ارتباط برادر روحانی با بدهکار بانک ملی/ ثبت اسناد واریز پول به حساب دختر فریدون در لندن

جزئیات بدهی‌های کلان بانک ملی نشان می‌دهد که یکی از بدهکاران این بانک، ارتباط نزدیکی با حسین فریدون برادر روحانی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، انتشار لیست بدهکاران بزرگ بانکی موافقان و مخالفان خود را داشت. اما اگر قدری از حاشیه‌های مرسوم دور شویم و نگاه دقیق‌تری به این لیست بیاندازیم، برخی اسامی و پشت‌پرده‌ها نمایان می‌شود. ایسکانیوز در سلسله گزارش‌هایی به افشای این پشت‌پرده‌ها خواهد پرداخت. در این گزارش به برخی نکات مهم بدهکاران بانک ملی می‌پدازیم.

بیشتر بخوانید

فهرست بدهکاران کلان بانکی در کمیسیون اصل 90 مجلس

اگر نگاهی به ردیف‌های بدهکاران بانک ملی بیاندازیم، نام شرکت شبدوست مالامیری دیده می‌شود. مالامیری که حالا نام او در میان ابربدهکاران بانکی دیده می‌شود، پیش از این و در خبر منتشر شده خبرگزاری تسنیم به تاریخ ۴ بهمن ۹۵، جزئیاتی درباره ارتباط او با حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور وقت منتشر شده بود.

طبق این خبر، برخی سرویس‌های امنیتی بیگانه برای شب‌دوست مالامیری که بدهکار بانکی است، پناهندگی درست کردند تا  دیگر تحت تعقیب پلیس اینترپل نباشد. پیش از آن، پلیس بین‌الملل به‌دنبال این فرد بوده و امیر فرشاد ابراهیمی واسطه می‌شود و از طریق بحث‌هایی از جمله حقوق بشر برای این فرد پناهندگی می‌گیرند.

شب‌دوست مالامیری رقم‌های بسیار کلانی توسط رانت‌هایی که داشته از بانک‌های ملی و ملت اخذ کرده است. همچنین این فرد ارتباطات نزدیکی با خانواده حسین فریدون برادر رئیس جمهور داشته است. اسناد نشان می‌دهد که مالامیر با حسین فریدون ارتباط مالی داشته است. اسناد واریز پول، به حساب دختر حسین فریدون در لندن و کانادا وجود دارد که نشاندهنده ارتباطات مالی بین فریدون و مالامیری است. این خبر نشان می‌دهد که نفوذ این فرد در بانک ملت سبب شده تا معاون اعتباری ارزی و ریالی بانک ملت که به‌دلیل بدهی مالامیری با پرداخت وام این فرد مخالفت می‌کند از کار برکنار شود و افراد دیگری که بتوانند وام دادن به مالامیری را تسهیل کنند جایگزین می‌شوند.

در دیگر ردیف‌های بدهکاران بانک ملی، نام حمید باقری درمنی دیده می‌شود که پیش از این با عنوان سلطان قیر به مفاسد او رسیدگی شده بود.

ارتباط برادر روحانی با بدهکار بانک ملی/ ثبت اسناد واریز پول به حساب دختر فریدون در لندن

در دادگاه او عنوان شده بود، یکی از افراد درمنی به نام محمدرضا نصیری از خاوری دستور صدور ضمانت نامه‌های بانکی را گرفته بود، اما سرپرست یکی از مناطق بانک ملی دستور وی را انجام نداد که پس از ۲۴ ساعت از سمت خود برکنار شد.

ایسکانیوز در گزارش‌های بعدی به جزئیات بیشتری درباره بدهکاران بانکی می‌پردازد.

کد خبر: 1137822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 0
      خانه از پایبست ویران است