طب سنتی/ بررسی خواص و فواید قارچ گانودرما

گانودرما در حالی یک نوع قارچ ناشناخته برای اغلب افراد است که استفاده از آن فواید و مزایای بسیار مناسبی برای سلامت بدن و درمان برخی بیماری ها به همراه دارد.

 به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، قارچ گانودرما یک نوع قارچ است که می تواند با استفاده از مواد زائد، مانند ضایعات چوب و ضایعات کشاورزی، کشت شود این نوع قارچ که گفته می شود از چین آمده، مانعی برای سلامتی ندارد. نه تنها مصرف خوراکی قارچ گانودرما مشکلی ندارد بلکه دارای تنوع مواد مغذی بوده و برای بدن خوب است.

بیشتر بخوانید:

طب سنتی/ فواید گیاه بادرنجبویه چیست؟

۱. جلوگیری از پیشرفت سلول های سرطانی

سرطان می تواند به سرعت به بدن آسیب برساند و موجب مرگ شود. سلول های سرطانی می توانند به سرعت رشد کنند و مواد غذایی را که وارد بدن می شوند را بخورند اما در مقایسه با مواد مغذی دیگر، مواد مغذی در قارچ گانودرما توسط سلول های سرطانی خورده نمی شوند و همچنین می توانند به جلوگیری از پیشرفت سلول های سرطانی از ریشه کمک کنند.

۲. پیش گیری از تومور

علاوه بر سلول های سرطانی، محتویات قارچ گانودرما می تواند به کشتن سلول های بدخیم تومور که به بدن حمله می کنند، کمک کند.

۳. گردش خون

قارچ گانودرما دارای انواع مواد معدنی و همچنین مواد مغذی است که می تواند به گردش خون کمک کند. به این ترتیب، جریان خون می تواند صاف باشد و از بیماری های ناشی از جریان خون ناپایدار جلوگیری کند. 

۴. از بین بردن چربی بدن

اگرچه قارچ گانودرما حاوی چربی است اما مقدار چربی در قارچ گانودرما باعث آسیب بدن نمی شود. قارچ گانودرما نیز می تواند به از بین بردن رسوبات چربی زیر پوست کمک کند که باعث ظهور سلولیت می شود.

۵. ترمیم آسیب سلول

سلول های بدن می توانند آسیب دیده باشند. مصرف این قارچ گانودرما روشی است که می تواند برای ترمیم سلول های آسیب دیده بدن انجام شود همچنین برخی از فواید قارچ های دیگر وجود دارد که می تواند به ترمیم سلول های آسیب دیده کمک کند.

۶. درمان بیماری های قلبی

با جریان خون، خون می تواند به تمام اندام های بدن وارد شود و به راحتی به قلب جریان پیدا کند با جریان روان خون به قلب، قلب قادر به زنده ماندن و محافظت از بیماری های قلبی مختلف خواهد بود.

۷. باز سازی سلول ها

علاوه بر کمک به ترمیم سلول های آسیب دیده، مواد مغذی در برگ های گانودرما می تواند به بازسازی سلول های آسیب دیده کمک کند. بنابراین سلول های بدن همیشه به خاطر بازسازی سلولی که توسط مواد مغذی در قارچ گانودرما انجام می شود، تجدید خواهند شد.

۸. درمان اسید اوریک

ارزش غذایی در قارچ گانودرما می تواند به کاهش سطح اسید در بدن کمک کند. این یکی از چندین فواید بسیار خوب قارچ گانودرما است.

۹. غلبه بر آسم

تنگی نفس می تواند با فعالیت تداخل داشته باشد و همچنین درد در سینه را ایجاد کند. مصرف قارچ گانودرما می تواند به کاهش آسم به منظور جلوگیری از هر گونه بیماری دیگر کمک کند.

۱۰. پیش گیری از دیابت

قارچ گانودرما شاخص گلیسمیک پایینی دارد و نیز حاوی گلوکز نیست بنابراین مشکلی ندارد که فرد مبتلا به دیابت آن را مصرف کند. با مصرف قارچ گانودرما، مقدار قند می تواند به گونه ای کاهش یابد.

۱۱. درمان میگرن

اگرچه هنوز به طور کامل شناخته نشده است، اما مصرف قارچ گانودرما می تواند برای درمان میگرن مورد استفاده قرار گیرد. نه تنها با داروهای شیمیایی بلکه با قارچ گانودرما میگرن نیز می تواند به وسیله مواد طبیعی درمان شود.

۱۲. غلبه بر درد مفاصل

محتوی مواد معدنی موجود در قارچ گانودرما می تواند درد مفاصل را درمان کند خواص ضد التهابی قارچ گانودرما می تواند به کاهش درد و التهاب در ناحیه مفاصل کمک کند.

۱۳. افزایش سیستم ایمنی

مصرف قارچ گانودرما می تواند به افزایش سیستم ایمنی کمک کند.

۱۴. بدن سالم

مصرف قارچ گانودرما نیز می تواند به حفظ تناسب و طراوت بدن کمک کند. با بدن متناسب، سلامتی بهبود خواهد یافت و فعالیت می تواند بدون هیچ مشکلی آسان تر انجام شود.

۱۵. درمان سرماخوردگی

سرفه می تواند ناشی از هوای آلوده و یا مصرف بیش از حد چربی باشد. سرفه، معمولا با آنتی بیوتیک به راحتی درمان می شود یکی از این گیاهان برای غلبه بر سرفه قارچ گانودرما است.

۱۶. غلبه بر سکته

سکته مغزی به دلیل انسداد مجاری خون در ناحیه مغز رخ می دهد که می تواند باعث بی حرکت شدن برخی از قسمت های بدن شود. غلبه بر سکته با بازشدن کانال مجرای خون انجام می شود. یکی از فواید قارچ گانودرما این است که می تواند به روان شدن جریان خون در مغز و درمان کمک کند.

۱۷. غلبه بر سردرد

قارچ گانودرما می تواند به تسکین سردرد کمک کند. با مصرف مواد طبیعی مانند قارچ گانودرما سردرد درمان می شود.

۱۸. کاهش تعریق

عرق کردن در حقیقت یک نشانه خوب از عملکرد کلیه ها است، عرق مواد زائد را از طریق منافذ پوست دفع کند با این حال عرق ریختن بیش از حد می تواند ظاهر را به هم بزند، به خصوص وقتی با افراد زیادی در جمع هستید برای کاهش عرق کردن، برخی از مردم از دئودورانت استفاده می کنند یک راه دیگر مصرف قارچ گانودرما است محتوای قارچ گانودرما می تواند به کاهش تولید عرق اضافی در پوست کمک کند.

۱۹. کمک به فرآیند لخته شدن خون

هنگامی که در معرض آسیب قرار می گیرید، خون جاری می شود خونی که بیرون می آید به تدریج متوقف می شود تا به طور مداوم بیرون نیاید. مصرف قارچ گانودرما می تواند به لخته شدن خون کمک کند، پس وقتی زخمی ایجاد می شود مقدار زیادی خون هدر نمی رود.

۲۰. حفظ سلامتی استخوان

قارچ گانودرما همانند شیر کلسیم دارد کلسیم موجود در این قارچ گانودرما به حفظ تراکم استخوان و جلوگیری از آسیب استخوان که می تواند موجب بیماری استخوان شود، کمک کند.

۲۱. کمک به حفظ پ هاش خون

قارچ گانودرما می تواند به تنظیم پ هاش خون کمک کند.

۲۲. حفظ بهداشت دهان و دندان

علاوه بر حفظ سلامت استخوان، کلسیم در قارچ گانودرما نیز می تواند به حفظ دندان های سالم کمک کند. فسفر در قارچ گانودرما نیز می تواند به فرآیند کانی سازی در دندان کمک کند تا سلامت دندان حفظ شود.

۲۳. تعادل مایعات بدن

کمبود مایعات در بدن می تواند باعث شود که بدن ضعیف شود برای کمک به تعادل مایعات بدن نیز مواد موجود در قارچ گانودرما مفید است.

۲۴. کمک به توزیع مواد مغذی در سراسر بدن

هم چنین مصرف قارچ گانودرما نیز می تواند به توزیع مواد مغذی در بدن کمک کند. با کمک سدیم در قارچ گانودرما، مواد مغذی که وارد بدن می شوند را می توان بخوبی دریافت کرد.

۲۵. کمک به درمان بیخوابی

منیزیم در قارچ گانودرما می تواند به غلبه بر بی خوابی کمک کند. بنابراین خواب می تواند راحت تر و آسوده باشد.

۲۶. کمک به درمان التهاب

قارچ گانودرما خواص ضد التهابی دارد که می تواند بر التهاب که در ناحیه شکم رخ می دهد غلبه کند.

۲۷. حمایت از عملکرد مغز

مغز به عنوان یک اندام برای کنترل تمام فعالیت های بدن باید همیشه سالم بماند. مقدار کربوهیدرات در قارچ گانودرما می تواند به حفظ سلامت مغز و حمایت از عملکرد مغز کمک کند.

۲۸. بهبود سلامت ماهیچه

مقدار پروتئین در قارچ گانودرما برای بدن بسیار مقوی است و نه تنها می تواند انرژی بدن را تامین کند اما محتوای پروتئین موجود در قارچ گانودرما نیز می تواند به حفظ سلامت ماهیچه کمک کند.

۲۹. درمان در دستگاه گوارش

مصرف قارچ گانودرما نه تنها می تواند التهاب را تسکین دهد بلکه بر برخی از مشکلات موجود در بدن غلبه می کند.

۳۰. کمک به کاهش استرس

استرس می تواند به خاطر حس عصبانیت رخ دهد و با مصرف قارچ گانودرما درمان و کاهش یابد، چون مقدار کربوهیدرات در قارچ گانودرما نه تنها می تواند سلامت مغز را حفظ کند، بلکه می تواند به کاهش استرس کمک کند.

۳۱. به حفظ زیبایی در دوران پیری کمک می کند 

آیا می خواهید وقی پا به سن می گذارید زیبا باشید؟ پس قارچ گانودرما می تواند به شما کمک کند. پیری امروز به یک موضوع بسیار مهم تبدیل شده است، به خصوص به این دلیل که نمی توان آن را متوقف کرد اما قارچ گانودرما می تواند با محتوای موجود به ما کمک کند.

مواد موجود می تواند به کاهش انحطاط بافت، پیری و ضعف کمک کند همه اینها به توانایی های آنتی اکسیدان و رادیکال آزاد آن بستگی دارد.

۳۲. کمک به تمرکز بیشتر و حافظه بهتر

همانطور که پیر می شویم، بسیاری ازعضو های بدن آسیب می بینند و به طور عمده، عملکرد مغزو به یاد آوردن چیزها سخت تر می شود.

اما، عملکرد مغز می تواند از طریق رژیم غذایی مناسب بهبود یابد. با کمک کمی از آنتی اکسیدان ها، که قارچ گانودرما پر از آن است، می توانیم انحطاط مغزی را آهسته کنیم.

مطالعات نشان می دهند که قارچ گانودرما اقدامات ضد التهابی ویژه ای دارد که می تواند به حفاظت از اعصاب و نورون ها از التهاب کمک کند. این قارچ به قدری قوی است که می تواند به توقف مشکلات حافظه کمک کند.

این نه تنها برای افراد مسن مفید است بلکه می تواند به کسانی که با مه مغز مبارزه می کنند نیز کمک کند.

۳۳. کاهش خطر اختلالات عصبی 

توانایی قارچ گانودرما برای افزایش عملکرد مغز با توان آن در کاهش خطر اختلالات عصبی مرتبط است.

به طور خلاصه، می تواند به حفاظت از مغز و سیستم عصبی در برابر بیماری آلزایمر کمک کند.

مطالعه نشان داد که نه تنها می تواند برای کاهش رشد شناختی آلزایمر موثر باشد، بلکه می تواند برای مبارزه با دیگر اختلالات عصبی مانند اختلال کم توجهی بیش فعالی یا اوتیسم به کار رود.

۳۴. بهبود وضعیت سلامت روانی و اختلالات روحی 

از آنجا که به حفاظت از سیستم عصبی کمک می کند، تعجبی ندارد که می تواند کارها ی بزرگی برای بیماری های روانی و اختلالات روحی انجام دهد.

این به آن معنی است که می تواند به کاهش استرس کمک کرده و به کاهش افسردگی، اضطراب و اختلالات روحی کمک کند.

این به این دلیل است که محافظت از آنتی اکسیدان در برابر التهاب اعصاب می تواند حالت روحی شما را بهبود بخشد.

۳۵. تقویت سلامت قلب

همانطور که پا به سن می گذارید نیاز به مراقبت از قلب خود دارید قارچ گانودرما می تواند به این جنبه از سلامتی نیز کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که این قارچ دارویی سنتی می تواند به طور طبیعی به کاهش فشار خون کمک کند.

ترکیب آن با ورزش و رژیم غذایی مناسب واستفاده طولانی مدت می تواند سلامتی قلب کمک کند.

۳۶. محافظت از کبد و کلیه ها

نه تنها به مغز، اعصاب و قلب ما کمک می کند آنها هم چنین از کبد و کلیه ها محافظت می کنند.

برای مبارزه با بیماری کبدچرب به اندازه کافی قدرتمند است. علاوه بر آن، هم چنین می تواند فوایدی برای بهبود سلامت کبد و کمک به فرآیندهای طبیعی سم زدایی بدن داشته باشد.

۳۷.بهبود سندرم خستگی مزمن

سندرم خستگی مزمن، یک اختلال ناتوان کننده ای است در حالی که تمام مدت احساس خستگی می کنید. این احساس با استراحت درمان نمی شود و توضیح پزشکی برای آن وجود ندارد اما مصرف این قارچ برای اینگونه افراد توصیه می شود

۳۸. تناسب اندام

قارچ گانودرما برای مهار تجمع اسید لاکتیک در خون و شتاب بخشیدن به اسیدلاکتیک نشان داده شده است. اسید لاکتیک یک محصول جانبی متابولیک است که بدن شما در طی ورزش تولید می کند.

اگر اسید لاکتیک بیش از حد در خون شما ایجاد شود، می تواند باعث درد عضلانی، سوزش، درد معده و تنفس سریع شود.

اگر بعد از مدت طولانی فعالیت ورزش شدید را شروع کرده اید احتمالا لاکتیک را تجربه کرده اید.

ممکن است در جلوگیری از عوارض جانبی که می تواند ورزش شدید همراه داشته باشد، کمک کنند.

کد خبر: 1139447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =