پیش بینی بورس سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

نمی توان بطور قطع گفت که بازار بورس برگشته و روند مثبت ادامه دار خواهد بود و باید دو عامل مهم ارزش معاملاتی و حجم معاملات را برای چند روز زیر نظر بگیرید و رصد کنید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم بازار بورس با تقاضا بازگشایی شد و با روند صعودی همراه بود. در ادامه این مطلب به پیش بینی وضعیت بورس فردا سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ از دید برخی از کارشناسان بازار سرمایه می پردازیم.

بیشتر بخوانید

پرداخت سود سنواتی بورس انرژی با سجام

خلاصه بازار بورس امروز :

    شاخص کل با رشد ۳۹ هزار و ۵۹ واحدی به ۱ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۴۴۶ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد ۷ هزار و ۷۳۸ واحدی به ۴۲۹ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.
    ارزش بازار : ۶۲,۲۸۳,۴۶۱.۵۰۱B
    ارزش معاملات : ۵۴,۵۴۵.۶۴۸B
    تعداد معاملات : ۵۶۱,۸۶۹
    حجم معاملات : ۸.۴۴۰B
    نمادهای ودی، ولشرق، فخوز، سیمرغ، ستران بیشترین افزایش و نمادهای کبورس، حپترو، ثاباد، وپسا، میهن بیشترین کاهش را داشتند.
    نمادهای پر معامله : سآبیک، ددانا، شستا، شپنا، خودرو

 امروز بازار بورس با تقاضا بازگشایی شد حجم تقاضا به اندازه ای بود که شاخص کل در ۳۰ دقیقه اول معاملات حدود ۴ هزار و ۴۶۹ واحد نسبت به روز معاملاتی قبل رشد کرد و این روند صعودی و مثبت تا پایان زمان معاملاتی امروز ادامه داشت و در نهایت شاخص کل ۳۹ هزار واحد و شاخص هم وزن ۷ هزار و ۷۳۸ واحد نسبت به روز معاملاتی قبل رشد کرد.

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه؛ نمادهای «مدیکو»، «فولاد»، «فملی»، «پارس»، «تاپیکو»، «ومعادن» و «وغدیر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

اگرچه با یک گل بهار نمیشه و لزوماً یک روز ورود پول نمیتواند دلیل منطقی برای رشد بازار سرمایه تلقی شود، اما در صورتیکه شاخص کل از «سقف قبلی» عبور کند، احتمال دارد تا محدوده ۱.۷۰۰.۰۰۰ ، تا ۱.۷۸۰،۰۰۰ واحد رشد کند.

به نظر می رسد که شاخص rsi بتواند نقش یک راهنمای خوب را ایفا کند، ورود این اندیکاتور به محدوده «اشباع خرید» میتوان نوید دهنده یک وضعیت نسبتاً خوب باشد.

در هر صورت، رشد قیمت دلار و سکه و …، و البته تورم سرسام آوری که شاهدش هستیم، باعث می شود احتمال ریزش بازار خیلی کمتر شود و تلاش در جهت رشد قیمت ها بیشتر!

اما در هر صورت، در کنار خوشبینی، شرط احتیاط رو هم در نظر بگیرید. (کافیه به حرکت نزولی قبلی شاخص نگاهی بندازید تا ببینید کندل‌های مثبت زیادی مشابه کندل امروز در اون روند منفی وجود داشته).

در پیش بینی روز گذشته گفتیم که با مشاهده روند بازار بورس طی ۱۰ سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که شاخص همیشه به افزایش نرخ دلار واکنش مثبت نشان داده  اما به یک تاخیر زمانی!  خبر مهمی که روز گذشته در خصوص ارز منتشر شد رئیس کل بانک مرکزی امروز بعد از نشست با صرافان، از افزایش عرضه ارز در صرافی‌ها خبر داد. وی به صرافی‌ها اجازه داد ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بدون محدودیت بفروشند.

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه گفت : برای من مهمترین عامل “ارزش معاملات” است. شاید این عامل ۲ الی ۳ روز بعد از برگشت بازار به من خبر دهد و من ۱۰ الی ۱۵ درصد از سود بازار جا بمانم، اما مطمئن هستم که هیچ وقت ضرر نخواهم کرد.

از این رو نمی توان بطور قطع گفت که بازار بورس برگشته و روند مثبت ادامه دار خواهد بود و باید دو عامل مهم ارزش معاملاتی و حجم معاملات را برای چند روز زیر نظر بگیرید و رصد کنید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1144068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =