فضای فکری کشور در بزنگاه‌ها درست هدایت نمی‌شود / در مدیریت بحران ضعف داریم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر می‌بینید عده‌ای در فضای مجازی روی اتفاقات کشور سوار شده و آن را پای توانمندی دشمن می‌نویسند، دلیلش ضعف در مدیریت بحرانی است که دچار آن هستیم.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به وجود کاستی‌ها در حوزه مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کشور کوچکی نیست و اگر اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد مدیریت نشود و پدافند غیرعامل بر آن حاکم نباشد، با توجه به گستردگی فضای مجازی، امکان به انحراف کشیده شدن هر واقعه‌ای در افکار عمومی وجود دارد.

وی  افزود: ابررسانه‌هایی در دنیا هستند که به دلیل مشکل اساسی با ماهیت گفتمان انقلاب اسلامی روی هر موضوعی برای تشویش اذهان سرمایه گذاری می‌کنند، البته نباید منکر نقطه ضعف‌های خود شویم، چون رسانه‌های معاند نمی‌توانند روی عملکرد سفید سفید مسئولان موج سواری کنند و عملیات روانی انجام دهند، بلکه یک لکه سیاه در کار کشور پیدا می‌کنند و آن را در افکار عمومی و فضای مجازی رشد می‌دهند و بعد افکار عمومی را با خود همراه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

اژه‌ای: تعرض به پلیس مغایر منطق و قانون است

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید اعتراف کنیم وقتی رسانه‌های معاند و افکار عمومی روی پلشتی‌ها با منشأ داخلی و خارجی تمرکز می‌کنند، این بازخورد عملکرد مسئولان است و باید اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم هر مسئله‌ای در کشور جنبه امنیتی پیدا کند، اظهار کرد: برخی علاقه دارند اینگونه القا کنند که پشت پرده هر اتفاقی در کشور صهیونیست‌ها هستند. درست است که صهیونیست‌ها تمام ظرفیت و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند، اما تخصص آنان آدمکشی و حذف فیزیکی است.

وی با بیان اینکه در نگاه سیاسی هر سرویس اطلاعاتی با تخصص ویژه خودش شناخته می‌شود، گفت: به عنوان مثال انگلیسی‌ها تخصصشان کارهای ضد فرهنگ است و اینگونه نیست که توانایی انجام هر کاری را داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه خوشبختانه دستگاه‌های امنیتی کشور با یک صدم امکانات در توانمندی و بازدارندگی با سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی بزرگ دنیا برابری می‌کنند و گاه دست بالاتری دارند، اظهار کرد: خرابکاری‌ها و پلشتی که هرازگاهی توسط سرویس‌های جاسوسی در کشور صورت می‌گیرد اصلاً قابل مقایسه با آنچه در پی آن هستند، نیست. 

عباس زاده مشکینی تأکید کرد: اگر مشاهده می‌شود عده‌ای در فضای مجازی و اجتماعی روی اتفاقات کشور سوار شده و آن را پای توانمندی دشمنان می‌نویسند، فقط به خاطر ضعف در مدیریت بحرانی است که دچار آن هستیم و متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم در بزنگاه‌های کشور فضای فکری کشور را به طریق درست اطلاع رسانی، اقناع و هدایت کنیم و این ضعف بزرگ به دشمنان این اجازه را می‌دهد که بر هر حادثه‌ای در کشور سوار شده و در افکار عمومی تاخت و تاز و مردم را عصبانی و کلافه کنند. 

کد خبر: 1144038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =