امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۱

مهلت انتخاب رشته کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ امروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انتخاب رشته کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ از پنج‌شنبه ۲۵ فروردین آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده امروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین ماه به پایان می‌رسد.  هر داوطلب باید با توجه به کارنامه اولیه منتشر شده و وضعیت علمی خود در سهمیه، رشته امتحانی و مجاز بودن در دوره‌های مختلف تحصیلی (روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، مشترک، پیام نور، غیردولتی و غیرانتفاعی) حداکثر تا ۵۰ کدرشته محل (در صورت وجود) را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور  انتخاب کند.

داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب کدرشته محل‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی در صورت مجاز بودن در این دوره‌ها باید به درگاه اطلاع‌رسانی این دانشگاه مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مندرج در درگاه مذکور اقدام به انتخاب رشته کنند.

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱، ۲۳ فروردین ماه توسط پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. ۲۴ هزار و ۲۵۴ داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز ۱۴۰۱ پذیرفته می‌شوند. ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۲ هزار و ۷۱۶ نفر و ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حد نصاب برای شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه سوم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

گفتنی است  آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۱ صبح جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شد. تعداد ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ نفر در آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۱ هزار نفر زن و حدود ۱۰۵ هزار نفر مرد بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =