بدهی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی در سال‌جاری پرداخت می‌شود

معاون پژوهش وزیر علوم درباره پرداخت بدهی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی که مشکلاتی را برای تحقیق و پژوهش پژوهشگران ایجاد کرده است، گفت: ساز و کارهایی برای پرداخت این بدهی‌ها در حال انجام است و تلاش می‌کنیم در ۱۴۰۱ پیگیری‌های مربوط به این موضوع را انجام دهیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیمان صالحی، معاون پژوهسب وزیر علوم درباره آخرین پیگیری‌ها درباره پرداخت بدهی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی که مشکلاتی را برای تحقیق و پژوهش پژوهشگران ایجاد کرده است، اظهار کرد: ساز و کارهایی برای پرداخت این بدهی‌ها در حال انجام است و تلاش می‌کنیم در ۱۴۰۱ پیگیری‌های مربوط به این موضوع را انجام دهیم.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: منتها در جلسه‌ای که با نماینده برخی از این شرکت‌ها داشتم، اعلام کردند با توجه به محدودیت‌هایی که در بحث تحریم ایجاد شده، این شرکت‌ها فقط می‌توانند از طریق نظام بانکی پول را دریافت کنند.

این مقام مسئول وزارت علوم ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه سوییفت بسته شده و دسترسی به شبکه بانکی با محدودیت‌هایی رو به روست، حتی اگر بخواهیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم، عملاً به دلیل تحریم‌ها امکان پذیر نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت‌ها اذعان داشتند فقط می‌توانند از طریق مسیر بانکی این کار را انجام دهند و از مسیر دیگری نمی‌توانند بپذیرند؛ بنابراین در این بخش اگر فرجی شود، از طریق سیستم بانکی کار انجام می‌شود.

صالحی تصریح کرد: در شرایط کنونی اگر حتی شخصی پولی پرداخت کند و یا از طریق دیگری پرداخت شود، شامل بحث پولشویی می‌شود و سیستم‌های جهانی قبول نمی‌کنند.

پیش از این مدیر کل سابق دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم نیز با اشاره به اینکه بدهی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی از دولت نهم و با شروع نوسانات ارز آغاز شد و در حال حاضر هم این بدهی‌ها انباشته شده است، گفت: مشکل اساسی دیگر این است که به دلیل تحریم امکان جا به جایی پول در بازه‌های زمانی مختلف وجود نداشته است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1139118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =