شروع نشده و مزایدات و مناقصات مربوطه آن در ماه‌های آینده شروع می‌شود.

ساعت کاری مراکز معاینه فنی

شهروندان تهرانی قبل از مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران، می‌توانند آخرین وضعیت و ساعت کاری مراکز را در سامانه ستاد معاینه فنی تهران استعلام بگیرند. همچنین در ساعات اداری، امکان پاسخگویی به سوالات شهروندان درباره ساعت کاری مراکز معاینه فنی از طریق سامانه تلفنی ۹۶۰۰۶۰۰۰ نیز فراهم شده است.

نوبتدهی مراکز معاینه فنی

طبق اعلام ستاد معاینه فنی، شهروندان تهرانی برای مدیریت زمان و به حداقل رسیدن زمان انتظار در مراکز، می‌توانند از طریق حساب کاربری‌شان در سایت تهران من، برای دریافت نوبتدهی اینترنتی معاینه فنی اقدام کنند. همچنین برای نوبت اینترنتی معاینه فنی، به نکات زیر نیز دقت داشته باشید:

۱- در صورت دریافت نوبت اینترنتی معاینه فنی، امکان لغو نوبت اینترنتی تنها ۲ ساعت قبل از فرارسیدن زمان نوبت و با مراجعه به قسمت «سوابق رزرو معاینه فنی» در سامانه تهران من امکان‌پذیر است. در غیراینصورت امکان برگرداندن هزینه‌های مربوطه وجود ندارد.

۲- در صورت مراجعه و ثبت پذیرش در هر یک از مراکز معاینه فنی تهران، به مدت ۱۵ روز امکان پذیرش را در سایر مراکز معاینه فنی تهران ندارید. بنابراین از دریافت نوبت اینترنتی در سایر مراکز فنی، اکیدا خودداری کنید.

۳- استفاده از خدمات سیستم نوبتدهی اینترنتی معاینه فنی برای خودروهای گازسوز امکان پذیر نیست. این خودروها باید قبل از انجام معاینه فنی، برای گرفتن تاییدیه سلامت سیستم CNG اقدام نمایند.

۴- خودروهای تاکسی فقط در صورت عدم استفاده از تخفیف‌های سازمان تاکسیرانی، می‌توانند از نوبتدهی اینترنتی معاینه فنی اقدام کنند.

۵- ثبت نام اینترنتی خودروهای سبک دیزلی تنها در «مرکز معاینه فنی شقایق» امکان‌پذیر است.

۶- در صورت گذشتن از زمان نوبت اینترنتی، هزینه پرداختی متقاضی تا ۱۴ روز محفوظ خواهد ماند. بنابراین ثبت‌نام کننده همچنان امکان مراجعه به همان مرکز را طی این مدت، خواهد داشت.

۷- برای لغو نوبت اینترنتی مراکز معاینه فنی، به قسمت سوابق رزرو معاینه فنی در سایت تهران من مراجعه کنید. 

۸- در مراکز معاینه فنی، قسمت پذیرش خودروهاییی که نوبت اینترنتی گرفته‌اند، مجزا شده است. بنابراین در هنگام مراجعه به مرکز، از ایستادن در صف خودروهای پذیرش حضوری و همچنین از پرداخت هرگونه وجه، خودداری کنید.

۹- در صورت مردودی وسیله نقلیه در آزمون معاینه فنی، از دریافت مجدد نوبت تا ۱۵ روز از اخذ نوبت اینترنتی معاینه فنی، چه در آن مرکز و چه در سایر مراکز فنی خوددرای کنید. در غیراینصورت، امکان پذیرش شما در مراکز وجود نداشته و هزینه‌های مربوطه (ناشی از دریافت نوبت مجدد) نیز به شما برگردانده نمی‌شود.

همچنین شهروندان تهرانی در صورت داشتن هرگونه سوال درباره نوبتدهی اینترنتی مراکز معاینه فنی، می‌توانند در ساعات اداری با سامانه تلفنی ۹۶۰۰۶۰۰۰ در تماس باشند.

خلوت‌ترین مراکز معاینه فنی تهران

شهروندان تهرانی از طریق سامانه طول صف مراکز معاینه فنی تهران امکان مشاهده خلوت‌ترین مراکز معاینه فنی را دارند. در این سامانه، تعداد خودروهای موجود در صف مراکز فنی به همراه زمان تقریبی انتظار آنها، بصورت آنلاین، قابل مشاهده است.

مراکز معاینه فنی خودرو سبک تهران

در تهران، حداقل ۱۵ مرکز معاینه فنی خودرو وجود دارد که عبارتند از:

مرکز معاینه فنی ابشناسان.
مرکز معاینه فنی الغدیر.
مرکز معاینه فنی ابوذر.
مرکز معاینه فنی امام رضا.
مرکز معاینه فنی ایران خودرو.
مرکز معاینه فنی ایرتویا.
مرکز معاینه فنی بیهقی.
مرکز معاینه فنی چمران.
مرکز معاینه فنی خاوران.
مرکز معاینه فنی چیتگر.
مرکز معاینه فنی سراج.
مرکز معاینه فنی دماوند.
مرکز معاینه فنی زمان اباد.
مرکز معاینه فنی شقایق.
مرکز معاینه فنی فداییان اسلام.
در ادامه، ساعت کاری مراکز معایه فنی خودرو تهران به همراه آدرس مرکز معاینه فنی خودروهای سبک تهران را مشاهده می‌کنید:

مرکز معاینه فنی ابشناسان
آدرس مرکز ابشناسان: تقاطع آبشناسان با شاهین شمالی
تلفن مرکز ابشناسان: ۰۲۱۴۴۴۶۰۰۰۲
سامانه پاسخگویی: ۹۶۰۰۶۰۰۰
ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۶
ساعت کاری جمعه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۴
بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی ابشناسان، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی نیایش
آدرس مرکز نیایش: بزرگراه همت، بلوار اشرفی اصفهانی (مسیر جنوب به شمال)، بعد از بزرگراه نیایش، خیابان یکم
تلفن مرکز نیایش: ۰۲۱۴۴۸۲۷۲۸۱
سامانه پاسخگویی: ۹۶۰۰۶۰۰۰
ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۵
ساعت کاری جمعه: تعطیل است!
بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی نیایش، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی الغدیر
آدرس مرکز الغدیر: یافت آباد، بلوار الغدیر، روبروی بیمارستان شهدا
تلفن مرکز الغدیر: ۰۲۱۶۶۲۰۹۷۴۵
سامانه پاسخگویی: ۹۶۰۰۶۰۰۰
ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۵
ساعت کاری جمعه: تعطیل است!
بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی الغدیر، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی ابوذر
آدرس مرکز ابوذر: کیلومتر ۱۳ جاده قدیم کرج، نرسیده به چهارراه ایران خودرو
تلفن مرکز ابوذر: ۰۲۱۴۴۹۰۷۷۱۹
سامانه پاسخگویی: ۹۶۰۰۶۰۰۰
ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: ۷:۳۰ الی ۱۶
ساعت کاری جمعه: تعطیل است!
بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی ابوذر، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۵ و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۴ امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی امام رضا
آدرس مرکز خاوران: جاده خاوران، سه راه افسریه، بزرگراه امام رضا، یک کیلومتر بعد از سه راه سلیمان
تلفن مرکز امام رضا: ۰۲۱۳۳۸۵۵۶۰۰
ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۶
ساعت کاری جمعه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۴
بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی امام رضا، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی ایران خودرو
آدرس مرکز ایران خودرو: کیلومتر ۲۰ جاده قدیم کرج
تلفن مرکز ایران خودرو: ۰۲۱۴۴۹۸۹۱۰۹
ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه: ۸ الی ۱۵
ساعت کاری پنج شنبه: ۸ الی ۱۲ ظهر
ساعت کاری جمعه: تعطیل است!
مرکز معاینه فنی ایرتویا
آدرس: خیابان دماوند، بعد از سه راه تهرانپارس، ایرتویا
تلفن مرکز ایرتویا: ۰۲۱۷۳۴۵۲۴۵۰
این مرکز تا اطلاع ثانوی، غیرفعال است.
مرکز معاینه فنی بیهقی
آدرس مرکز بیهقی: میدان آرژانتین، پارکسوار بیهقی، ضلع شمال شرقی پارکسوار
تلفن مرکز بیهقی: ۰۲۱۸۸۵۲۳۰۶۲
سامانه پاسخگویی: ۹۶۰۰۶۰۰۰
ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۶
ساعت کاری جمعه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۴
بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی بیهقی، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی چمران
آدرس مرکز چمران: خیابان شهید رجایی، بالاتر از پل شهید آوینی، جنب مرکز تجاری، خیابان معاینه فنی خودرو
تلفن مرکز چمران: ۰۲۱۵۵۲۳۱۷۰۰
سامانه پاسخگویی: ۹۶۰۰۶۰۰۰
ساعت کاری شنبه تا پنج‌شنبه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۵
ساعت کاری جمعه: تعطیل است!
بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی چمران، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی خاوران
آدرس مرکز خاوران: جاده خاوران، بعد از خاور شهر، روبروی مرکز تعویض پلاک
تلفن مرکز خاوران: ۰۲۱۳۳۸۵۶۴۶۴
ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: ۷:۳۰ الی ۱۶
ساعت کاری جمعه: ۷:۳۰ الی ۱۴
بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی خاوران، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی دماوند
آدرس مرکز دماوند: بعد از سه راه تهرانپارس، بعد از ساختمان ایرتویا، روبروی بیمه ایران
تلفن مرکز دماوند: ۰۲۱۷۷۲۹۷۶۷۳
سامانه پاسخگویی: ۹۶۰۰۶۰۰۰
ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۵
ساعت کاری جمعه: تعطیل است!
بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی دماوند، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی زمان آباد
آدرس مرکز زمان اباد: شهرری، کمربندی دوم تهران، نرسیده به میدان غنی اباد، خیابان شهدای زمان اباد
تلفن مرکز زمان آباد: ۰۲۱۳۳۵۳۴۵۹۸
ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: ۷:۳۰ الی ۱۶
ساعت کاری جمعه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۴
امکان پذیرش خودروهای سبک دیزل نیز در این مرکز وجود دارد.
بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی زمان اباد، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی سراج
آدرس مرکز سراج: میدان رسالت، خیابان فرجام، خیابان سراج، جنب پمپ گاز
تلفن مرکز سراج: ۰۲۱۷۷۳۷۵۶۸۰
ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۵
ساعت کاری جمعه: تعطیل است!
بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی سراج، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی شقایق
آدرس مرکز شقایق: بزرگراه آزادگان، بعد از میوه تره بار مرکزی، بلوار شقایق
تلفن مرکز شقایق: ۰۲۱۵۵۸۴۹۸۲۹
سامانه پاسخگویی: ۹۶۰۰۶۰۰۰
ساعت کاری شنبه تا پنج‌شنبه: ۷:۳۰ الی ۱۵
ساعت کاری جمعه: تعطیل است!
امکان پذیرش خودروهای سبک دیزل نیز در این مرکز وجود دارد.
بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی شقایق، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ امکان‌پذیر است.

مرکز معاینه فنی چیتگر
آدرس مرکز چیتگر: کیلومتر ۱۲ جاده مخصوص، داخل مجموعه تعویض پلاک چیتگر
تلفن مرکز چیتگر: ۰۲۱۴۴۹۰۶۲۲۳
ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۶
ساعت کاری جمعه: تعطیل است!
مرکز معاینه فنی فداییان اسلام
آدرس مرکز فداییان اسلام: اتوبان آزادگان شرقی، خروجی فداییان اسلام شمال، جنب بازار سنگ فاطمیه، کوچه خسروی
تلفن مرکز فداییان اسلام: ۰۲۱۳۳۶۰۴۲۸۴
ساعت کاری شنبه تا پنج شنبه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۶
ساعت کاری جمعه: ۷:۳۰ صبح الی ۱۴
بازدید چشمی مخارن خودرو دوگانه‌سوز در مرکز معاینه فنی فداییان اسلام، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ و در روزهای پنج‌شنبه نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ امکان‌پذیر است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1136802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =