اینترنت از انحصار خارج شود

نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم در دسترس بودن اینترنت با حداقل قیمت، گفت: متاسفانه مانند صنعت خودروسازی که به نوعی انحصار ایجاد شده است در زمینه اینترنت نیز در حال حرکت به سمت انحصار هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ابوالفضل ابوترابی درباره افزایش بهای اینترنت با بیان اینکه «امروز اینترنت و فضای مجازی بخشی از زندگی مردم را تشکیل می‌دهد»، اظهار کرد: در دنیای امروز به نوعی اینترنت با معیشت مردم همتراز شده است بنابراین باید هم کیفیت اینترنت را بالا ببریم و هم قیمت آن را تا حدی که می‌توانیم کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید

مبنایی افزایش قیمت بسته اینترنت چیست؟

وی با تاکید بر لزوم در دسترس بودن اینترنت با حداقل قیمت خاطر نشان کرد: باید سرمایه‌گذاران بزرگی مانند بنیاد مستضعفان که نگاهی ملی دارند، به حوزه سرمایه‌گذاری در زمینه زیرساخت فضای مجازی وارد شوند. متاسفانه مانند صنعت خودروسازی که به نوعی انحصار ایجاد شده است در زمینه اینترنت نیز در حال حرکت به سمت انحصار هستیم؛ اگر انحصار ایجاد شد، کیفیت ارایه خدمات اینترنت کاهش و قیمت افزایش خواهد یافت.

این نماینده مجلس در پایان با تاکید بر اینکه موضوع افزایش بهای اینترنت هیچ ربطی به طرح صیانت ندارد، گفت: از اینکه افزایش بهای اعمال شده بر اساس ضوابط قانونی بوده یا نه اطلاعی ندارم اما قطعاً کمیسیون مربوطه در مجلس در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 1137817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =