به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیژن شمس،معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان در نشست تخصصی سال «تولید دانشبنیان اشتغالآفرین» که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولتآباد و با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، گفت: رشد متوسط علمی ایران بعد از انقلاب اسلامی از رشد متوسط بسیاری از کشورها بیشتر است.
معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان اظهار کرد: کشورهای استکباری در کسب علوم و تبدیل آن به تکنولوژی و تولید محصول و اشتغالزایی انحصاری عمل کرده، بازار جهانی را به خود اختصاص دادند و برای اینکه کشورهای دیگر این مسیر را طی نکنند و وابسته باشند، موانعی زیادی برایشان ایجاد کردند.
شمس با توجه به مسیر تولید علم تا تبدیل آن به تکنولوژی و تولید محصول و ارتباط آن با اشتغالزایی و رفع نیازهای جامعه، ادامه داد: مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال، این پیوستگی را در نظر میگیرند، یعنی هم نیاز جامعه و هم روندهای مهمی که در سطح جهان وجود دارد را ایشان مدنظر گرفتهاند.
وی بیان کرد: با وجود شکلگیری شرکتهای دانشبنیان و دستاوردهای بسیار مهم آنها در دوران تحریم، باز هم تا نقطه مطلوب مدنظر مقام معظم رهبری فاصله داریم. تولید همراه با دانش و بنیانهای علمی باید بیش از پیش مد نظر قرار گیرد و دانشگاهها و استادان دانشگاه همانطور که قبلاً مراکز رشد و شرکتهای دانشبنیان را تشکیل دادند، امروز باید در عرصه صنعت بهخصوص صنایعی که نیاز جامعه را تأمین میکنند، ورود داشته باشند.
معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان تأکید کرد: قطعاً اگر تولید، شرکتهای دانشبنیان و استادان دانشگاه در کنار هم قرار گیرند، میتوانند برای اشتغالزایی فکرهای زیادی بکنند و طبیعتاً خطوط تولید میتوانند جان دوباره بگیرند و کیفیت محصولات به شکلی باشد که هم نیاز کشور را تأمین و هم در بازارهای جهانی رقابت کنند.
شمس ادامه داد: کشورهای همسایه ظرفیت بزرگی است که دولت سیزدهم هم توجه به این ظرفیت را مدنظر قرار داده است و این رویکرد زمینه تولید و اشتغال را بیشتر فراهم میکند.
وی افزود: گفتمان و شعار سال یک جریان فوق العاده و خون تازهای را در رگهای اقتصاد، صنعت و دانشگاه مجدد دمیده است. سالهای گذشته شاهد بودیم که همه ظرفیتهای کشور معطل برجام شده بود؛ اما در دولت سیزدهم در حالی که گفتوگو و مذاکرات برای برجام با یک مدل و شکل خلاقانه پیگیری میشود در عین حال توجه ویژهای به ظرفیتهای درونی بهویژه ظرفیتهای علمی و دانشگاهی شده است.
انتهای پیام/
نظر شما