ارتقای تاب‌آوری و گفتمان سازنده در کرسی‌های آزاد اندیشی

دبیر محور اقتصادی دومین رویداد کرسی آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مخاطبان در کرسی‌های آزاد اندیشی زمینه ایجاد گفتمان سازنده و چگونگی تحمل نظرات مخالف و تربیت تاب‌آور را می‌آموزند.

اسدالله بیات، دبیر محور اقتصادی دومین رویداد کرسی آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر درباره برگزاری دومین رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: رسالت اصلی برگزاری بر اساس سفارشات رهبر معظم انقلاب کرسی‌های آزاد اندیشی ایجاد فضای گفت و گو همراه با فضای تعامل و تضارب آرا در بین دانشجویان است.

وی افزود: هم اکنون در دومین سال برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تعداد مخاطبان بالغ بر چندین هزار تیم در کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در تیم‌هایی متشکل از ۴ نفر در قالب دو نفر مخالف و دو نفر موافق مشارکت داشته و  به گفت‌وگو می‌پردازند.

بیات ادامه داد: مخاطبان موضوعات و مسائل مورد عرضه در کرسی‌ها را بررسی و به اظهار نظر می‌پردازند تا کم و کیف ارائه موضوعات، فن بیان مخاطب، نحوه بیان، دفاع از موضوع و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد. در سال نخست این کرسی‌ها به شکل مجازی و در مراحل بعد این کرسی‌ها به شکل استانی و کشور  برگزار شد.

بیات با بیان موضوعات در حوزه اقتصادی افزود: مسایل کلی همچون انحصار در تولید کالای داخلی موجب افزایش کمی و کیفی سطح تولید ملی می‌شود، بدون شکستن تحریم و سرمایه گذاری خارجی امکان پیشرفت اقتصادی وجود ندارد، اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به نفع آسیب پذیر جامعه شده است، انحصار در تولید کالاهای داخلی موجب افزایش کمی و کیفی سطح تولید ملی می‌شود، از موضوعات مطرح در محور اقتصادی است.

استقبال دو برابری تیم‌ها از کرسی‌های آزاد اندیشی

وی درباره اقدامات برای تشویق نسل جوان برای شرکت در این کرسی‌ها گفت:  در سالجاری کرسی آزاد اندیشی رونق یافته و شاهد استقبال دو برابری تیم‌ها در دومین کرسی آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم. جامعه دانشگاهی باید محفل اصلی مناظره در دانشگاه قرار بگیرد.

دبیر محور اقتصادی دومین رویداد کرسی آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حمایت‌ها از کرسی‌های آزاد اندیشی از اهمیت برخودار است، ادامه داد: مقام معظم رهبری حمایت‌های گسترده‌ از این اقدام انجام دادند و این خط مشی به سازمان، مخاطبان و مسئولان نحوه گفتمان و چگونگی تحمل نظرات مخالف و پرورش تاب‌آور را به دنبال دارد.

به گفته بیات در کرسی‌های آزاد اندیشی بسیاری از حرف‌ها زده شده و داوران هم به بررسی نکته نظرات می‌پردازند. البته داوران به هیچ عنوان نقطه نظرات خود را اعمال نمی‌کند و فقط مستند و مستدل صحبت کردن اعضای تیم در کرسی ها از اهمیت برخوردار است.  

انتهای پیام/  

کد خبر: 1143602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =