نباید اجازه دهیم عده‌ای همه مسائل کشور را امنیتی کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مدیریت بحران‌های اجتماعی با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع سبب جلوگیری از نفوذ دشمنان برای امنیتی جلوه دادن رخدادها می‌شود. 

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به اینکه با دشمنانی مواجهیم که سعی دارند با جنگ ادراکی اذهان مردم را مخدوش و آنان را خسته کنند، اظهار کرد: اکنون دولت در حال جراحی اقتصادی است و حفظ آرامش در جامعه از مهمترین ارکان اجرای این طرح بزرگ است. 

وی با بیان اینکه متأسفانه در رخدادهای طبیعی و غیرمترقبه کشور شاهد انتشار اخباری هستیم که مبنای دقیقی ندارند، افزود: وقتی حادثه‌ای در کشور اتفاق می‌افتد یکی از مهمترین مسائل برخورد با انتشار اخبار کذب است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: اطلاع‌رسانی صحیح از سوی ارگان‌های موثق و ذی‌صلاح به مردم رکن مهمی در مدیریت بحران است  و مانع ورود اشخاص و رسانه‌های غیر رسمی و گاه معاند به مسئله و ارائه اطلاعات نادرست به مردم می‌شود. به نظر می‌رسد در این زمینه خلأ داریم.

بیشتر بخوانید:

ضعف در مدیریت حوادث موضوعات ایمنی را به امنیتی تبدیل می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی در فضای مجازی سعی دارند هر اتفاقی در کشور را امنیتی جلوه دهند، تأکید کرد: در مسائل اجتماعی باید افکار عمومی مدیریت شوند تا بتوانیم برنامه‌های کشور را درست پیش ببریم. قرار گرفتن مردم در جریان اخبار از طریق نادرست عمداً یا سهواً آنان را در پازل دشمن قرار می‌دهد.

عمویی با تأکید براینکه بسیاری از حوادث حاصل ناکارآمدی‌های گذشته است و از قبل با بسیاری از اینها مواجه بودیم، گفت: موضوع ریزگردها، حادثه متروپل و حوادثی از این دست ریشه در گذشته دارد و اثر مخدوش آن را امروز شاهد هستیم. نباید اجازه دهیم رخدادهای اجتماعی با خلأ مدیریت بحران توسط دشمنان سیاسی و امنیتی جلوه داده شود و فضای کشور را ناآرام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه حفظ آرامش عمومی از وظایف نخست مسئولان و رسانه‌هاست، خاطرنشان کرد: این بدان معنا نیست که افکار عمومی را منجمد و منسجم کنیم، بلکه اخبار باید صحیح و به موقع در اختیار مردم قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مدیریت بحران‌های اجتماعی با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع سبب جلوگیری از نفوذ دشمنان برای امنیتی جلوه دادن رخدادها می‌شود. 

وی به ورود تمام قد رسانه‌های معاند به جنگ روانی در مسائل اجتماعی اشاره و اظهار کرد: می‌خواهند مردم را به نقطه عصبانیت و نگرانی برسانند و آنان را وادار به واکنش‌های خرابکارانه کنند این خواسته ضد انقلاب است که لازمه آن وجود مدیریت بحران قوی در کشور است.

کد خبر: 1144015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =