توافق ایران و عراق برای برگزاری جلسات مستمر درباره گرد و غبار

وزیر خارجه عراق تایید کرد با مسئولان ایرانی درخصوص مسائل اقلیمی، برخواستن گرد و غبار و بیابان زایی جلساتی مستمر برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، فواد حسین امروز یکشنبه از توافق برای برگزاری نشست‌های مستمر در خصوص وقوع گرد و غبار، بیابان زایی و رودخانه‌های مشترک با ایران خبر داد، در حالی که «علی سلاجقه» معاون رئیس جمهور ایران تایید کرد که وزیر نیروی ایران برای بررسی موضوع افزایش ریزگردها به عراق سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری واع وزیر امور خارجه فؤاد حسین در این کنفرانس خبری گفت: در خصوص تغییرات آب‌وهوایی، خشکسالی و بیابان زایی با ایران گفتگو کردیم. هیئت‌های عراقی و ایرانی در بغداد در خصوص مقابله با چالش‌های پدیده آب و هوا رایزنی کردند. همچنین پرونده آب و مدیریت آن بین عراق و ایران را مورد بررسی قرار دادیم. تغییرات آب و هوایی مختص یک کشور نیست بلکه فرامرزی است.

وی افزود: دیدارهای و نشست‌های متقابلی بین دو کشور برای بحث در مورد پرونده آب و رودهای مشترک انجام خواهد شد.

در مقابل رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز گفت: با طرف عراقی در خصوص پرونده‌های مختلف گفتگو کردیم. نشست امروز، آغاز خوبی برای همکاری در خصوص پرونده طوفان‌های گرد و غبار است. عراق و ایران در خصوص تثبیت تپه‌های ماسه‌ای تجربه دارند.

او در ادامه اعلام کرد که وزیر انرژی ایران برای بررسی موضوع افزایش ریزگردها و گردوغبار به عراق سفر خواهد کرد.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ایران، این سفر با هدف تبادل نظر و همفکری با مقامات عراقی در راستای همکاری جمعی منطقه‌ای برای مقابله با گرد و غبار، بازدید میدانی از کانون‌های ریزگرد و بررسی راهکارهای موثر و فوری به منظور کاهش اثرات این پدیده، انجام شده است.

کد خبر: 1142374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =