آموزش آشپزی/ طرز تهیه شامی پرطرفدار بابلی

محلی های بابل از گذشته تا امروز این غذای ساده و لذیذ را با سبزی های کوهی و بومی این منطقه تهیه می کردند اما ما در تهیه مواد لازم سبزی های در دسترسی را جایگزین کردیم

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انواع مختلفی از شامی در استان های مختلف کشورمان طبخ می شود. اما واقعیت این است که طعم و رنگ و بوی هیچ کدام به شامی بابلی نمی رسد. محلی های بابل از گذشته تا امروز این غذای ساده و لذیذ را با سبزی های کوهی و بومی این منطقه تهیه می کردند اما ما در تهیه مواد لازم سبزی های در دسترسی را جایگزین کردیم تا همان عطر و بو و طعم به یاد ماندنی این شامی خوشمزه را در سفره های تان داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی/ طرز تهیه خورش چغاله بادام

مواد لازم

سیب زمینی ۴ عدد

گوشت گوسفندی  ۲۰۰ گرم

لپه خیس خورده یک پیمانه

سبزی معطر شامل نعنا، پونه، شنبلیله، جعفری، تره، برگ سیر به مقدار نیم کیلو

پیاز  یک عدد درشت

تخم مرغ  یک عدد

نمک، فلفل، زرد چوبه به میزان لازم 

روغن مناسب سرخ کردن ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شامی پرطرفدار بابلی

سیب زمینی ها را آب پز و سپس با رنده پوره کنید. گوشت، لپه، یک عدد پیاز را در آب و روی حرارت بگذارید تا پخته شود. در این مرحله کمی فلفل سیاه به آب غذا اضافه کنید. سبزی را داخل قابلمه که از آب جوش پر شده بریزید تا کمی نرم شود. ۲ حبه سیر یا کمی پودر سیر به سبزی اضاقه کنید. لپه، گوشت و سبزیجات و پیاز پخته شده را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا پوره یک دست درست شود.

این پوره را به سیب زمینی و یک عدد تخم مرغ و ادویه ها اضافه می‌کنیم و دوباره مخلوط می‌کنیم. در مرحله بعد روغن را در تابه داغ می‌کنیم و به اندازه یک نارنگی متوسط از مواد بر می‌داریم و با دست به صورت دایره در می‌آوریم و وسط آن را سوراخ می‌کنیم و با دور گیری ظاهر مرتب‌تری به آن می دهیم. دو طرف شامی را در روغن سرخ می کنیم. می‌توانید این شامی را با ترشی فلفل یا خیار شور و گوجه سرو کنید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1140946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =