اشتباه رایج مسواک زدن و شستشوی دندان‌ها

ممکن است که شما فکر کنید تمام راه هایی که برای مراقبت از دندان انجام می دهید راههای درستی است، اما بعد از مراجعه به دندانپزشکی متوجه اشتباهات خود میشوید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، همه ما گاهی اوقات باید به دندانپزشک مراجعه کنیم تا وضعیت دندان های خود را بررسی کنیم اما حتما برای تان پیش آمده است که دندانپزشک علت بعضی از مشکلات را به خاطر خطای خودتان می داند.

بیشتر بخوانید:

اهمیت بهداشت دهان و دندان در ماه مبارک رمضان

فقط یکبار در روز مسواک می زنید

مسواک کردن دندان ها فقط یکبار در روز عادتی است که هرگز توسط دندانپزشکان توصیه نمی شود، زیرا باعث ایجاد پلاک های دندانی و التهاب می گردد و اگر پیشرفت کند، بافت دندان از بین می رود، ریشه دندان آسیب می بیند، لثه و استخوان عفونی می شوند و دندان از بین می رود.

لثه ها را نادیده می گیرید

اگر به آرامی دندان و لثه خود را مسواک نزنید و این کار را خشن انجام دهید، احتمالاً خطر از دست دادن دندان برایتان وجود دارد. این التهاب در لثه باعث تحریک بیماری های لثه و از دست دادن دندان می شود و فشار زیادی به لثه ها وارد می کند.

در استفاده از محصولات سفید کننده زیاده روی می کنید

خمیر دندان سفید کننده به ما قول می دهد که یک لبخند زیبا را هدیه دهد اما شاید خیلی موثر واقع نشود. بعضی از افراد برای اینکه به دندان های سفید برسند، بیش از حد در استفاده از آن ها زیاده روی می کنند که نوع برخورد این خمیردندان ها با دندان کمی خشن است و ممکن است وضعیت را بدتر کند.

مسواک را دیر عوض می کنید

دندانپزشک حتماً به شما توصیه می کند که مسواک خود را هر ۳ الی ۴ ماه تعویض کنید. اگر تا قبل از این مدت براش مسواک پراکنده شد یا شکست، حتما باید آن را دور بیندازید، وگرنه احتمال مشکلاتی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا، مشکلات گوارشی و گلو درد افزایش پیدا می کند.

هنگام مسواک زدن عجله می کنید

اکثر افراد فقط ۴۵ ثانیه صرف مسواک زدن می کنند اما حتماً مسواک زدن باید بیش از یک دقیقه طول بکشد. بهتر است دو بار در روز و هر بار ۲ دقیقه مسواک بزنید.

از مسواک اشتباه استفاده می کنید

مسواک های دستی و غیر برقی مسواک های خوبی هستند اما بعضی از آن ها کیفیت پایینی دارند. مسواک برقی معمولاً در از بین بردن آلودگی های روی دندان موثرتر عمل می کند اما باید خیلی آرام آن را به دندان بکشید. در غیر این صورت به دندان های تان آسیب وارد می کنید.

خیلی محکم مسواک می زنید

مسواک زدن نباید محکم باشد، زیرا خطر پوسیدگی، فشار به دندان و آسیب مسواک را نیز افزایش می دهد. معمولا پزشکان توصیه می کنند که مسواک را باید خیلی ملایم و آرام بزنید اما همه قسمت ها را بخوبی تمیز کنید.

نخ دندان استفاده نمی کنید

استفاده نکردن از نخ دندان به صورت روزانه یک مشکل محسوب می شود. اگر هر روز نخ داد نکشید، این پلاک ها بین دندان می ماند، باعث پوسیدگی و بیماری های لثه می شود. پس هر روز نخ دندان بکشید تا از آلودگی ها خلاص شوید.

دهانشویه اشتباه استفاده می کنید

دهانشویه ها باید فواید زیادی برای سلامت دندان شما به وجود بیاورند، پلاک های دندانی را کاهش دهند و باعث جلوگیری از پوسیدگی و بیماری لثه شوند اما بعضی از آنها حاوی الکل هستند که باعث خشک شدن دهان می شود.

اگر دهان خشک باشد، بزاق تولید نمی کند و خشک می شود و در نتیجه دندان در معرض پوسیدگی قرار می گیرد. پس در انتخاب دهانشویه دقت کنید.

فقط برای مراجعه به دندانپزشک مسواک می زنید

قطعاً اگر این کار را می کنید، بدانید که بزرگترین ظلم را به دندانتان کرده اید و دندانپزشک را احمق فرض کرده اید، زیرا اگر فقط در روز مراجعه به دندانپزشک مسواک زده باشید، لثه هایتان متورم خواهد بود و او میفهمد که مسواک زدن شما منظم نیست.

شب ها مسواک نمی زنید

شب ها مهم ترین زمان برای مسواک زدن محسوب می شود، زیرا در طول روز چیز های زیادی خورده اید و باید دندان هایتان را تمیز کنید. در غیر این صورت نباید انتظار دندان های سالم داشته باشید.

فقط در موارد اورژانسی به دندانپزشک مراجعه می کنید

یکی از رایج ترین مشکلاتی که به بهداشت و سلامت دهان آسیب وارد می کند، زمانی است که شما در مواقع اورژانسی به دندانپزشک مراجعه می کنید اما باید هر ۶ ماه یک بار این کار را انجام دهید. خانم های باردار به دلیل اینکه در دوران بارداری نوسانات هورمونی دارند، باید بیشتر به دندانپزشک مراجعه کنند و وضعیت دندان هایشان را بیشتر بررسی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =