واردات خودرو قیمت را ارزان می‌کند؟

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اجازه دولت برای واردات خودرو را باعث افزایش کیفیت خودروسازی و کاهش قیمت تمام شده خودرو دانست و گفت که با این اتفاق قیمت خودرو دو نرخی نیست و قدرت رقابت افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روح‌الله عباسپور در واکنش به تصویب کلیات واردات خودرو در هیات وزیران گفت: دو مشکل اساسی در موضوع خودرو وجود دارد یکی قیمت تمام شده و دیگری بحث کیفیت خودرو است.

بیشتر بخوانید

عموم مردم می‌توانند خودرو وارد کنند

وی توضیح داد: با مجوز دولت برای واردات خودرو هم کیفیت خودروسازی خوب می‌شود و هم قیمت تمام شده خودرو کاهش پیدا می‌کند، چون در این صورت دیگر خودروها دو نرخی نبوده و سود در حاشیه بازار کم می‌شود وقتی خودرو از خارج وارد می‌شود خودروساز داخلی خود را ملزم به افزایش کیفیت دانسته تا بتواند رقابت کند. ضرورت رقابت هم ارتقاء کیفیت و داشتن قیمت مناسب است. در حال حاضر مشکل ما هم نبود قیمت مناسب و هم پایین بودن کیفیت خودروست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که برای پاسخ به مطالبات مردم باید واردات خودرو عملیاتی شود تا هم کیفیت ارتقاء یافته و هم قیمت‌ها مناسب شود تا بتوانیم با خودروسازان خارجی هم رقابت کنیم.

عباسپور همچنین با اشاره به وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای واگذاری سهام دولت در دو شرکت سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی گفت:‌این اتفاق هنوز رخ نداده است سهم دولت در ایران خودرو شش درصد و در سایپا ۱۷ درصد است که علی‌رغم پایین بودن این سهم عملا دولت، هیات مدیره و مدیرعامل این دو شرکت را انتخاب می‌کنند که این خود یکی از معضلات و گرفتاری‌ها است.

وی در پایان گفت: اگر بخش خصوصی بتواند ورودی نسبت به سهام ایران خودرو و سایپا داشته باشد هیات مدیره و مدیریت را انتخاب می‌کند و شاید دیگر گرفتاری‌هایی همچون ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته را شاهد نباشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر: 1140732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =