دستگاه ریخته‌گری گریز از مرکز برای دوام پنجره‌های فلزی تولید شد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دستگاه ریخته‌گری گریز از مرکز با پوشش مناسب سطح فلزات باعث دوام و ماندگاری رنگ آنها در مصارف ساختمانی می‌شوند.

سید ابراهیم وحدت پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه شرکت کیفیت سازان توسعه صنعت فردا در حوزه قطعه سازی برای ماشین آلات فعالیت دارد و در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی حاضر شده است، اظهار کرد: این قطعات تولید شده می‌توانند کاربرد عمومی یا اختصاصی برای برخی از صنایع داشته باشند. این قطعات مانند طراحی و ساخت قطعه بوش سیلندر، ساخت لوله‌های استفاده شده در حفاری نفت و یاتاقان هایی برنزی که فاقد میان لایه و دستگاه ریخته گری گریز از مرکز و تعدادی قطعات ماشین آلات و تجهیزات مرتبط به آنها.

وی درباره سایر محصولات اختراع و تولید شده توسط محققان شرکت کیفیت سازان توسعه صنعت فردا یادآور شد: فلز تابعی پر انرژی، قلعه دو فلزی فولاد- برنز، فلز مدرج آلومینیوم، فلز مرکب مدرج آلومینیوم غنی شده از مس و سیلیسیم، تعمیر سریع ناپیوستگی سطحی در قطعات فلزی نیز از سایر محصولات این شرکت است.

وحدت درباره کاربرد دستگاه ریخته گری گریز از مرکز تصریح کرد: این دستگاه از زنگ زدگی فلزات به ویژه آلومینیوم جلوگیری می کند. به عنوان مثال در و پنجره آلومینیومی بعد از گذشت چند سال دچار خرابی و پوسیدگی می‌شوند و حتی فلزات رنگی دچار رنگ پریدگی می‌شوند. با استفاده از این دستگاه و گذاشتن پوششی بر سطح فلزات، کیفیت و ماندگار این فلزات بیشتر خواهد شد. این نوع از پوشش فلزات به دلیل اینکه در یک مرحله به جای چند مرحله تولید می‌شوند، بسیار ارزان قیمت هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تمامی این قطعات ثبت اختراع شده و مالکیت معنوی آنها محفوظ است، گفت: گواهی ثبت این اختراعات موجود بوده و همراه قطعات و سایر مدارک به دبیر خانه رویداد عصر امید ارسال شده است.

وی اضافه کرد: برای تجاری سازی و جذب سرمایه گذار با شرکت های خودروساز، قطعه سازان نیروگاه‌های هسته‌ای و شرکت های وابسته به وزارت نفت رایزنی‌های صورت گرفته است؛ اما متاسفانه تا کنون نتوانستیم برای تولید انبوه، سرمایه‌ای فراهم کنیم. البته امیدوارم که محصولات ارائه شده در این رویداد توسط صاحبان صنایع دیده شده و به تولید انبوده برسند.

وحدت در پایان خاطرنشان کرد: برخی از صاحبان صنایع درخواست ساخت چدن برای استفاده در لوازم ساختمان سازی دارند، که محققان حاضر در این شرکت آمادگی ساخت آلومینیوم با نقطه ذوب پایین را دارند؛ اما متاسفانه به علت نداشتن تیم رسانه‌ای قوی و ناتوانی در معرفی محصولات، نتوانستیم بازار فروش مناسبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =