طرح دانشجوی واحد نجف آباد، پوستر برگزیده جشنواره قلم شد

دانشجوی طراح پوستر جشنواره قلم 6 با بیان این که تنها برای محک‌زدن خودش در این رقابت شرکت کرده‌است، گفت: ۱۲ سال است که در زمینه طراحی لوگو فعالیت می‌کنم.

مهدی بارانی نجف آبادی، دانشجوی کارشناسی رشته ارتباط تصویری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و طراح پوستر جشنواره قلم۶ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره‌ سابقه فعالیتش در زمینه طراحی پوستر گفت: حدود ۱۲ سال است که در زمینه گرافیک و طراحی فعالیت می‌کنم که بیشتر روی طراحی پوستر و طراحی لوگو تمرکز داشتم و در این زمینه تخصص دارم. دو هفته گذشته هم لوگوی طراحی شده بنده در فراخوان طراحی لوگو کانون تئاتر و نمایش دانشجویی انتخاب شد و رتبه نخست را کسب کرد.

وی خصوص روند ورود اثرش به رقابت‌های جشنواره قلم6 بیان کرد: حدود یکسال است که فعالیت در نشریات را با نظر کارشناس نشریات دانشگاه آغاز کردم و در چند نشریه کار طراحی را انجام داده‌ام. شیوه‌نامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در خصوص نشریات را که مطالعه کردم بنابر علاقه و تخصصی که داشتم، سراغ توضیحاتی که درباره طراحی پوستر جشنواره ارائه شده بود رفتم و آن را نیز خواندم. در ابتدا دو پوستر برای جشنواره طراحی کردم که در نهایت پوستر فعلی تایید شد.

طرح دانشجوی واحد نجف آباد، پوستر برگزیده جشنواره قلم شد


بارانی با اشاره به مفاهیم و نمادهای به کار رفته در این طراحی عنوان کرد: در این پوستر از المان‌هایی استفاده شده که از طراحی برای نشریات می‌آید. کلاه دانشجویی که سمبل دانشجو است و قلمی در دست که از کنار آن اسلیمی به عنوان نماد رویش و پیشرفت با رنگ سبز رشد کرده‌است. اسلیمی در مبحث گرافیک حالت رویش و پیشرفت را تداعی می‌کند. در پس زمینه تعدادی لکه رنگی استفاده شده است که در آن لکه‌ها آرم محو شده دانشگاه آزاد به صورت نمادین وجود دارد که ارتباط جشنواره با دانشگاه آزاد را نمایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در خبر رونمایی از پوستر جشنواره آمده‌است که بیش از ۷۰ طرح به دبیرخانه جشنواره رفته و داوری شده است. اشخاصی که این طرح را داوری کرده‌اند قطعا خودشان در این زمینه فعالیت دارندو با در نظر گرفتن تمام زوایا این طرح تایید شده‌است.

بارانی در پایان تاکید کرد: فقط می‌دانستم که جشنواره نیازمند پوستر است و  تنها ابعاد پوستر در شیوه‌نامه ذکر شده بود. تنها برای محک‌زدن خودم در این رقابت، آن چیزی که خودم برداشت کردم را برای این کار طراحی کردم.

انتهای خبر/

کد خبر: 1137906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =