آخرین اخبار از حادثه ریزش متروپل آبادان | ۲۶ نفر تا کنون کشته شده‌اند / احتمال ضعیف زنده‌ماندن محبوسین زیر آوار

امروز پنج روز از حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه آبادان می‌گذرد ولی تیم‌های تخصصی بدون وقفه در تمام ابعاد مشغول انجام آواربرداری، جست‌وجو و تثبیت سازه هستند.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، در شرایطی پنجمین روز از حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان را سپری می‌کنیم که نیروهای انتظامی، امدادی، اورژانس درکنار سایر نیروهای تخصصی مرتبط همچنان مشغول ارائه خدمات برای  رفع مشکلات و بروز حادثه‌ای تازه در این محوطه هستند.

این درحالی است که از روز گذشته اگرچه برخی اخبار مبنی بر احتمال پایان عملیات جست‌وجو برای یافتن مبحوس‌شدگان در طبقات زیرین بنا منتشر شده است؛ اما هنوز هیچ مقام یا مسئولی در این زمینه اظهار نظر رسمی نکرده و ظاهرا روند ارائه خدمات با استفاده از تجهیزات، سگ‌های زنده‌یاب ادامه دارد.

۳ متوفی هنوز شناسایی نشده‌اند

از سوی دیگر وزیر کشور ساعات پایانی شب گذشته در آخرین گزارشی که از روند کار در حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه آبادان ارائه کرد، اظهار کرد: با دستور رهبر معظم انقلاب و ابلاغ رئیس جمهور عملیات آواربرداری و خطرزدایی از برج متروپل آبادان سرعت گرفته و به خانواده‌های جانباختگان رسیدگی می‌شود. 

احمد وحیدی همچنین درباره نحوه ارائه خدمات در این حادثه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچنین نقشه راهی که ترسیم شده است نیروهای عمل‌کننده در این زمینه به صورت ۲۴ ساعته شیفت بندی شده‌اند و با هماهنگی‌ دقیق کار را پیگیری می کنند.

بیشتر بخوانید:

 آخرین اخبار از حادثه ریزش متروپل آبادان | تعداد جان باختگان به 19 نفر رسید

وحیدی در ادامه افزود: با درنظر گرفته اینکه رفته رفته به زمان آغاز تخلیه نخاله‌های ساختمانی باقی مانده از این حادثه نزدیک می‌شویم تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز مثل جرثقیل‌های ۳۵۰ تنی، بیل‌های مکانیکی بزرگ و لودرها درحال ورود به منطقه هستند هرچند تعدادی از این تجهیزات هم اکنون در منطقه مستقر شده؛ اما فضای محدود در منطقه حادثه کمی روند انجام کار را کند کرده که انشاء الله این مشکل هم با کاهش حجم آوارهای موجود سرعت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه سازه باقی مانده برج متروپل ناپایدار و خطر آفرین است و هم‌ اکنون وارد مرحله خطرزدایی برای سرعت بخشیدن به آواربرداری ناشی از توده‌های آویزان بتنی هستیم.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد حداکثر تا ۲ روز آینده مشکل خطرزدایی با ورود تجهیزات جدید برطرف شود و گفت:ساخت این برج یک فاجعه است و نیازمند بررسی است.

وزیر کشور با اشاره به تعداد ۳۸ مصدوم حادثه افزود: ممکن است همچنان به پیکرهایی دست پیدا شود اما با توجه به استفاده از سگ‌های زنده‌یاب و هم از سیگنال های حیاتی احتمال زنده پیدا شدن کسی بسیار کم است.  وحیدی با اشاره به تعداد متوفیان حادثه گفت: براساس آمارهایی که رسما اعلام شده تا این لحظه ۱۹ نفر جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند که پیکر ۱۳ نفر از آنها شناسایی و توسط خانواده‌ها دفن شده است اما هنوز ۶ داریم که تدفین‌ آنها انجام نشده و سه نفر از این تعداد هنوز هویتشان مشخص نیست.

پلیس از نخستین دقایق حادثه در صحنه حضور دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی فراجا در حاشیه بازدید از ساختمان متروپل در آبادان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با خانواده عزیزان جانباخته دراین حادثه وآسیب دیدگان ابراز همدردی داریم وآرزوی سلامتی برای حادثه دیدگان این اتفاق ناگوار داریم.

 سردارمهدی حاجیان افزود: فرماندهی کل انتظامی ضمن اظهار تألم و تأسف از این ضایعه دردناک و ابراز همدردی با آسیب دیدگان و خانواده مکرم آنها به اطلاع هموطنان عزیز می رساند مأموران انتظامی وراهور از نخستین زمان این اتفاق کنترل صحنه را در دست گرفتند.

سخنگوی فراجا ادامه داد: با دستور ویژه فرمانده کل فراجا، پلیس خوزستان ضمن آماده باش کامل و بکارگیری تمامی امکانات لازم به منظور ارائه خدمت رسانی به حادثه دیدگان و همچنین تسهیل در اقدامات ترافیکی، انتظامی و امنیتی به منظور امداد رسانی بهتر با هوشیاری و تلاش مضاعف تا ایجاد آرامش در صحنه از هیچ کمکی برای تسریع در فرآیند مدیریت بحران و یاری رساندن به آسیب دیدگان دریغ نخواهد کرد.

سردار حاجیان افزود: بنده نیز به نیابت از فرمانده محترم کل انتظامی کشور ضمن تسلیت به خانواده های داغدار، در محل حادثه ساختمان متروپل حضور پیدا کرده ام تا ضمن بازدید از صحنه تدابیر فرماندهی محترم را به یگان های انتظامی و خدماتی درحال امداد رسانی هستند ابلاغ کنم.

وی در پایان ضمن تشکر از شهروندان فهیم آبادانی افزود: از مردم می‌خواهیم در منطقه حادثه حضور پیدا نکنند تا کار امداد و نجات سریعتر انجام شود.

تعداد جانباختگان متروپل به ۲۴ نفر افزایش یافت

فرماندار آبادان گفت: براساس آخرین اطلاعات، تعداد جانباختگان حادثه متروپل تاکنون به ۲۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =