خطوط تولید از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان‌ جان می گیرد

معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان گفت: قطعاً اگر تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان و استادان دانشگاه در کنار هم قرار گیرند، می‌توانند برای اشتغال‌زایی فکرهای زیادی بکنند و طبیعتاً خطوط تولید می‌توانند جان دوباره بگیرند و کیفیت محصولات به شکلی باشد که هم نیاز کشور را تأمین و هم در بازارهای جهانی رقابت کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیژن شمس،معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان در نشست تخصصی سال «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد و با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، گفت: رشد متوسط علمی ایران بعد از انقلاب اسلامی از رشد متوسط بسیاری از کشورها بیشتر است.

معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان اظهار کرد: کشورهای استکباری در کسب علوم و تبدیل آن به تکنولوژی و تولید محصول و اشتغال‌زایی انحصاری عمل کرده، بازار جهانی را به خود اختصاص دادند و برای اینکه کشورهای دیگر این مسیر را طی نکنند و وابسته باشند، موانعی زیادی برایشان ایجاد کردند.

شمس با توجه به مسیر تولید علم تا تبدیل آن به تکنولوژی و تولید محصول و ارتباط آن با اشتغال‌زایی و رفع نیازهای جامعه، ادامه داد: مقام معظم رهبری در نام‌گذاری شعار سال، این پیوستگی را در نظر می‌گیرند، یعنی هم نیاز جامعه و هم روندهای مهمی که در سطح جهان وجود دارد را ایشان مدنظر گرفته‌اند.

وی بیان کرد: با وجود شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و دستاوردهای بسیار مهم آنها در دوران تحریم، باز هم تا نقطه مطلوب مدنظر مقام معظم رهبری فاصله داریم. تولید همراه با دانش و بنیان‌های علمی باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد و دانشگاه‌ها و استادان دانشگاه همانطور که قبلاً مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان را تشکیل دادند، امروز باید در عرصه صنعت به‌خصوص صنایعی که نیاز جامعه را تأمین می‌کنند، ورود داشته باشند.

معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان تأکید کرد: قطعاً اگر تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان و استادان دانشگاه در کنار هم قرار گیرند، می‌توانند برای اشتغال‌زایی فکرهای زیادی بکنند و طبیعتاً خطوط تولید می‌توانند جان دوباره بگیرند و کیفیت محصولات به شکلی باشد که هم نیاز کشور را تأمین و هم در بازارهای جهانی رقابت کنند.

شمس ادامه داد: کشورهای همسایه ظرفیت بزرگی است که دولت سیزدهم هم توجه به این ظرفیت را مدنظر قرار داده است و این رویکرد زمینه تولید و اشتغال را بیشتر فراهم می‌کند.

وی افزود: گفتمان و شعار سال یک جریان فوق العاده و خون تازه‌ای را در رگ‌های اقتصاد، صنعت و دانشگاه مجدد دمیده است. سال‌های گذشته شاهد بودیم که همه ظرفیت‌های کشور معطل برجام شده بود؛ اما در دولت سیزدهم در حالی که گفت‌وگو و مذاکرات برای برجام با یک مدل و شکل خلاقانه پیگیری می‌شود در عین حال توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های درونی به‌ویژه ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =