هماهنگی ارکان دولت در اجرای سیاست‌های اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای سیاست‌های ارزی و اقتصادی هماهنگی میان ارکان دولت بسیار حائز اهمیت است که باید صدای واحد از درون دولت شنیده شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به نحوه اجرای طرح حذف ارز ترجیحی توسط دولت اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی و تک نرخی کردن آن کار خوبی است که باید اجرا می‌شد؛ لذا اطلاع‌رسانی درباره آن بایستی و حمایت‌های معیشتی باید 10 روز قبل از اجرا  صورت می‌گرفت تا جلوی التهاب بازار را بگیرد.

وی با بیان اینکه معتقدم اجرای این طرح بسیار مهم می‌توانست کامل‌تر باشد، افزود: رئیس جمهور وظیفه خود در گفت‌وگو با مردم را انجام داد. ولی لازم است فرمانده قرارگاه اقتصادی و بقیه دست اندرکاران هم پای کار بیایند و مسئله را درست برای مردم تبیین کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جراحی اقتصادی لازم است اما باید از پیشنهادهای کارشناسان و متخصصان در این راه استفاده شود، گفت: هماهنگی میان ارکان دولت در ادامه اجرای طرح بسیار حائز اهمیت است که باید صدای واحد از درون دولت شنیده شود.

بیشتر بخوانید: 

اطلاع رسانی درباره حذف ارز توسط معاون اول و وزرای دولت ادامه یابد 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلالاتی که در حوزه ماکارونی دیده شد، اظهار کرد: 90 درصد تولید ماکارونی کشور توسط سه واحد تولید می‌شود که وزیر کشاورزی باید چند ماه پیش با اینها همفکری‌های لازم را انجام می‌داد که اگر این کار را کرده باشد، مسیر را درست پیش رفته است.

وی اضافه کرد: لازم است مدیران استانی دولت اعم از مدیران جهاد کشاورزی و استانداران باید در زمینه اجرای طرح حذف ارز ترجیحی از کالاهایی مانند آرد توجیه کامل باشند. همچنین اعتمادسازی برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است منافع اجرای این طرح به درستی برای مردم تبیین شود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس با برنامه‌های دولت همراه است و چنانچه دولت در اجرای برنامه‌های خود به درستی عمل کند، در آینده نیز از همراهی مجلس بهره مند خواهد بود.

کد خبر: 1140379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =