تولید نخستین کیسه‌های فیلتر غبارگیر کارخانه‌های سیمان در کشور

مدیر عامل شرکت تیماس رویان از تولید کیسه های فیلتر غبار گیر برای صنایع سیمان خبر داد و گفت: این محصول برای اولین بار در کشور تولید شده است و قبل از آن از خارج وارد می‌شد.

ابراهیم کنی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حمایت از نوآوران و افرادی که فعالیت های خلاقانه علمی دارند و شرکت های دانش بنیان برگزار می‌شود، اظهار کرد: به عنوان مثال شرکت تمیاس رویان در حوزه مجازی سازی و توسعه راهکارهای کسب و کار آنلاین بر بستر پلتفرم‌های مجازی در این رویداد شرکت کرده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با کوله باری از تجربه آموزشی در آستانه چهل سالگی قرار دارد، گفت: این دانشگاه با تاسیس مراکز رشد و نوآوری، پارک‌های علم و فناوری و سرای نوآوری و فناوری های آموزشی شرایط مناسبی را برای حضور دانشجویان علاقمند به تحقیق و پژوهش فراهم کرده است. موضوعی که باعث می شود دانشجویان به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

مدیر عامل شرکت تیماس رویان بی انگیزه بودن اعضای هیئت علمی را چالش اصلی پژوهش در دانشگاه‌ها و بین دانشجویان دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر استادان ترجیح می‌دهند بار اضافی علمی برخود اعمال نکنند. بنابراین علاقه یا انگیزه لازم برای همکاری با طرح‌های پژوهشی دانشجویان را ندارند. در چنین شرایطی دانشگاه نیز اشراف کافی و جامعی در این حوزه ندارد و این مشکل را ریشه یابی نکرده است. به عنوان مثال بنده در زمان دفاع از رساله دکتری و پایان نامه کارشناسی ارشد حدود ۳۵ کتاب را مطالعه کردم تا با اصول پژوهش و نگارش مقاله آشنا شوم. 

وی ادامه داد: بنده تجربه تحصیل در مقطع کارشناسی و دو کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه را داشته‌ام. به این معنا که از سال ۷۸ تا کنون عضو خانواده دانشگاه آزاد اسلامی هستم. با گذراندن مدارج علمی در طول ۲۳ سال در دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی به نقاط ضعف و قوت این دانشگاه آشنایی دارم.

تولید فیلتر برای کارخانه های سیمان توسط دانش آموختگان دانشگاه آزاد 

کنی با اشاره به پتانسیل‌های علمی و اجرایی نیروهای متخصص در شرکت تیماس رویان بیان کرد: این شرکت با توجه به توان نیروهای خود در زمینه‌های مختلف در علوم دانش بنیان فعالیت می‌کند. 

این دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شرکت تیماس رویان در حوزه فناوری و اطلاعات(IT) فعالیت دارد و مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه علوم و تحقیقات است، گفت: همچنین شرکت تیماس رویان در حوزه صنایع فولاد و ورقه‌های رنگی یا بگ فیلتر، غبارگیر پرتابل، اسکرو کانویر و تامین انواع پارچه فیلتر و دیگر تجهیزات فیلتراسیون کارخانجات با کارخانه‌های مختلف و در حوزه عایق‌های حرارتی با کارخانه پتروشیمی فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: شرکت تیماس رویان با صنایعی که بر پایه دانش فنی فعالیت دارند، همکاری دارد و اطلاعات لازم در حوزه دانش بنیان را در اختیار صنایع بالا  دستی قرار دهد. به عنوان مثال فعالیت‌های کارخانه گروه صنعتی پارلو(۱۵ سوله) در شهرک صنعتی در ساوه را شرکت تیماس انجام می‌دهد. این کارخانه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید فولاد (گالوانیزه و آلومینیوم) در منطقه و جهان بوده که در چند سال اخیر درگیر مشکلات بسیاری از جمله مالی است. در این راستا تلاش شد تا با اصلاح روش‌های تولید و اصلاح ساختار و مجهز شدن به روش های فنی نوین، کارخانه باز در مسیر تولید و بازدهی قرار گیرد.

کنی درباره سایر فعالیت های شرکت تیماس رویان عنوان کرد: همچنین در راستای مشاوره دادن و مجهز کردن کارخانه‌ها با مباحث دانش بنیان با صنایع سیمان نیز همکاری دارد. به عنوان مثال کیسه‌های فیلتر غبار گیر کارخانه های سیمان در کشور تولید نمی‌شد و شرکت دانش بنیان ما با تلاش و دانش روز توانست برای اولین بار در کشور این کیسه ها را تولید کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =