آخرین اخبار از حادثه ریزش متروپل آبادان | آمار جانباختگان به ۲۹ نفر رسید / بازداشت ۱۳ نفر از مقصرین / احتمال ریزش مابقی ساختمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از تعیین بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده فروریختن ساختمان متروپل آبادان در مرکز استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳نفر از مسببان حادثه متروپل بازداشت شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد وحیدی در حاشیه بازدید از محل حادثه متروپل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هیچ حادثه‌ای در کشور این میزان ماشین‌آلات متنوع و متعدد مهیا نشده است.

وزیر کشور افزود: تقریباً تمام تجهیزات لازم شامل انواع جرثقیل‌ها، بیل مکانیکی، برش پلاسمایی، کاتر و... به‌منظور آواربرداری به محل اعزام شده است و بیش از این تعداد، مکان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گنجایش حضور ماشین‌آلات را ندارد.

بیشتر بخوانید:

آخرین اخبار از حادثه ریزش متروپل آبادان | ۲۶ نفر تا کنون کشته شده‌اند / احتمال ضعیف زنده‌ماندن محبوسین زیر آوار

وی اضافه کرد: اکنون گروه‌های آتش‌نشانی و امدادی در حال جست‌وجو و شناسایی جانباختگان در محل حادثه هستند.

وزیر کشور گفت: در زمان حاضر پیکر دو نفر دیگر از جانباختگان حادثه متروپل از زیر آوار خارج شدند که برای تشخیص هویت به دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقال یافتند و براین‌اساس تعداد جانباختگان حادثه متروپل به ۲۹ نفر افزایش یافت.

بازداشت ۱۳ نفر در حادثه ساختمان متروپل آبادان

صادق جعفری چگنی اظهار داشت: با دستور رئیس‌کل دادگستری استان، کارگروه ویژه‌ای برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه راه‌اندازی شده است تا ضمن برخورد لازم با عوامل این حادثه، اقدامات لازم را در جهت جبران خسارت زیان‌دیدگان پیگیری کند.

وی با بیان این‌که تاکنون 13 نفر از مسببان و مرتبطین با این حادثه بازداشت شده‌اند، افزود: دادستانی مرکز استان خوزستان به‌عنوان مدعی‌العموم، ناظر بر حقوق عامه و مدافع منافع عمومی است و در همین راستا اقدامات حقوقی و قانونی را در دستور کار قرار داده است که نتیجه آن متعاقباً اعلام می‌شود.

جعفری چگنی گفت: هیئتی هفت‌نفره از کارشناسان خبره استان برای رسیدگی به موضوع و تعیین ابعاد حادثه، تعیین شده و کار خود را آغاز کرده‌اند، ضمن این‌که در جهت جبران ضرر و زیان وارده به حقوق عمومی و اشخاص زیان‌دیده، برخی اموال شناسایی و توقیف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان تصریح کرد: عزم دستگاه قضایی برخورد با همه مظاهر فساد است و با هر فرد در هر جایگاه و هر موضوعی که موجب تضییع حقوق بیت‌المال شود، با قاطعیت و در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

جعفری چگنی گفت: سازمان‌های متولی مکلف به بررسی مجدد ساختمان‌هایی هستند که در اجرای ضوابط و مقررات آن شبهاتی وجود دارد تا بار دیگر شاهد وقوع اتفاقات ناگواری مشابه حادثه متروپل نباشیم.

وی درباره هویت مالک اصلی ساختمان، گفت: وی یکی از متهمان این حادثه بود که در ابتدای امر دستور بازداشت آنان صادر شد اما پس از کشف جسد وی و تأیید هویت جسد از نظر علمی و تحقیقات محلی، با شناسایی توسط خانواده و آشنایان و نیز تطبیق اثر انگشت وی توسط اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی استان و آزمایش DNA پزشکی قانونی، مرگ وی در محل حادثه برای دستگاه قضایی مسجل شده است.

ساختمان متروپل به لرزه افتاده است

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: با توجه به بخش باقی مانده سازه متروپل که بسیار خطرناک است و احتمال ریزش آن‌، شتاب در انجام عملیات اولویت نیست

ساختمان لرزان و به لحاظ فنی دارای مشکل است و ریزش باید به گونه‌ای هدایت شود که به مردم آسیب نرسد.

کد خبر: 1142134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =