رویداد «عصر امید»؛ ریل‌گذاری برای تحقق دانشگاه کارآفرین

رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با تأثیر از «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و در راستای اجرایی کردن سند تحول و تعالی دانشگاه شکل گرفته است.

گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ انقلاب اسلامی ایران، در حالی دهه چهارم سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ پنجم حیات خود نهاده که با سربلندی، در بسیاری از زمینه ها پیشرفت‌های خیره‌کننده­ای به دست آورده است. در چنین نقطه‌ عطفی، و هم راستا با توصیه‌هایی اساسی مقام معظم رهبری در «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب»، و به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» دانشگاه آزاد اسلامی به جهت نظام­مند کردن ساختارهای علم، فناوری، نوآوری، حل مسأله، کارآفرینی و فعالیت­های اشتغال آفرین، اقدام به برگزاری رویداد عصر امید نموده است.

طبق گفته معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی همسو با تاسی از «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و در راستای اجرایی کردن سند تحول و تعالی دانشگاه شکل گرفته است. در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به رویکردهای مختلفی ازجمله شبکه‌سازی و تشکیل گروه‌های مختلف پژوهشی، گروه‌های فناور و... توجه شده است.

با توجه به چنین رویکرهایی به نظر می رسد، اهداف رویداد ملی گام دوم دانشگاه، بر مبنای شناخت ظرفیت‌های انسانی و مادی و تغییر رسالت دانشگاه، ترویج ماموریت جدید دانشگاه در زمینه دانشگاه حل مساله و کارآفرین برنامه ریزی شده است. در نتیجه تحقق اهداف کلان بسته توسعه فناوری و نوآوری سند تحول و تعالی دانشگاه، آشنایی با زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور با اقدامات فناورانه دانشگاه، نمایش پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فناوری و نوآوری دانشگاه، ایفای نقش رویداد ملی گام دوم دانشگاه در پیاده‌سازی اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می تواند نقش بسزایی ایفا نماید. از این رو، ایجاد فرصت‌‍‌های سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های مستقر در دانشگاه، تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برجسته دانشگاه و ایجاد روحیه امید و خودباوری در آنها، شبکه‌سازی میان متخصصان، نوآوران و کارآفرینان داخل و خارج از دانشگاه در این رویداد محقق خواهد شد.

وجود پتانسیل علمی، صنعتی، نیروی انسانی مستعد و کارآمد تجهیزات و زیرساخت‌های آزمایشگاهی، فناوری و کارگاهی در کلیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان ثروت عظیم ملی در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی قطعا می تواند بستر­ساز جذب علاقه­‌مندان در عرضه­ها و حوزه­های گوناگون و نتیجتا منجر به همکاری­‌های بنیادین علمی و اجرایی دانشگاه آزاد با سایرین شود.

به‌واقع رونمایی از توانمندی ظرفیت‌­ها و زیرساخت‌­های علمی در مجموعه­ دانشگاه آزاد از یک سو و وجود فرصت بی نظیر برگزاری رویداد ملی گام دوم از سوی دیگر،، اقدامی امید آفرین و عامل تحول و محرک فعالیت آتی دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود. از این­‌رو، هم­افزایی، هم­رسانی توانایی­‌های ذاتی مراکز تحقیقاتی، و پژوهشگران زمینه‌ساز تحول و عملیاتی نمودن هدف این رویداد را برای ایده پردازان و صاحبان کسب و کار موقعیت بسیار مناسبی فراهم خواهد کرد.

لذا با برنامه‌ریزی­‌ها و تلاش­های صورت گرفته به جهت برگزاری رویداد گام دوم، چنین به نظر می‌رسد که، برگزاری این رویداد عظیم، قطعا بازتاب ریل‌گذاری برای رسالت جدید در دانشگاه آزاد است و شایسته است با در نظرداشتن شرایط، با همه­ توان و ظرفیت­‌های موجود در هرچه شکوهمندتر برگزار شدن آن منشا اثر باشیم.

انتهای خبر/

کد خبر: 1141520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =